Radio-kommunikation mellem 2 MC
Fra : Jakob D

Dato : 15-06-04 17:03

Lidt mod min vilje, har jeg lovet at prøve noget
2-vejs kommunikation.
Har nogen, nogle danske forhandlerlinks
til noget der virker ?
Selv har jeg luret på denne model:
http://www.extremegame.dk/html/mt725.htm

Mvh Jakob D

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 18:21

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Jakob D
>
> Jamen jeg vil da gerne vide hvad du bliver enig med dig selv om da jeg
selv tænker på at invistere penge i de headset til den model ( har allerede
2 radioer)
men umiddelbart lyder det da fint nok hvis du tjekker under demo på samme
side

Brian

Fra : H&M

Dato : 15-06-04 19:46

> Lidt mod min vilje, har jeg lovet at prøve noget
> [...]

Jeg har sådan et sæt Cobra MT700, jeg har ikke haft god erfaring indtil nu.
Jeg har et MC 100 headset og min passager har en lille ørebørge med kranie
mic.

Det viser sig at den lille med kranie mic ikke har indbygget støjfjerner
hvilket gør at jeg ikke kan høre/forstå min passager men jeg bliver forstået
fint.

Derfor skal man åbenbart købe de gode headset med støjfjerner i mic til
begge parter.

Hvilket jeg vil gøre snart.

PS Radioerne virker bare fint.

Hygge

Fra : Grunnet

Dato : 15-06-04 19:58

Jakob D wrote:
> Lidt mod min vilje, har jeg lovet at prøve noget
> [...]

Hos www.thansen.dk kan du købe et sæt Cobra MT 725 og 2 x headset
m/PTT-taste til indbygning i hjelmene. Samlet pris 1.400,00.

Vi kører med sådant et sæt (bortset fra vi har MT700 der er forgængeren) og
det virker upåklageligt som trådløst intercom, vi har ingen problemer med
lyd/støj. Ydermere har det den fordel at det kan bruges bike to bike, og har
du en intercom-adapter (kostede 4 Euro hos www.louis.de), kan du lave
intercom ved hjælp af den ene radio alene. Herefter er der mulighed for at
benytte den "ledige" radio til bike to bike, så alle 3 kan tale sammen.

Headset's kan også købes hos louis.de for ca. 30 Euro pr. stk. - de sælger
dem som tilbehør til ALAN, men de passer også til Cobra

--
Steen
Honda GL500 SilverWing '84

---

Fra : S.G

Dato : 15-06-04 20:52

bilka har pt et sæt radio med stemmestyring iog headset til 389,-
Skulle være ok til det.
Kender desværre ikke det du linker til

Fra : Grunnet

Dato : 15-06-04 21:28

S.G wrote:
> bilka har pt et sæt radio med stemmestyring iog headset til 389,-
> Skulle være ok til det.
> Kender desværre ikke det du linker til

Jeg tillader mig lige at citere Brian Laursen i en tråd fra starten af
måneden angående samtaleanlæg:

------Citat start-------

"Jeg tror ikke du får noget som er godt nok for under 2500,-... Jeg købte en
gang et billigt sæt til 300, og det var lige lige til at smide i
skraldespanden. Intet.... absolut intet kunne det bruges til ( topcom) VI
prøvede endda at bruge walkierne mellem 2 biler, men volumen kunne ikke
skrues højt nok op til at man kunne høre hvad der blev sagt...."

-------Citat slut-------

Lad være med at bruge penge på de billige anlæg med de billige headsets, de
duer ikke til MC-brug. Brug hellere de 1.400 kr. det koster hos
www.thansen.dk at købe et sæt Cobra MT725 og 2 rigtige headsets til
indbygning i hjelmene. De er med PTT taste, hvilket klart kan anbefales.
Stemmestyring (VOX) skal sættes så følsomt, at du risikeer de reagerer på
vindstøj.

Tilsvarende anlæg kan købes hos www.louis.de de handler ikke med Cobra, men
nogle der hedder Alan. De 2 mærker kan stort set det samme, og headsettene
er ens, også i tilslutningsstikket til radioen (vi har købt Cobra i Brugsen
og headset hos louis.de)

Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 15-06-04 20:54

Jo jeg har tænkt på et sæt... er der nogle der har kørt med dem og hvordan
virker det, ja jeg tænker på at lytte og snakke ?

Fra : Bjarke

Dato : 25-06-04 01:15

Cobra radioerne forhandles fra tid til anden hos Bilka til en billig penge,
ligeledes kan de i perioder fås hos Elgiganten. Disse steder forhandler de
ikke head sets til MC, men jeg tror stadig at du kan spare penge ved at
købe radioerne et sådan sted og head set'ene seperat.

Venligst,

Bjarke

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 25-06-04 06:38

Bjarke wrote:
> [...]
> ikke head sets til MC, men jeg tror stadig at du kan spare penge ved at
> købe radioerne et sådan sted og head set'ene seperat.

Jep...

T. Hansen har dem, båpde radioer og headset

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 15:58

"SmaRTrxxv" <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jep...
>
> T. Hansen har dem, båpde radioer og headset
>
> Thore

Jeg har lige fået indbygningsheadset fra louis til 30 euro stykket det er
vel 220 - 230 kroner og de billigste jeg kunne finde herhjemme lå på 400

og hvis man gerne vil vide hvor billigt man har sakffet dem så sælger
www.kok-mc.dk et sæt med 2 mt700 og 2 indbygningsheadset til 2350 mit
sæt står mig i 1200 ca

Brian

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-06-04 21:22

brian jensen wrote:

> og hvis man gerne vil vide hvor billigt man har sakffet dem så sælger
> www.kok-mc.dk et sæt med 2 mt700 og 2 indbygningsheadset til 2350 mit
> sæt står mig i 1200 ca
>

> Brian

Det er sgu dyrt...
T. Hansen tager 599, for sæt med 2 MT725 og 398 pr. indbugningsæt

http://www.thansen.dk/products.asp?c=270741160&n=758441138#xy

Thore