Hellboy - Er den god?
Fra : zcully

Dato : 16-06-04 22:00

Jeg har læst den på tegneserie nogle gange og er helt vild med den. Kan bare
ikke lade være med at tænke på at den umiddelbart vil komme til at virke
meget kikset på film? Så jeg har egentlig ikke kæmpe forventninger!!

Hvad syntes i?

/Zcully

Fra : Silver

Dato : 17-06-04 00:01

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lade være med at tænke på at den umiddelbart vil komme til at virke
> meget kikset på film? Så jeg har egentlig ikke kæmpe forventninger!!

FED film, jeg kunne ikke vente så jeg fik fat i den som screener af en
kammerat og jeg må indrømme jeg var glædeligt overrasket, Ron Pearlman
spiller Hellboy med en tildels extremely cool attutide, men er samtidig
følsom som et 13 årig teenager der sidder og fylder sit gulv i sit rum med
forsøg på kærestebreve (meget morsom scene faktisk :D ).

Jeg elskede den og skal helt sikkert osse ind og se den når den får premiere
(rolig alle jer warezhadere...), skal helt sikkert spendere de 75 kr for at
blive underholdt.

Det var heldigvis en screener jeg så som havde en forbløffende god kvali
(heldigvis) for der er jo som bekendt en HEL del CGI effekter i den film og
det er en nydelse at se dem og bliver helt sikkert bedre på det store
lærred.

Rigtig god film.

Mvh
Silver.

Fra : Per

Dato : 17-06-04 09:17

> [...]
og
> det er en nydelse at se dem og bliver helt sikkert bedre på det store

Jeg fatter simpelt hen ikke at man kan have store forventninger til en film
og så alligevel se den i biograf-rip kvalitet. Hvis jeg ser frem til en film
venter jeg til biografen eller DVD.

Fra : Martin Møller

Dato : 17-06-04 09:37

> Jeg fatter simpelt hen ikke at man kan have store forventninger til
> en film og så alligevel se den i biograf-rip kvalitet. Hvis jeg ser
> frem til en film venter jeg til biografen eller DVD.

Det gør du så bare og lader dem der har lyst til at nyde den på andre måder,
nyde dem på andre måder.
--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Jan Richardy

Dato : 17-06-04 11:33

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
film
> og så alligevel se den i biograf-rip kvalitet. Hvis jeg ser frem til en

De fleste screenere er rips af anmelder-DVD'er, endda tit med ac3 lyd. Dog
komprimeret med DivX, men absolut ikke cam-versioner, optaget håndholdt i en
biograf.

Eller har jeg misforstået noget?

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Per

Dato : 18-06-04 09:20

> [...]
> komprimeret med DivX, men absolut ikke cam-versioner, optaget håndholdt i

ja og nej. Den omtalte udgave af Hellboy er en telesync udgave og ikke en
screener. Den er optaget fra en filmfremviser og ind på video. Dermed er
kvalitet ikke i nærheden af DVD kvalitet. Screeener kopier er ofte rigtig
DVD og derfor god kvalitet og nogle gange også med 5.1 lyd. Der er dog også
VHS screenere.

Typisk udgives telesync udgaverne på videoCD eller Super-videoCD, som i
nogle tilfælde så igen konverteres til DVD, hvilket billedkvaliteten altså
ikke bliver bedre ved.

Fra : Silver

Dato : 19-06-04 12:11

.. Der er dog også
> VHS screenere.

Det er præcis den udgave jeg har, den er ikke optaget i biograf men kopieret
fra en vhs screener.

Mvh
Silver.

Fra : Erik

Dato : 17-06-04 10:21

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:caqjfb$15ah$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> (heldigvis) for der er jo som bekendt en HEL del CGI effekter i den film og
> det er en nydelse at se dem og bliver helt sikkert bedre på det store

Ordene screener og god kvalitet i samme sætning,
det kan man da vist roligt kalde en selvmodsigelse.

--
Erik

Fra : Emil Rune

Dato : 17-06-04 21:32

"Erik" <photontorpedo@alphaquadrant.warp> wrote in message

> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ordene screener og god kvalitet i samme sætning,
> det kan man da vist roligt kalde en selvmodsigelse.

Næh. Ikke når det handler om dvd screeners....

Emil