En CBR har ingen fejl....
Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-04 11:59

Det siger SBI selv....fik min CBR told- og reg. synet idaw, jeg gad
simpelthen ikke tjekke den igennem forinden for som alle ved så har en
CBR jo ingen fejl , meeeen nu har forrige ejer jo monteret et Devil
carbon-idiotrør som snakker lidt mere end std og var ret meget i tvivl
om det nu kunne gå, men da min stdpotte er i transit fra D. besluttede
jeg mig for at tage en chance ....og wonders never cease for den gled
igennem uden fejl, han kiggede godt nok lidt ned på potten, da han
lukkede den lidt op ude på pladsen, men målte den gjorde han ikke, så
det er vist (heldigvis) ikke så slemt med den.

Jeg kan iøvrigt heller ikke genkende de historier om små synsdjævle og
skrankepaver der skulle være rundt omkring, jeg har i hvert fald ikke
mødt nogle endnu . Senere idag kommer så brevet fra T&S, det bliver
nok lige knap så festligt....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-04 15:24

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> skrankepaver der skulle være rundt omkring, jeg har i hvert fald ikke
> mødt nogle endnu . Senere idag kommer så brevet fra T&S, det bliver

Tillykke - jeg kan så fortælle at en FJ'er fra '84 kan næsten det samme. Jeg
skiftede den ene baglyspære og fik en anmærkning for bagskiven der er lidt
skæv. Jeg gætter på at din CBR er "lidt" nyere?

vh
Torben
Snart parat til at smide XJ600 gennem syn - her er jeg gået helt over gevind
og har skiftet både luftfilter, olie og oliefilter, checket ventiler,
skiftet ventildækselpakning og repareret sikringsholderen. Måske smører jeg
endda kæden før syn

Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-04 14:37

On Wed, 16 Jun 2004 15:24:25 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Tillykke - jeg kan så fortælle at en FJ'er fra '84 kan næsten det samme. Jeg
>skiftede den ene baglyspære og fik en anmærkning for bagskiven der er lidt
>skæv.

Joe - havde også min VF500 fra '85 igennem for et par mdr. siden - der
sprang en baglygtepære på vejen til synsstedet - det var det, men den
var nu også tjekket rimeligt meget igennem inden. Et MC-syn er nu også
en rimelig fredsommelig affære. Toldsynet er lidt morsomt, det er
_tydeligvis_ først og fremmest beregnet på biler og synsfolkene ikke
helt sporet ind på proceduren. Ham der lavede mit idag havde aldrig
lavet et på en MC før..

>Jeg gætter på at din CBR er "lidt" nyere?

Jeps 10 år ca.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Armand

Dato : 16-06-04 16:45

Ang. subj:
Det er da kun fordi du endu ikke har taget dig råd til en F4'er :-|

--
Armand.

Fra : Lars Andersen

Dato : 16-06-04 20:41

Hvad mener du med det? har kigget lidt efter en F4 er der mange fejl på
dem??

Mvh

Lars

Fra : Armand

Dato : 17-06-04 02:32

Lars Andersen <lars_andersen@stofanet.dk> skrev i en
> Hvad mener du med det? har kigget lidt efter en F4 er der mange fejl på
> dem??

Nu ér jeg jo notorisk Honda-hader (med enkelte skeletter i skabet), så det
er med tilfredshed at jeg har noteret mig at flere F4-ejere har haft bøvl
med 2.gearet.

Til gengæld er CBR600 ved at udvikle sig til noget nær en hellig ko, så jeg
forventer kun at blive flamet for sådan en blasfemisk udtalelse frem for at
høre folk indrømme at de har haft dén udgift på deres dyrt købte F4'er :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 18-06-04 13:32

Armand wrote:
> [...]
> så jeg forventer kun at blive flamet for sådan en blasfemisk
> udtalelse frem for at høre folk indrømme at de har haft dén udgift på

Mjae, min CBR F4's andet gear har ikke voldt problemer i de 44k km den har
trillet. Kun sliddele er skiftet.
Tror forresten jeg har lokaliseret problemet med undertrykket i tanken - en
slange op til tanken sidder meget stramt og bliver strammet ekstra når der
kommer meget vægt på geden... men det var bare et hurtigt kig, må
indentificere den (og udbedre problemet) i eftermiddag når jeg får tiden.

Fra : Ronni

Dato : 18-06-04 22:15

Armand wrote:
> Nu ér jeg jo notorisk Honda-hader (med enkelte skeletter i skabet), så det
> er med tilfredshed at jeg har noteret mig at flere F4-ejere har haft bøvl
> med 2.gearet.

Må man have lov at spørge hvorfra dette had stammer?
Som naiv og uskyldig Honda-ejer virker det ret umotiveret.

//Ronni

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 07:12

Ronni skrev i meddelelsen ...

>Må man have lov at spørge hvorfra dette had stammer?
>Som naiv og uskyldig Honda-ejer virker det ret umotiveret.

Umotiveret eller ej, vent Du bare til at Du selv får brug for hjælp fra
Danmarks ubestridt mest arrogante importør...

mvh
Orla

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 19-06-04 09:15

Orla Pedersen wrote:

> Umotiveret eller ej, vent Du bare til at Du selv får brug for hjælp
> fra Danmarks ubestridt mest arrogante importør...
>
> mvh
> Orla

Jep, det rigtig nok. Ventetiden er helt hen i vejret og priserne
hårrejsende. Har voldt mig en del kvaler =/

Fra : Steen Egeberg

Dato : 19-06-04 09:36

> Jep, det rigtig nok. Ventetiden er helt hen i vejret og priserne
> hårrejsende. Har voldt mig en del kvaler =/

Er der større forskel på importørerne ? Jeg har en Yamaha, og Fisker siger
at de har et europæisk fælleslager hvor de kan få alle dele i løbet af et
par dage - de stumper jeg har manglet er i hvert fald kommet i løbet af få
dage ?
--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 19-06-04 14:37

Steen Egeberg wrote:

> [...]
> siger at de har et europæisk fælleslager hvor de kan få alle dele i
> løbet af et par dage - de stumper jeg har manglet er i hvert fald

Well, jeg og andre har ventet i månedsvis på stumper. Vil nødigt lyde som
hardcore kapitalist, men et eller andet element i hondas forsyningskæde
trænger til at blive fyret :-|

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 19-06-04 09:48

Orla Pedersen wrote:

> Umotiveret eller ej, vent Du bare til at Du selv får brug for hjælp
> fra Danmarks ubestridt mest arrogante importør...

Hemm...........det troede jeg var TMP, TMP er en af årsagerne til at jeg
ikke har en Aprilia CapoNord, som jeg ellers er ret vild med !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 12:29

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Hemm...........det troede jeg var TMP, TMP er en af årsagerne til at jeg
>ikke har en Aprilia CapoNord, som jeg ellers er ret vild med !

OK så, en af de mest arrogante importører, og givetvis den der har været det
længst

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 19-06-04 16:03

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> OK så, en af de mest arrogante importører, og givetvis den der har været
det
> længst

Tjaeh :-/
ér TMP decideret arrogant, eller er det ikke snarere en sindsyg prispolitik
der præger dén import-forretning :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-06-04 15:29

Ronni <rhessellund2_spamaway@hotmail.com> skrev i en

> Må man have lov at spørge hvorfra dette had stammer?
> Som naiv og uskyldig Honda-ejer virker det ret umotiveret.

