Start og tomgangsproblemer
Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 15-06-04 19:40

Hej i gruppen!

Min gode T-rex har lige pludselig fået problemer med at starte og gå i
tomgang.

Normalt starter den ved et enkelt tryk på startknappen, men nu skal den have
3-4 hop på kickstarteren før den går i gang. Der er også problemer med
tomgangen, hvor den vil gå i stå efter kort tid 15-20 sek, hvis den ikke får
et par vip på håndtaget.

Jeg har skiftet batteri og tændrør uden det har hjulpet.
T-rexen har kørt 18.000 km og for 3.000 km siden nye stempelringe.
Den kører fint når den er i gang, ALT er normalt, hastighed og optræk mm.

Hvad kan der være galt? Karburator? Choker?

Hvordan tjekker man den elektriske choker?

Hilsen
Kurt

Fra : Lars Andersen

Dato : 17-06-04 21:55

Det er meget vigtigt at den elektriske choker er monteret korrekt, hvis den
har været afmonteret. Du kan tjekke chokeren ved at den skal være kold, når
scooteren f.eks. har stået natten over. Det bedste er at tage det lille
sorte plastskjold af omkring chokeren for bedre at kunne mærke den. Hvis du
så sætter direkte 12v til den, skal den efter et stykke tid blive varm. Hvis
du har den afmonteret kan du se, at stiften flytter sig, når chokeren bliver
varm. Det var sådan jeg tjekkede min choker for et stykke tid siden på min
sfx. I mit tilfælde skyldes det dog at chokerstiften ikke var ordentlig
monteret.

Fra : Lars Andersen

Dato : 17-06-04 21:59

Evt kunne du også prøve bare at skrue den lidt mere op i tomgang på den
fingerskrue der sidder på karburatoren. (Nu ved jeg ikke hvor meget styr du
har på det, men sig til hvis du er i tvivl om noget).

Mvh Lars, Nørresundby

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 18-06-04 07:39

Hej Lars!

Tak for tippet med chokeren, jeg har lige prøvet det, og den virker fint, så
det er jo ikke det.
Jeg har skruet lidt på tomgangsskruen, men hvorfor er det nødvendig lige
pludselig?

Naboens dreng har lovet at hjælpe med at rense karburatoren i weekenden. Så
må jeg se om det kaster lys over problemerne.

Hilsen
Kurt