/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Burgman til touring
Fra : Mikkel Ilve


Dato : 15-06-04 21:28

Er der nogen der har erfaringer med en Suzuki Burgman 400 til touring-brug?

Er de 400 kubik nok til at kunne holde en march-hastighed på 130? Vil
motoren blive overbelastet?

Er den meget sidevindsfølsom?

Mange hilsner

Mikkel Ilve
(som endnu ikke har kortet, men som snart skal i gang - hvis kæresten ikke
stritter for meget imod)



 
 
Eg Egemarke (15-06-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 15-06-04 22:20

Jeg har da mødt et par stykker derude til træf rundt i landet og endda een
med trailer og 2.. Og jeg stillede samme spørgsmål. Han var MEGET tilfreds
med den, men det var nu ikke den model jeg er allermest vild med !! den er
ganske enkelt for lille i motoren til mig !

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


T. Knutsen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : T. Knutsen


Dato : 16-06-04 08:00

"Mikkel Ilve" skrev i melding
> Er der nogen der har erfaringer med en Suzuki Burgman 400 til
touring-brug?
>

Køpte en i år 2000 hadde den i 2 år. Kjørte 30000 km.
Var på tur i Sverige og Danmark. Brukte en del bensin ved kjøring over 100,
men snittforbruk på 0,49 (2100 Km) er ikke noe å klage på. Brukte ca. 0,8L
smørolje pga. en del hard kjøring. Ved vandelig kjøring i Norge var det ikke
noe oljeforbruk.
Ellers er den utrolig komfortabel og kjøre spesielt etter at jeg monterte en
stor vindskjerm.

> Er de 400 kubik nok til at kunne holde en march-hastighed på 130? Vil
> motoren blive overbelastet?
>
Måtte etterfylle smørolje ved hardkjøring. 120 - 140
Anbefales som kjøretøy i Norge, men i Danmark syntes jeg motoren ble litt
liten.
Toppfart 150 på nåla, vil minke etterhvert som drivrem slites. Da jeg solgte
min var toppfarten 135.
Men er du en rolig mann som tåler og bli forbikjørt hele tiden er det ikke
noe problem.

Kjører nå en http://www.silverwing.co.uk/ den er jeg enda mer fornøyd med.

Tomas











Armand (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-06-04 16:57


Mikkel Ilve <mikkelDETTE_SKAL_SLETTESilve@hotmail.com> skrev i en
news:canm4m$2j02$1@news.orange.dk...
> Er der nogen der har erfaringer med en Suzuki Burgman 400 til
touring-brug?
>
> Er de 400 kubik nok til at kunne holde en march-hastighed på 130? Vil
> motoren blive overbelastet?

Uagtet om den kan klare det - Hvad der det galt med en gang
landevejs-touring?
I Tyskland (som er touring/transit -mål #1) er 100 alment set på landeveje,
samt mange lange strækninger med 120km's begrænsning!?
Tyskland er forøvrigt et smukt land set fra landevejssiden (landevejene
følger, i modsætning til motorvejene, landskabet (á: floder og dale)!), og
ér en Burgman egentlig ikke også lidt mere i den stil??

--
Armand.





Pwh (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-06-04 19:25

Armand wrote:
> Mikkel Ilve <mikkelDETTE_SKAL_SLETTESilve@hotmail.com> skrev i en
> news:canm4m$2j02$1@news.orange.dk...
>> Er der nogen der har erfaringer med en Suzuki Burgman 400 til
>> touring-brug?
>>
>> Er de 400 kubik nok til at kunne holde en march-hastighed på 130? Vil
>> motoren blive overbelastet?
>
> Uagtet om den kan klare det - Hvad der det galt med en gang
> landevejs-touring?
> I Tyskland (som er touring/transit -mål #1) er 100 alment set på
> landeveje, samt mange lange strækninger med 120km's begrænsning!?
> Tyskland er forøvrigt et smukt land set fra landevejssiden
> (landevejene følger, i modsætning til motorvejene, landskabet (á:
> floder og dale)!), og ér en Burgman egentlig ikke også lidt mere i
> den stil??

Det er da et godt forslag du kommer med der Armand, for år tilbage
kørte jeg sammen med min Far til Østrig, ham på en TR1'er og mig på en Z1000Z1R.
Min Far kører aldrig over 120km/t på mc så vi valgte primært at tage landevejen, og det
var faktisk en meget flot og varieret tur, motorveje er bare døden på motorcykel
efter min mening. Brug et par dage mere og få en tur ud af det på landevejene.

/Jens



Mikkel Ilve (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Ilve


Dato : 16-06-04 21:03

> Brug et par dage mere og få en tur ud af det på landevejene.

Det lyder som en plan - jeg synes turen gennem Tyskland er hård nok i bil.
Det må være temmeligt hårdt på MC. Og jo - Burgman'en er vist nærmere skabt
til de små ture på landevejene.

Tak for det gode feedback...og så er der måske lige plads til endnu et
spørgsmål: Hvor mange km. kan man regne med at der er i en Burgman? Hvornår
bliver den stakkelse lille motor for slidt til at den ikke gider mere?

Med venlig hilsen

Mikkel Ilve



Armand (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-06-04 03:11


Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40d09096$0$488$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Mikkel Ilve <mikkelDETTE_SKAL_SLETTESilve@hotmail.com>
> > skrev i en news:canm4m$2j02$1@news.orange.dk...
> >>
> >> .....Suzuki Burgman 400.... Er de 400 kubik nok til at kunne holde
> >> en march-hastighed på 130?
> >
> > Uagtet om den kan klare det - Hvad der det galt med en gang
> > landevejs-touring?
> > Tyskland er forøvrigt et smukt land set fra landevejssiden
> > (landevejene følger, i modsætning til motorvejene, landskabet (á:
> > floder og dale)!),
>
> Det er da et godt forslag du kommer med der Armand, for år tilbage
> kørte jeg sammen med min Far til Østrig, ham på en TR1'er og mig på
> en Z1000Z1R.
> Min Far kører aldrig over 120km/t på mc så vi valgte primært at tage
> landevejen, og det var faktisk en meget flot og varieret tur, motorveje er
> bare døden på motorcykel efter min mening.

Motorveje er gode til det de er lavet til: At få en frem i en vis fart, og
hvad det angår er det som meget praktisk med det tyske autobahn-net når
Tyskland blot er et stykke transit på vej til slutmålet!
I starten af 80'erne vardet populært i klubben at køre til hollandske træf,
og i den forbindelse kan den alternative rute være nok så smuk uden at man
vil vælge den for turen frem/tilbage på en weekend!

>Brug et par dage mere og få en tur ud af det på landevejene.

Jup!
Og ofte forklarer vi motorcyklister jo os selv med at "køre for fornøjelsens
skyld", og en rolig landevejstur gennem Tyskland kan faktisk godt blive en
"fornøjelig" oplevelse man ellers aldrig ville have fået!

--
Armand.






anders majland (16-06-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 16-06-04 19:47

> Uagtet om den kan klare det - Hvad der det galt med en gang
> landevejs-touring?
> I Tyskland (som er touring/transit -mål #1) er 100 alment set på
> landeveje, samt mange lange strækninger med 120km's begrænsning!?

Scooter Spezial havde ikke det helt store hel med deres
langstreckentest. Jeg mener det lykkedes dem at kvadre motoren 2 gange
på 25000km - eller også var det 250'en de kvadrede 2 gange og 400'eren
kun en.

De første årgange er ikke "dauergasfest" - Altså ikke holde til bundgas
ud af autobahnen en tankfuld ad gangen.

Engelske Scootering og senere Twist'n'go har også skrevet en del om dem.
En af skribenterne er vist gode venner med en der kører som kurer i
london på en 400ccm burgman og det har den stort set holdt. Et af de
ømme punkter er strålerne i baghjulet. Men der fåes et uoriginalt
baghjul der er todelt som på en gammel vespa. Altså et nav der kan
monteres "fast" på akslen og så et løs fælg. Så skal man ikke have det
det hele af for at skifte dæk, og det skulle også holde. Det laves af en
der statede med at lave til sig selv og vennere, men nu sælger
postordre. Han har også en "gigant" topboks der kan være på langs over
passagersædet (hvis man ikke har passager med og har brug for at filtre
gennem trafikken, men også kan sættes på tværs hvis en passager skal
med).

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408895
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste