Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til et format-problem...
Fra : Magnus

Dato : 15-06-04 19:05

Jeg skal sende et logo til et firma som skal trykke det på trøjer.
De vil gerne have det i et format der hedder *.eps og i vektor-grafik.

Det logo jeg har lavet er lavet i Adobe Photoshop CS og er en psd-format som
jeg så har "sagt Gem som..." og gemt det i eps fx. eller andre formater har
jeg forsøgt.

Men trykkeren kan ikke åbne mine filer og jeg har nu forsøgt flere formater
hvad kan det være der er galt?

De spørger om jeg kan sende det i Adobe Illustrator 10 format men det
program har jeg ikke... Hvad kan jeg gøre?

/Magnus

Fra : Tomasz

Dato : 15-06-04 19:55

"Magnus" <arnason(fjern)@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal sende et logo til et firma som skal trykke det på trøjer.
> De vil gerne have det i et format der hedder *.eps og i vektor-grafik.

Hej Magnus
Nogle gange ske der et eller anden ved eps-er når man sender den gennem
internet. Jeg tror det var noget med visnig.....det blev beskrevet meget
flot her i sidste år.
Det burde være nok at åbne såden en i Illustrator og gemme den igen, men
hvis de har problemmer med det så må du komprimere epsen med wizip/winrar
eller stufit og sende den til dem.
Alternativ, sendt psd fillen til mig (læg den på internet til hentning) så
kan jeg lige lave en eps til dig.
E-mailen kan du finde her http://www.brodzikowski.dk/tomasz

MVH
Tomasz

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-06-04 21:25

On Tue, 15 Jun 2004 20:55:14 +0200, "Tomasz" <tomasz_spam_@_spam_privat.dk>
wrote:

>Det burde være nok at åbne såden en i Illustrator og gemme den igen, men
>hvis de har problemmer med det så må du komprimere epsen med wizip/winrar
>eller stufit og sende den til dem.

Det skal jo laves til vector. Der er i bitmap nu, så det hjælper ikke bare at
gemme som eps.

>Alternativ, sendt psd fillen til mig (læg den på internet til hentning) så
>kan jeg lige lave en eps til dig.

Afhængig af hvor kompliceret logoet er, kan det laves til vectorgrafik i Adobe
Streamline.

Kurt Brixen

Fra : Tomasz

Dato : 15-06-04 21:59

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Det skal jo laves til vector. Der er i bitmap nu, så det hjælper ikke bare
at
> gemme som eps.

Jep, man får bitmap, bedst er vector, de steder jeg kender, man kunne også
bruge bitmap, men i den tilfælde kan man lave det hele som vektor, det er
kun skrift, det eneste jeg mangler er lige fonte så kan jeg leve det hele
til vector grafik

Hilsner
Tomasz