Tun udstødning på vision
Fra : Jonas

Dato : 04-05-01 17:44

? Er det nødvendigt at omdyse karbu når man sætter anden udstødning på.

Standard mikuni 68 til ????????

Takker

Fra : Dan Laustsen

Dato : 04-05-01 20:31

goddag Jonas

Ja det er nødvendigt at omdyse når du sætter en tun udst på, da cyl
somregelt kommer op i nogle flere o/m, hvor der er krævet mere smøring, og
køling!
Jeg så forleden dag da jeg var nede has min forhandler for at få en dyse, en
krumtap hvor lejerne var helt færdige. Det var gået galt fordi at ejeren af
scooteren have udroslet den, men mente ikke det var nok så han satte en
sport udst. på, og den kørte da også fint men kun i kort tid! så hvis han nu
havde givet 25 kr for en større dysse, havde han sluppet for at give 8 *
300kr (arbejdsløn, de er lidt sløve =P) plus beløbet for lejerne oveni!

mvh
Doc Holliday

Fra : RpR

Dato : 04-05-01 20:53

> [...]
>havde givet 25 kr for en større dysse, havde han sluppet for at give 8 *
>300kr (arbejdsløn, de er lidt sløve =P) plus beløbet for lejerne oveni!

Det har her kun meget sjældent været nødvendigt med en anden dyse på grund
af potte skift.
Men der er altid en god ide at se på tændrøret og om det har den korrekte
farve.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Doc Holliday

Dato : 05-05-01 16:25

ok nu kom jeg til at se, at han egentlig ikke skrev om det var en sports
potte, så det er vel rigtigt nok.
men jeg kunne se på afstand i værkstedet at det var en next potte han havde
sat på sin scooter........

Fra : LaLLe

Dato : 05-05-01 16:43

"Doc Holliday" <yamaha@mail.dk> wrote in message
> [...]
> potte, så det er vel rigtigt nok.
> men jeg kunne se på afstand i værkstedet at det var en next potte han
at quote doc holliday. (fedt discotek)

LaLLe
Stalker @ 105 km/t efter en bil.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 06:02

> LaLLe
> Stalker @ 105 km/t efter en bil.

Flot. Lalle. Nu huskede du at køre *helt* tæt på bilen, så du ikke havde ret
meget bremselængde? LOL

-Steen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 20-05-01 12:29

"Steen S. Schmidt" wrote:

> Flot. Lalle. Nu huskede du at køre *helt* tæt på bilen, så du ikke havde ret
> meget bremselængde? LOL

Kæft en morgen du har haft dig hva

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-05-01 06:01

> [...]
> af potte skift.
> Men der er altid en god ide at se på tændrøret og om det har den korrekte

Hvilket er grunden til at man ikke skal købe en brugt knallert/scooter! Tror
du man ville sætte en anden udstødning på en motorcykel uden i det mindste
at stille karburator ind - sandsynligvis omdysse?

-Steen

Fra : RpR

Dato : 20-05-01 09:57

> [...]
>du man ville sætte en anden udstødning på en motorcykel uden i det mindste
>at stille karburator ind - sandsynligvis omdysse?

Hvis blandingen passer, kan du så give mig én god grund til at ændre på den?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 02:21

> Hvis blandingen passer, kan du så give mig én god grund til at ændre på
den?

Kan du give mig én god grund til at den skulle passe når man sætter en anden
tilfældig udstødning på? Du tror ikke den passer fra fabrikken? Endog en
udstødning med meget mindre modstand end den originale.

-Steen

Fra : RpR

Dato : 21-05-01 05:51

> [...]
>tilfældig udstødning på? Du tror ikke den passer fra fabrikken? Endog en
>udstødning med meget mindre modstand end den originale.

Den behøver bestemt ikke passe fra fabrikken. f.eks Gilera Stalker bliver
leveret med en for lille hoveddyse her i DK.
Yamaha Jog havde lidt samme problem. Alle Jog'er der blev solgt ved Kaj's MC
i Sønderborg fik ihvertfald hoveddysen skiftet inden de forlod butikken.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-05-01 18:34

> [...]
MC
> i Sønderborg fik ihvertfald hoveddysen skiftet inden de forlod butikken.

En undtagelse, vil jeg mene. Vil du ikke det?

-Steen