Start at applikation med parameter
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-06-04 15:41

Jeg ønsker at starte min applikation med et eller flere parameter på
(eks. c:\applikation.exe parameter1 parameter2)
Disse parameter vil jeg så bruge inde i applikationen til
vidrebearbejdning. Dette måtte jo være muligt ?
Det er måske også muligt at kalde applikationen medens den kører og så
overføre parametere den vej ?

Konkret har jeg en adressebog som jeg gerne ville kunne starte, og at
den så finder en specifik person ud fra mit commandolinje parameter.
Helt fint ville det være hvis det kunne gøres medens applikationen
ligge idel. Men hvordan trigger man i applikation der er kørende ?

/Hans

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 15-06-04 21:28

Hans Kjaergaard skrev:
> [...]
> Disse parameter vil jeg så bruge inde i applikationen til
> vidrebearbejdning. Dette måtte jo være muligt ?

Jo, kig på funktionen Command.
Prøv f.eks. Msgbox "Du skrev:" & Command

-------
Tomas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-06-04 21:03

On Tue, 15 Jun 2004 22:28:19 +0200, "Tomas Christiansen"
<toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote:

>Jo, kig på funktionen Command.
>Prøv f.eks. Msgbox "Du skrev:" & Command
Helt fint, det virker ganske upåklageligt.
Og så tager den alt med uden at filtrerer.

Så mangler jeg bar en smart måde at trigge en kørende applikation og
sende data/parametere til den.
Er der nogen der har en ide til hvordan man kunne gøre ?

/Hans

Fra : Lars Holm Jensen

Dato : 21-06-04 14:49

> Så mangler jeg bar en smart måde at trigge en kørende applikation og
> sende data/parametere til den.
> Er der nogen der har en ide til hvordan man kunne gøre ?
>
> /Hans

Jeg forstår ikke helt hvad du vil have..
Hvis du vil 'trigge' den manuelt.. hvorfor så ikke bruge en normal
brugergrænseflade..
Hvis du vil 'trigge' den programatisk.. så undersøg først om problemet ikke
kan løses i et og samme program..
hvis ikke så må du lige sige til..

Lars Holm Jensen
Stud. Scient. AAU