Valg af Audi
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 15-06-04 19:17

Hejsa,

Står foran at skulle købe ny bil. Har (mere eller mindre) besluttet mig for
at det skal være en Audi A4. Spørgsmålet er nu bare hvilken model. Jeg har
p.t. tre på listen:

1,8T
2,4 V6
2,5 TDI

Indtil for ca. fem timer siden ville jeg have udelukket TDI. Så tog en af
mine kollegaer mig med ud og køre en tur i hans, og jeg må indrømme, at den
overraskede utroligt positivt (eller også var mine forventninger bare meget
lave).

Bilen skal bruges til lidt af hvert lige fra langture til byture. Kører ca.
20.000 km / år. Erfaringer søges fra ejere af de tre modeller, bl.a.
angående brændstoføkonomi på de to benzinmodeller.

Henrik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-06-04 20:58

On Tue, 15 Jun 2004 20:17:02 +0200, "Henrik Bøggild"
<slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote:

>Hejsa,

Hej

>Står foran at skulle købe ny bil.

lækkert :)

>Har (mere eller mindre) besluttet mig for at det skal være en Audi A4.

Forståeligt

>Spørgsmålet er nu bare hvilken model. Jeg har p.t. tre på listen:

>1,8T

For den hurtige på landevejen

>2,4 V6

Cruiseren

>2,5 TDI

En mellemting af de to andre - uden at være hurtig på dén måde.
Bilen kører perfekt på motorvejen...
Meeen motoren - mener jég - ikke er for god
(uholdbare topstykker - måske årgangs afhængig)

>Indtil for ca. fem timer siden ville jeg have udelukket TDI.

Tja'...

>Så tog en af mine kollegaer mig med ud og køre en tur i hans, og
>jeg må indrømme, at den overraskede utroligt positivt
>(eller også var mine forventninger bare meget lave).

Nui fortæller du jo ikke meget om din "ambitioner". 1.8 turbo'en kan
jo lynhurtigt gøres særdeles effektfuld ved en chipning til 193 hk

>Bilen skal bruges til lidt af hvert lige fra langture til byture. Kører ca.
>20.000 km / år. Erfaringer søges fra ejere af de tre modeller, bl.a.
>angående brændstoføkonomi på de to benzinmodeller.

Du kan starte med at kalkulere dit økonomiske regnestykke hér:
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

/Mogens

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 16-06-04 08:37

Henrik Bøggild wrote:
> [...]
> overraskede utroligt positivt (eller også var mine forventninger bare meget

Jeg kender ikke så meget til de to andre men har selv en A4 2.5 TDI
Multitronic. Det skal bemærkes at 2.5'eren også er en V6.

Hvis du har mulighed for det så vil jeg foreslå at du tager en prøvetur
i en 2.5 TDI med Multitronic trinløs automatgearkasse, det er en
virkelig dejlig bil.

Held og lykke med dig køb.

--
Steffan

Fra : .salem

Dato : 17-06-04 23:21

Kan kun sige at 1,8T med en lille chip modificering er yum yum
kan klart anbefales

har selv en A3

..salem