Ak, det er en lang historie, og noget der ligger tilbage til mine unge år,
hvor jeg, som ligeledes naiv og uskyldig 18-årig, købte mig den billigste
nye motorcykel jeg kunne finde, og hastigt derefter blev Yamaha-fanatiker

De samme år var den danske Honda-importør så arrogant at henholde sig til at
Hondas kvaliteter solgte sig selv hvorfor man ikke udlånte til test's(*) i
hvad der forekom af dansksprogede mc-blade.
Set i bakspejlet er det tydeligt at Honda levede stort på CB750's gode
rygte, men at det i årene efter hurtigt begyndte at halte:
- I '77fremkom Kawa Z650 som et lyn fra en klar himmel med en 750'ers
ydelse, og Honda's eneste forsvar sidenhen var en ikke særligt vellykket
upgrade af den da allerede lidt bedagede CB500/550 four.
- De samme år løb den sidste af de japanske mc-fabrikker, Suzuki, fra
totaktsprincippet og lancerede med stort held og dermed som hård
konkurrence, den solide GS-serie, der ligesom Kawasakierne var teknisk oppe
på mærkerne qua vippearmsfri topstykker (DOHC med direkte tråd på
ventilerne)!
- Først næsten 10 år efter at Kawasaki på samme måde havde trumfet CB750 med
den voldsomme Z900 kom man med svar på tiltale: Bol d'Oren, der havde et
uhørt teknisk topstykke med hele 16 ventiler
Som jeg husker det er Bol'd Oren den første model, som den danske importør
lod teste - Måske af nød, fordi de viste sig at have et uforholdsvis stort
bensinforbrug (bennsinpriserne var voldsomt stigende dengang!), samt en
kedelig tendens til at brænde ventiler (ventilsæder blev fræset bredere i
største hemmelighed ved de tidlige service's, og end ikke ejerne fik at vide
at motoren havde været åbnet!)
- Efter Bol d'Orene kom VF-serien, som ihvertfald havde deres problemer at
slås med, og hvis ikke før, så var dét udslagsgivende for Honda-DK's udlån
til test.

Men meget tidligt inde i dét hændelsesforløb havde mit unge og nu
Yamaha-elskende hjerte lidt en svær brist overfor såvel importørens
arrogance som Honda som mærke - En tilstand som de solide og velkørende
VFR's og CBR600's ikke har kunnet røre meget ved, og som nu nærmere er vendt
til trods mod mærket der stadig importeres af samme firma som i 70'erne!

(*):
Jeg kan huske at jeg kun erfarede om Honda's nye, og dengang skelsættende,
Goldwing fordi MC-Revy havde lånt en af de først solgte af ejeren og ganske
enkelt kørte en tur rundt om blokken på den!
Og på samme måde fandt jeg mig i en mc-forretning i Flensborg, pludseligt
stående ved siden af, i mine øjne, verdens flotteste motorcykel: CB900F Bol
d'Or, som jeg i modsætning til min MOTORRAD-læsende kammerat ikke anede en
skid om selv om den rent faktisk vár kommet på markedet :-|

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-04 20:25

> [...]
> ydelse, og Honda's eneste forsvar sidenhen var en ikke særligt vellykket
> upgrade af den da allerede lidt bedagede CB500/550 four.

Det er da ikke helt rigtigt?
I '76 eller '77 kom CB750F1 og i '78 CB750F2 med 78hk, 4i1 og god forgaffel
(noget der var en manglevare på det tidspunkt. Okay, "god" er måske en
overdrivelse, men rimelig, da. Z650 (som jeg kørte) havde kun 68hk og
enkeltskive på forhjulet.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 20-06-04 10:05

Claus Rittig <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke helt rigtigt?
> I '76 eller '77 kom CB750F1 og i '78 CB750F2 med 78hk, 4i1 ... da. Z650
> (som jeg kørte) havde kun 68hk og enkeltskive på forhjulet.

Korrekt - Lige bortset fra at CB750F(1) heller ikke havde andet end en
enkelt skive på forhjulet og at jeg husker déns ydelse som 75Hk!
Men på den anden side, så er der vel ikke uden grund at selv den samtidigt
lancerede GS750, som "kun" ydede det samme som Kawa-6½'eren og tilmed var
dyrere end CB750F(1), overlevede på markedet - Hvis +10 HK ikke er nok til
at dominere de nytilkomne konkurrenter, må det bero på at den også var på
kanten af at være outdated :-/

Anyhow, så var Z650 en sådan bombe på markedet at den formedelst skabte en
helt ny klasse som alle de øvrige fabrikater måtte(!) have en model i (á GS
650 E/G; XJ650 og den omtalte panik-udviklede CB650!

--
Armand.

Fra : Jesper

Dato : 16-06-04 17:29

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Senere idag kommer så brevet fra T&S, det bliver
> nok lige knap så festligt....

Hvad må du så slippe?

Jeg har selv en ´96 der skal til toldsyn i næste uge.

Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-04 17:59

On Wed, 16 Jun 2004 18:29:10 +0200, "Jesper" <mail@mail.com> wrote:

>Hvad må du så slippe?

Kom ikke, selvom jeg havde fat i dem igår og hun lovede at sende
den....de havde - weird nok - rent faktisk smidt forespørgslen ud,
cyklen _var_ i deres system men selv forespørgslen kunne de ikke
finde...det havde hun aldrig prøvet før , om man så skal tage det
som noget positivt eller negativt - well det ved jeg så antageligt
imorgen , det haster nu heller ikke vældigt...

>Jeg har selv en ´96 der skal til toldsyn i næste uge.

Ja - Det ½ af DK henter efterhånden cykler i D. får man indtryk af
, jeg havde egentlig planlagt et skifte mere i år, men priserne i
D. på de cykler jeg kigger efter er steget lidt på det seneste så jeg
ved ikke rigtigt om jeg gider....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : MKS - 74

Dato : 18-06-04 10:05

On Wed, 16 Jun 2004 18:29:10 +0200, "Jesper" <mail@mail.com> wrote:

>Jeg har selv en ´96 der skal til toldsyn i næste uge.

Jeg har tilranet mig T&S' værdilister for CBR600, i forbindelse med et
lille møde med dem . Nu skulle det altså være muligt at vide
depositum for denne cykel før man henter i D. Det skal understreges at
dette udelukkende er depositum, i langt hovedparten af tilfælde kan
man påregne at den endelige afgiftspligtige værdi efter fremvisning
til vurdering vil falde 1-3.000 svarende til 1800-5400 i afgift (i
nogle tilfælde endnu mere...som det fremgår er km-tal ikke en
væsentlig faktor ved ansættelse af depositum - here goes nothing :
årstal - afgiftspligtig værdi - foreløbig afgift = depositum

CBR600 (PC19/23)
1988 - 15000 - 24931
1989 - 16000 - 26731
1990 - 17000 - 28531
1991 - 18000 - 30331

CBR600 (PC25)
1991 - 20000 - 33931
1992 - 21000 - 35731
1993 - 22000 - 37531
1994 - 23-24.000 (den er ikke på listen!) - 39331-41131

CBR600 (PC31)
1994 - 26000 - 44731
1995 - 28000 - 48331
1996 - 30000 - 51931
1997 - 33000 - 57331

CBR600 (PC35)
1998 - 35000 (over 6 år) - 60931
1998 - 36000 (under 6 år) - 60331
1999 - 38000 (over 5 år) - 63931
1999 - 39000 (under 5 år) - 63436

Jeg har iøvrigt også for NTV650/XL600V og VFR750/800 hvis nogen er
interesseret....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jack Jensen

Dato : 18-06-04 11:11

> On Wed, 16 Jun 2004 18:29:10 +0200, "Jesper" <mail@mail.com> wrote:
> Jeg har iøvrigt også for NTV650/XL600V og VFR750/800 hvis nogen er
> interesseret....

Hej Michael
Jeg vil gerne se tallene for VFR

Mvh.
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 18-06-04 12:34

On Fri, 18 Jun 2004 12:11:17 +0200, "Jack Jensen" <JJ@jylland.dk>
wrote:

>Hej Michael
>Jeg vil gerne se tallene for VFR

I'll bet U do - tallene for VFR750/VFR800 (uden ansvar) :

VFR750 (RC24)
1986 - 16000 - 26731
1987 - 17000 - 28531
1988 - 18000 - 30331