Pengeoverførsel til udland
Fra : Rene G.

Dato : 16-06-04 17:00

Håber det er den rigtige gruppe
Hvis jeg overfører penge til et udenlandsk (oftest tysk eller engelsk)
firma, hvordan gør man det billigst...
Er det kutyme at man som køber betaler alle (både ind- og udenlandske
gebyrer)
Sidste gang jeg købte varer for 1500 gav jeg 170 for at overføre pengene via
Netbank, hvilket jeg synes er en anelse i overkanten....
Håber på svar

--
Mvh.
Rene' Godskesen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-06-04 17:16

"Rene G." <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det kutyme at man som køber betaler alle (både ind- og udenlandske
> gebyrer)

Når jeg betaler mine udenlandske leverandører, betaler jeg omkostningerne
til min danske bank. Leverandøren betaler evt. de omkostninger der er i hans
bank (den udenlandske bank).

> Sidste gang jeg købte varer for 1500 gav jeg 170 for at overføre pengene
via
> Netbank, hvilket jeg synes er en anelse i overkanten....

Alle bank-kunder inden for EU har et såkaldt IBAN-nummer.
Hvis du anvender dette IBAN-nummer og modtagerbankens SWIFT-adresse i
forbindelse med Netbank kan banken lave overførslen helt automatisk.
Hos Nordea koster overførslen derfor kun 15-30 Kr. fra Netbank når man
anvender IBAN-nummeret, lidt afhængig af hvilken valuta der er tale om
(15Kr. for EURO og 30 Kr. for GBP).
Uden IBAN-nummer er prisen 85 Kr. så jeg syntes under alle omstændigheder at
170 Kr. lyder MEGET dyrt.

Prøv at få oplyst din leverandørs IBAN-nummer og modtagerbankens
SWIFT-adresse.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-06-04 17:43

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg betaler mine udenlandske leverandører, betaler jeg omkostningerne
> til min danske bank. Leverandøren betaler evt. de omkostninger der er i

Dårlig formuleret. Jeg fik indsat "evt." et forkert sted i sætningen
Det skulle være "Leverandøren betaler de omkostninger der evt. er i hans
bank (den udenlandske bank)"

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 16-06-04 18:21

www.paypal.com

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-06-04 22:55

"Nikolai R. Jensen" <Nikolai@go-loud.dk> skrev i en meddelelse

> www.paypal.com

Kan kun benyttes hvis modtageren også har oprettet en PayPal-konto, hvilket
de færreste seriøse erhvervsdrivende har.
Desuden er sikkerheden elendig, så det skal kun benyttes ved små-beløb.

Fra : Søren

Dato : 16-06-04 22:37

Skadia netbank.

0 kr, ved udenlandsoverførelser over 1000 kr.

https://www.skandiabanken.dk/

Menupunkt 'Kun for kunder' , 'Udenlands valuta', ' Overførelse til udlandet'

Ja det er gratis. Du gør dog hele arbejdet selv, og skal benytte IBAN
nummer. Du skal dog være kunde hos Skandiabank (hvilket også er gratis)

M.v.h. Søren