Fiat Brava sætter ud ved middelhårde opbre~
Fra : Peter

Dato : 15-06-04 18:41

Min Brava 100SX (1,6i) sætter ud ved middelhårde opbremsninger -f.eks. når
man skal bremse op ved en chikane / bump.

Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Og er det noget dyrt / alvorligt?

På forhånd tak,
Peter

PS. svar venligst i gruppen.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-06-04 20:20

Peter wrote:

> Min Brava 100SX (1,6i) sætter ud ved middelhårde opbremsninger -f.eks. når
> man skal bremse op ved en chikane / bump.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
> Og er det noget dyrt / alvorligt?

Du skal bare huske at koble ud :)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-06-04 22:35

"Peter" <garcon@Xmail.dx> skrev i en meddelelse
> Min Brava 100SX (1,6i) sætter ud ved middelhårde opbremsninger -f.eks. når
> man skal bremse op ved en chikane / bump.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
> Og er det noget dyrt / alvorligt?

Jeg har prøvet noget lignende på en gammel BX'er jeg havde. Der var det en
løs ledning på tændspolen, der gjorde det. Det er sikkert et lignende
elektrisk problem du har.

NS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-04 07:37

"Peter" <garcon@Xmail.dx> wrote in message
> Min Brava 100SX (1,6i) sætter ud ved middelhårde opbremsninger -f.eks. når
> man skal bremse op ved en chikane / bump.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt?

Mange vist'ere men:

Det kan være luftmængdemåleren, den har vist noget at gøre med
bremseforstærkeren som vist er hjulpet af indsugningsundertrykket.
Så giver den forkerte signaler, og sammenholdt med at bremseforstærkeren
bruger luften får computeren forkerte data og brændstofmængden passer ikke
med luftmængden og bilen går ud.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Peter

Dato : 16-06-04 20:32

> [...]
> bruger luften får computeren forkerte data og brændstofmængden passer ikke

OK, er det noget der er dyrt at lave -mon?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-04 07:37

> OK, er det noget der er dyrt at lave -mon?

Det tror jeg ikke, de kan sikkert læse fejlkoden ud, og hvis computeren
siger det er MAP sensoren så skifter de den.