Fup eller?
Fra : Per Nielsen

Dato : 15-06-04 15:54

Jeg faldt på et tidspunkt over en konkurrence på nettet. Jeg tilmeldte mig
og nu forlyder det at jeg har vundet. Er der nogen der kender noget til
flg.:

http://www.aseasonstravel.com/cont.asp

Jeg blev ringet op af en amerikansk talende mand, og efter en lang tillykke-
og rejsebeskrivelsestale kom han frem til at der skal betales 898$ på
forhånd. Og for at det skulle kunne lade sig gøre, skulle jeg give ham mine
VISA-kort oplysninger over telefonen. Det har jeg da aldrig hørt om før. Jeg
tænkte straks at det er da fup det her. Men jeg kunne godt lige tænke mig at
høre andres mening om det. Har nogen på noget tidspunkt opgivet
kreditoplysninger over telefonen, og er det muligt at finde ud af om
ovennævnte hjemmeside er fup?

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 16:02

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Jeg tænkte straks at det er da fup det her.

Hold du bare fast ved den fornemmelse.

hilsen
Uffe

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-06-04 16:04

> [...]
mine
> VISA-kort oplysninger over telefonen. Det har jeg da aldrig hørt om før.

Hvis du slår dig selv på tåen med en klaphammer, gør det så ondt? :)

Mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Kjær

Dato : 15-06-04 16:13

Har nogen på noget tidspunkt opgivet
> kreditoplysninger over telefonen, og er det muligt at finde ud af om
> ovennævnte hjemmeside er fup?

Hej Per,

Endnu engang er googel din ven
http://groups.google.com/groups?q=aseasonstravel&hl=en&lr=&ie=UTF-8&filter=0
du er ikke den første der har "vundet" en rejse.

Jeg ville aldrig give mit kort nummer til en butik jeg ikke kendte eller
havde bestilt noget hos.

--
Ses,
Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-06-04 16:26

Peter Kjær wrote:
> Endnu engang er googel din ven

http://groups.google.com/groups?q=aseasonstravel&hl=en&lr=&ie=UTF-8&filter=0
> du er ikke den første der har "vundet" en rejse.

He, næ. Det kan man vist ikke sige. Det havde jeg nu heller ikke regnet med
hvis det viste sig at være et fupnummer. Og det ser det ud til. Andre
skriver om at det er en form for timesharing, men det gør det såmænd ikke
meget bedre.

> Jeg ville aldrig give mit kort nummer til en butik jeg ikke kendte
> eller havde bestilt noget hos.

Jeg bruger det ikke engang på restauranter o.lign.. Da han bad om mine
VISA-kortoplysninger over telefonen lagde jeg på. Men nogle må vel alligevel
hoppe på den, hvem betaler ellers deres telefonregninger? Men er man
"smart" nok, kan det selvfølgelig også "ordnes" gratis.

Fra : Pro

Dato : 15-06-04 16:18

Prøv at undersøge det lidt nærmere, jeg tror det kan være ok...

Fra : Pro

Dato : 15-06-04 16:23

Dem må du hellere holde dig fra

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-06-04 16:28

Pro wrote:
> Dem må du hellere holde dig fra

De får ikke flere chancer

Fra : km

Dato : 15-06-04 17:37

> [...]
>og rejsebeskrivelsestale kom han frem til at der skal betales 898$ på
>forhånd. Og for at det skulle kunne lade sig gøre, skulle jeg give ham mine

Prøv det så finder du ud af det.

_

Ja selvfølgelig er det fup, hold dig hellere langt væk for sådan noget. det
lyder lige som Nigeria brevene der bliver sendt. Der var for et stykke tid
siden en tv udsendelse, med nogle af de mennesker der var dumme nok til at
blive fuppet

km

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-06-04 18:04

km wrote:
> Prøv det så finder du ud af det.

Nej tak.

> [...]
> noget. det lyder lige som Nigeria brevene der bliver sendt. Der var
> for et stykke tid siden en tv udsendelse, med nogle af de mennesker

Jep, jeg lagde også røret på, da de ville have mine VISA-oplysninger over
telefonen. Og jeg havde hele tiden i baghovedet under samtalen, at firmaet
under alle omstændigheder skulle checkes meget grundigt. Derfor også et
indlæg i denne gruppe, selv om jeg godt var klar over at enkelte ville grine
ad det

Fra : John Smidt

Dato : 19-06-04 21:28

Den kloge narer den mindre kloge !!!!