Zakopane Tartrabjergene-vandretur
Fra : id

Dato : 16-06-04 20:43

Hej

Vi mangler forslag (beskrivelser) til vandreturere fra Zakopane i Polen
Den Slovakiske side af Tatra har også interesse

Mvh

Id

Fra : mj

Dato : 16-06-04 21:06

> [...]
>
> Vi mangler forslag (beskrivelser) til vandreturere fra Zakopane i Polen
> Den Slovakiske side af Tatra har også interesse

Der er glimrende opmærkede ruter både på den slovakiske og polakiske
side... Husk at køb et kort med de opmærkede stier.. Der er rigeligt hytter
placeret rundt omkring i bjergene, så man kan afpasse en dagstur mellem to
hytter og så overnatte i den nye hytte.. Det er til tider meget primitivt,
men ¨når mørket har lagt sig over bjergene er det utrolig hyggeligt at sidde
i en hytte, hvor det eneste lys kommer fra olielamper og sterinlys.. I
hytterne serveres der simple retter og div. søde sager. Det er ikke specielt
dyrt at overnatte i disse hytter.. omk. 30-40 kr. pr. pers.
Hvis i kommer derned i efteråret til efteråret kan der være stier på de
højeste punkter, hvor der er lukket grundet sne og is..

Ha en rigtig god tur..

mvh

morten

Fra : mj

Dato : 16-06-04 21:34

> [...]
> Hvis i kommer derned i efteråret til efteråret kan der være stier på de
> højeste punkter, hvor der er lukket grundet sne og is..

jeg fandt lige følgende side omhandlende den slovakiske side.. Der er nævnt
forskellige ture.. : http://www.tatry.sk/

Fra : id

Dato : 17-06-04 12:03

Tak for svaret, jeg har et par spørgsmål mere, vi har ikke før prøvet at
overnatte i hytter.

Skal der medbringe soveposer, eller er det med opredning?

Kan der købes forplejning og hvad er prislejet?

Mvh

Id

Fra : mj

Dato : 17-06-04 20:33

> Tak for svaret, jeg har et par spørgsmål mere, vi har ikke før prøvet at
> overnatte i hytter.
>
> Skal der medbringe soveposer, eller er det med opredning?
>
> Kan der købes forplejning og hvad er prislejet?

Hvis der er sovepladser nok, så er der senge med tæpper... Men hytterne har
pligt til at tage alle der kommer.. Det betyder at den der kommer sidst får
en plads på gulvet.. Bring derfor en sovepose hvis i skulle være uheldige at
der ikke er senge nok...

Der serveres simple retter, som gullashsuppe, pølser m. brød osv...
Priserne var rimelige..Ikke noget at blive forskrækket over...
Jeg skal muligvis selv en tur i Tatrabjergene denne sommer.. Glæder mig

Morten