Centrering af forgaffel
Fra : Janus

Dato : 04-05-01 19:10

Findes der en smart måde t centrere forgafflen med forhjulet, når den har
været af??? Eller er det bare forhjul mellem benene og vride i styret,
naturligvis forudsat at spændebolte er blevet løsnet, indtil man mener at
den er lige.

Janus

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-05-01 23:37

> Eller er det bare forhjul mellem benene og vride i styret,
> naturligvis forudsat at spændebolte er blevet løsnet, indtil man mener at
> den er lige.

Kort sagt: Ja

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 23:44

> [...]
> været af??? Eller er det bare forhjul mellem benene og vride i styret,
> naturligvis forudsat at spændebolte er blevet løsnet, indtil man mener

Det skulle ikke gerne være nødvendigt på nogen måde

Det er da vel ikke en Puch Maxi at du har dig!?

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 05-05-01 01:16

Den er fandmæ' skæv efter jeg fik samlet den, så nu skal jeg til at sille
den ordentligt.

Janus

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

Fra : Armand

Dato : 05-05-01 12:07

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> Den er fandmæ' skæv efter jeg fik samlet den, så nu skal jeg til at
> [...]

Så er det altså en Maxi??

Hvis ikke er det fordi du har en skævhed i sagerne, der trækker
forgaflen til én side under monteringen
Forsøg evt at dreje et af inderrørene ¼ omg. af gangen og se om ikke
sagen retter sig på et tidspunkt herunder :-/
Denne metode er i den sidste ende mere holdbar end at tvinge sagerne på
plads ved at vride+spænde!!

OBS: læg forøvrigt lige mærke til forvirringen i fortsatte strenge á
denneher, når "nogen" bryder standarden(!) ved at svare oven over det
tilbagestående
Lidt hårdere beskæring af det efterladte (hvad jeg her har undladt med
vilje!) fra tidligere indlæg, gavner ligeledes overskueligheden!!

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 05-05-01 18:54

> Så er det altså en Maxi??

du kan sq selv være en maxi....

> Denne metode er i den sidste ende mere holdbar end at tvinge sagerne på
> plads ved at vride+spænde!!

Jeg fandt ud af hvad det var. Der jeg samlede skidtet, spændte jeg
forskærmen (der sidder en stiver på) før jeg kom baghjul på, idag fik jeg
løsnet de få skruer der skulle løsnes, rettet forgaflen op af en lygtepæl
(jeg tror ikke den lygtepæl vil genere mig med sit skarpe lys i nat), spændt
igen og ny er den atter lige igen ; )

Janus

Fra : Armand

Dato : 05-05-01 23:42

> [...]
> forskærmen (der sidder en stiver på) før jeg kom baghjul på, idag fik
> jeg rettet forgaflen op af en lygtepæl spændt igen og ny er den atter

Men stadig ingen snak om hvilken model???

Den må forøvrigt være særegen med et baghjul i forgaflen

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 06-05-01 01:23

> Men stadig ingen snak om hvilken model???

FZR 600 US

> Den må forøvrigt være særegen med et baghjul i forgaflen

Damn it &%#¤%¤#, det gik for stærkt

Janus

Fra : Armand

Dato : 06-05-01 10:50

> FZR 600 US

Dén skulle ihvertfald kunne centrere sig selv blot igennem samling - Men
selvfølgelig forudsat at alting tages i rækkefølge!

--
Armand.