Min kobling er noget lort! Ganske enkelt!
Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 17:39

Hejsa
Skiftede kobling igår aftes.
Nye vesrah plader og fjedre. Desværre fedter den stadig i koblingen når den
har kørt under 15km. Omkring de 15 kørte kilometer holder det op og den
virker bare.
Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?
Koblingen er justeret korrekt...

Kasperkk
FZR600

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 17:53

Det skal lige siges jeg kører med delo fuldsyntetiskolie 10w-50
Er olien bare for god til den aldrende maskine?

Kasperkk

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 18:43

> [...]
> virker bare.
> Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?

Hehe utroligt som jeg chattet med mig selv idag. Louis.de motobase siger
lidt chokerende 2,3 L. SAE 20W40 olie. Jeg aner ikke så meget om olie, men
det virker da ikke som den har særligt meget til fælles med den
fuldsyntetiske 10w-50 jeg kører med nu!

Kasperkk

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-06-04 19:15

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt chokerende 2,3 L. SAE 20W40 olie. Jeg aner ikke så meget om olie, men
> det virker da ikke som den har særligt meget til fælles med den

Hej Kasper

Jeg ville smide Vesrah koblingen ad h..... til og ofre lidt guld på en
original. Jeg har prøvet Vesrah på min VFR400, den holdt ca. 10kkm og så kom
der en Honda kobling i den istedet. Den virkede......

Hilsen Tomas
#2 RS250 til salg

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 19:28

> [...]
kom
> der en Honda kobling i den istedet. Den virkede......

Det kan godt være det er noget bras, men jeg er ikke lige indstillet på at
købe ny original kobling efter 50km med vesrahen. Den burde virke. Den er jo
helt ny. Det er jo ikke holdbarheden jeg er ude efter. Jeg kan bare ikke
lige forstå hvorfor den ikke virker som den skal!

Kasperkk
FZR600

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-06-04 19:57

> [...]
> helt ny. Det er jo ikke holdbarheden jeg er ude efter. Jeg kan bare ikke
> lige forstå hvorfor den ikke virker som den skal!

Min forhandler sagde at der er en go' grund til at en Vesrah kobling er så
billig i forhold til en original. Jeg er begyndt at tro på ham.

-Tomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-06-04 20:14

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Min forhandler sagde at der er en go' grund til at en Vesrah kobling er så
> billig i forhold til en original. Jeg er begyndt at tro på ham.

Men Kasper har nu lidt ret, prisen burde afspejles i slidstyrken, ikke i
funktionsdygtighed.
Jeg har kørt med mange uoriginale koblinger, og ja, det varierer meget hvor
længe de holder, men det har nu altid virket upåklageligt.

Jeg hælder til at olien er problemet, og ifølge specifikationerne er den jo
også lidt for tynd.

RIttig

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 22:25

> [...]
hvor
> længe de holder, men det har nu altid virket upåklageligt.

Lige netop. Den burde bare virke og hvis den så begynder at fedte x antal km
før en original kobling er der jo ikke noget at gøre ved det....

> Jeg hælder til at olien er problemet, og ifølge specifikationerne er den
jo
> også lidt for tynd.

Problemet er der netop ikke når olien er godt varm og rigtig tynd. Men jeg
aner ikke en skid om olie så du ar sikkert ret.

Kasperkk

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 16-06-04 01:16

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]

> længe de holder, men det har nu altid virket upåklageligt.
>
> Jeg hælder til at olien er problemet, og ifølge specifikationerne er den

Hvordan kan olien være lidt for tynd?
Der skrives jo en 10W-50 (fuldsyntetisk olie), men en 10W-50 olie er vel
tykkere end en 10W-40 olie?
Tykkere olie til højere temperatur.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 20:17

> [...]
> lidt chokerende 2,3 L. SAE 20W40 olie. Jeg aner ikke så meget om olie, men
> det virker da ikke som den har særligt meget til fælles med den

Hmm, jeg ved det ikke. Blot forslå, hvad jeg vil forsøge.

Hvis du både har fået nye fjedre og plader og *ALT* skulle være i orden (dét
er du 100% sikker på?), så ville jeg forsøge, at panikskifte olien. F.eks.
til noget halvsyntetisk og med en visocitet, der er tættere på din MC's
specifikationer (de 15 km kunne måske have noget med olietemperaturen at
gøre?)
Hjælper det ikke, så vil jeg sætte mig ned på sengekanten, klø mig selv i
panden og sige: "Det var dog pokkers!".

Jeg ved ikke noget om Vesrah-koblinger, men dét kan da ikke passe at de er
*så* dårlige, at de end ikke virker, når de er helt nye (det vil
koblings-fabrikanten da ikke kunne overleve)!?
Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 16-06-04 17:01

Lars T. Thomsen <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> skrev i en

> [...]
> olien. F.eks. til noget halvsyntetisk og med en visocitet, der er tættere
> på din MC's specifikationer (de 15 km kunne måske have noget med

Efter 15 km eller flere bliver olien endelig varm - Varm olie = tyndere
olie!
Da koblingen begynder at fungere efter pågældende distance, så er problemet
ihvertfald ikke at den benyttede olie er for tynd; men til gengæld er
/50 -olie jo også tykkere end /40 hhv. /20, som varm :-/

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-06-04 20:37

Kasperkk wrote:
> [...]
> op og den virker bare.
> Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?

Jeg har nu set 2 stk FZR med en koblingsskål der havde MEGET store hakker
efter koblingspladernes indgreb, dvs de hænger i hakkerne istedet for at
retunere helt til deres plads.

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 22:29

> Jeg har nu set 2 stk FZR med en koblingsskål der havde MEGET store hakker
> efter koblingspladernes indgreb, dvs de hænger i hakkerne istedet for at
> retunere helt til deres plads.

Okey....det var jeg ikke lige opmærksom på. Det ville jo også kunne give de
symptomer jeg har. Jeg prøver at halde noget delsyntetisk på imorgen, og
hjælper det ikke må jeg jo bide i det sure æble og inspicere grejet igen...

Kasperkk
FZR600

Fra : Armand

Dato : 16-06-04 17:00

Tommy Fer <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Jeg har nu set 2 stk FZR med en koblingsskål der havde MEGET store >
hakker efter koblingspladernes indgreb, dvs de hænger i hakkerne
> istedet for at retunere helt til deres plads.

Dé hakker kommer dér hvor koblingspladernes tunger sidder mest af tiden: Som
tilkoblet!
Således skulle de netop hjælpe med at fastholde pladerne som tilkoblet :-/

Generne ved voldsomme hakker vil på modsat vis være vanskelig
(kraftfordrende) udkobling og pludselig tilkobling bedst som man er ved at
fire det sidste af !
Og så alligevel: Hvis der blot er .10mm tykkelses-forskel på "tungerne" på
de originale plader og de nye, vil der let kunne gå lort i det Prøv at
måle (hvis ikke de gamle er væk)

Hvilken FZR var det?
Kan det passe at der sidder en slipper-mekanisme som er fejl-
samlet/justeret??

Noget helt femte(?):
Var "mønsteret" radialt inddelt?
Hvis det var "på skrå" opstår der problemer hvis de vendes forkert
Afmontér, vend genmonter og test!

- -
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-06-04 21:09

> [...]
> virker bare.
> Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?

Hvis Delo 10W-50 fuldsynt. er problemet burde min ZX-10 have det samme
problem, for det kører jeg også med!
Min manual siger 10W-40 eller 20W-50, men 5W-50 har aldrig været et problem,
blot API specs'ne er gode nok.

Jeg havde engang en MC hvor koblingen også gled lidt ind i mellem. Det viste
sig at være kablet der gik stramt! Da det blev skiftet virkede den fint.
Kunne det tænkes at dit kabel går stramt de første 15 km, indtil det er
blevet "maseret"?? =

Asger
V-Strom
ZX-10 (til salg på www.zx10.dk)

Fra : Kasperkk

Dato : 15-06-04 22:21

> [...]
> sig at være kablet der gik stramt! Da det blev skiftet virkede den fint.
> Kunne det tænkes at dit kabel går stramt de første 15 km, indtil det er

Nej det må jeg indrømme jeg ikke helt tror på. Jeg bruger mc hver eneste
dag, min 50km
Kablet går helt løst så det er desværre ikke det...

Kasperkk

Fra : Bjarnep

Dato : 15-06-04 21:39

> [...]
> virker bare.
> Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?

På min Honda VFR 750 kan der IKKE bruges fuld syntetiske olier (i hvert
tilfælde ikke dem jeg har prøvet) uden den fedter i koblingen, hvorimod del
syntetisk olie virker perfekt. Jeg kører selv med en olie fra Sunoco, 4T
motofur SAE 10W40 http://www.scanoco.dk og den koster ca det halve af de
fuld syntetiske olier.

mvh

BjarneP

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 21:41

Kasperkk wrote:
> [...]
> op og den virker bare.
> Når nu det ikke er pladerne må det vel være olien?

Tror ikke du skal bekymre dig om viskositeten på din olie, den er ok. Men
prøv at skifte til en semi-syntetisk (f.eks. Delo), har hørt om en del
gutter hvor deres cykel først holdte op med at fedte da de skiftede fra
fuld-syntetisk til semi-syntetisk olie... Det er da et forsøg værd...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : S.G

Dato : 15-06-04 22:30

Kan et par strammere fjedre ikke gøre tricket?