VW 1.8T
Fra : Allan Møller

Dato : 16-06-04 20:48

Er der forskel på en Passat 1.8T 2001 og en Audi 1.8T motor i nyere udgave ?
Har lagt mærke til at Audi har dobbelt udstødning - bare blær ?

Mvh. Allan

Fra : Bent

Dato : 16-06-04 21:58

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
Er der forskel på en Passat 1.8T 2001 og en Audi 1.8T motor i nyere udgave ?
Har lagt mærke til at Audi har dobbelt udstødning - bare blær ?

Mvh. Allan
-----------------

Jeg har en Bora 1,8T 2002 (iøvrigt også med dobb.udstødning), og det er
samme (sports)motor som i Audi 1,8T og Audi TT med 150HK, 210 Nm v/1750
omdr..
-Det skulle efter oplysningerne også være samme motor i en Passat 1,8T, men
der er nok ikke samme gearing i de forsk. modeller, da de ikke har samme
egenvægt..

Mvh
Bent

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-06-04 22:04

"Bent" <belomo@oncable.dk.FJERN> skrev i en meddelelse news:40d0b469$0$305$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> der er nok ikke samme gearing i de forsk. modeller, da de ikke har samme

De to ting (gearing og egenvægt) har da ikke umiddelbart nogen sammenhæng
i dette tilfælde så vidt jeg kan forstå....

Hvis man vil finde ud af mere om motoren i de forskellige modeller kan man jo
passende starte på Claus' fine side www.vwfanatic.dk
(http://vwfanatic.dk/Info/Motortyper.html)

/Jakob