Skifte dæk størrelse
Fra : GiWeo

Dato : 16-06-04 16:45

Hejsa

Kan jeg umiddelbart sætte nogle 175/70-13 på¨når jeg normalt kører med
165/70-13 ????

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-06-04 19:05

GiWeo wrote:
> Hejsa
>
> Kan jeg umiddelbart sætte nogle 175/70-13 på¨når jeg normalt kører med
> 165/70-13 ????

Ja, det burde der ikke være nogle problemer i.
175 = dækkets bredde målt i mm
70 = dækkets højde/profil, målt i % af dækkets bredde
13 = fælgens diameter målt i tommer

Så altså er forskellen 1 cm i bredden samt 7 mm i profilen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-06-04 21:02

GiWeo wrote:
> Hejsa
>
> Kan jeg umiddelbart sætte nogle 175/70-13 på¨når jeg normalt kører med
> 165/70-13 ????

Det er en svag opgearing på 2.5%, hvilket iøvrigt er indenfor det lovlige.
Så ja, det er der ingen problemer i.
Medmindre dine fælge er så smalle (næppe sandsynligt), at 165 i bredde er
absolut max...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk