syn og skøn
Fra : Per H

Dato : 15-06-04 20:51

jeg har en kunde der er utilfreds med det timeantal der er faktureret
til ham. Han har skrevet hvad han syndtes er rimeligt og håber på
fredelig løsning, eller om vi skal have syn og skøn.

jeg har kontaktet håndværksrådet vedr. dette. men hvad siger i
herinde, hvor længe er syn og skøn om at komme, og kan kunden
tilbageholde alle pengene?

der er forbrugt ca 160 timer
(jeg har ca 52 timer i fremmed arbejdskraft.)
han forslår 49 timer. total

der er tale om en del maskinsnedkeriarbejde.

der er arbejdet på ren timeløn, uden aftaler iøvrigt.
Det er det sidste projekt på et større stykke arbejde, hvor jeg har
fakturret løbende.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Peter G C

Dato : 16-06-04 12:00

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har kontaktet håndværksrådet vedr. dette. men hvad siger i
> herinde, hvor længe er syn og skøn om at komme, og kan kunden

Kunden bør betale det hele - men vil han ikke bør kunden i egen interesse
betale det kunden vil nu. Du har jo reelt krav på betaling af din faktura -
hele din faktura.

Syn og skøn er lidt svært at udtale sig om.

> der er forbrugt ca 160 timer
> (jeg har ca 52 timer i fremmed arbejdskraft.)
> han forslår 49 timer. total
>
> der er tale om en del maskinsnedkeriarbejde.
>
> der er arbejdet på ren timeløn, uden aftaler iøvrigt.

Dvs. regningsarbejde. Da skal kunden betale hele din faktura uden
indsigelser.

> Det er det sidste projekt på et større stykke arbejde, hvor jeg har
> fakturret løbende.

Ok. Du kan vælge at sætte hårdt mod hårdt og kræve det hele eller gå med til
syn og skøn. Jeg foreslår dog du tager kontakt til en advokat for at få
drøftet sagen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com