Veteranbil
Fra : Rune

Dato : 15-06-04 22:03

Så må jeg lige starte en ny tråd, da den forrige "køb en bil" har udviklet
sig lidt.

Det interesante er at mange skriver at man kan købe sin veteranbil i
tyskland.
Men hvordan er afgiftsregler ved gamle biler over 35 år?

Med venlig hilsen

Rune

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-06-04 22:07

On Tue, 15 Jun 2004 23:02:44 +0200, "Rune" <rune@runeweb.dk> wrote:

>Men hvordan er afgiftsregler ved gamle biler over 35 år?

MEGET lempelige !

/Mogens

Fra : Rune

Dato : 15-06-04 22:15

Det lyder da godt.
Hvad kan man regne med? Nogle erfaringer?

RUne

Fra : Mark Sandberg

Dato : 15-06-04 22:32

"Rune" skrev i en meddelelse:

> Så må jeg lige starte en ny tråd, da den forrige "køb en bil" har udviklet
> sig lidt.

Da ikke i en forkert retning

> Det interesante er at mange skriver at man kan købe sin veteranbil i
> tyskland.

Jep - Udbudet er større og bilerne ikke så rustne..

> Men hvordan er afgiftsregler ved gamle biler over 35 år?

Prøv Told & Skat:
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F0=M720&command:Transmit&sid=66848.DWJAEYHX.0

Jeg fandt denne vurdering på 15 sekunder..........

Art Personbil
Mærke JEEP
Model M 38
Typebetegnelse WILLYS
Registreret 1. gang 31/12-1960
Karosseri type / antal døre ÅBEN 2 døre
Motor 4 Cylindre 2200 cc 75 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 008 / B /
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 04/05-2000
Afgiftspligtig værdi 6000
Registreringsafgift 6750
Handelspris inkl. afgift 12750

Fra : Rune

Dato : 15-06-04 22:41

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message

> Da ikke i en forkert retning

NEJ BESTEMT IKKE!

> [...]
> Motor 4 Cylindre 2200 cc 75 HK ventiler
> Gear / drivkraft / km 008 / B /
> Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og

Det er da et eksempel der er til at føle på. TAK!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 15-06-04 22:48

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> Prøv Told & Skat:

Link klippet fra.....

Måske du istedet skal bruge dette link:
http://modep.toldskat.dk/

Klik på: "vurderinger"

Vælg: "Personbil" og vent lidt.

Vælg: "J" og vent lidt.

Vælg: "Jeep" og vent lidt.

Vælg: "Willys" og vent lidt.

Klik på "søg".

Ialt ca. 15 sekunder og du får nogle lidt ældre vurderinger frem, som jo kun
kan være lavere nu.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 23:36

"Rune" <rune@runeweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tyskland.
> Men hvordan er afgiftsregler ved gamle biler over 35 år?
hej Rune,

Jeg har sakset nedenstående på dansk militærhistoriskkøretøjsforenings
hjemmeside www.dmkf.dk

Willys jeep M38A1 årgang 1960 sælges.
Delvist rest. Ingen reservedele mangler. Ingen rust.
Priside 26.000 kr.
Kontakt Camilla Mølgaard 40 57 30 44

Håber det er noget du kan bruge.

Mvh.