Ny bil. Max .kr. 130.000 og med spark i!
Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 15-06-04 13:19

Hej!

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en ny gammel bil. Mine krav er
noget i retning af god plads så en barnevogn kan være i bagagerummet i
adskilt tilstand (med lidt held). Men det vigtigste er komfort og
køreegenskaber og så en 2-liters motor som det mindste. Mit
kørsesbehov er blevet væsentligt lavere så benzin-økonomien er ikke
helt så vigtig længere, selv om den da meget gerne må gå over 10km/l.

Diesel er ingen hindring, men i det pris-leje er det lidt svært at
finde noget der også er noget skud i.

Specifikt har jeg checket Honda accord 2-liters udgaven fra før -99 og
1,8 fra 99.

Derudover har jeg savlet lidt over en 200-hestes Rover 620ti med fuld
læder og masser af udstyr. Ufatteligt at den er så billig.. hvad
stikker der mon under her? :)

Derudover har jeg overejet noget med noget Opel Vectra da der findes
rigtigt mange af dem brugt. 2-liters og 4-5 dørs og st. car.

Nogen der har erfaringer med ovenstående biler og gerne vil dele ud af
dem?

Andre forslag til hvad man skulle kigge efter?

Et andet vigtigt krav for mig er at det er en bil der er skruet
ordentligt sammen og ser pæn ud i kabinen også.
--
Beowulf

Fra : Snusken

Dato : 15-06-04 13:36

Beowulf Schaeffer skrev:
> [...]
> helt så vigtig længere, selv om den da meget gerne må gå over 10km/l.
>
> Diesel er ingen hindring, men i det pris-leje er det lidt svært at
Sunde (common/PD)-Dieseler med god plads er svært at finde under 150 kkr.

> Specifikt har jeg checket Honda accord 2-liters udgaven fra før -99 og
> 1,8 fra 99.

Gode biler, men reservedelspriserne .. puhhha
> Derudover har jeg savlet lidt over en 200-hestes Rover 620ti med fuld
> læder og masser af udstyr. Ufatteligt at den er så billig.. hvad
> stikker der mon under her? :)
Fed bil, men MANGE dele (motor+gearkasse) holder ikke til at der i store
træk blot er "hældt" en turbo på en standard motor.

> Derudover har jeg overejet noget med noget Opel Vectra da der findes
> rigtigt mange af dem brugt. 2-liters og 4-5 dørs og st. car.

Tandrem og rust giver problemer.
> Nogen der har erfaringer med ovenstående biler og gerne vil dele ud af
> dem?
>
> Andre forslag til hvad man skulle kigge efter?
Nissan Primera eller Mazda 626 kunne være et par bud.

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 15-06-04 13:51

On Tue, 15 Jun 2004 14:35:48 +0200, Snusken
<snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote:

>Gode biler, men reservedelspriserne .. puhhha

Jahh.. jeg har en Civic 5-dørs fra -98. Den har nok nogenlunde
sammenlignelige priser og det har jeg "vænnet" mig til :)

>Fed bil, men MANGE dele (motor+gearkasse) holder ikke til at der i store
>træk blot er "hældt" en turbo på en standard motor.

*snøft*. Der røg den drøm! Æv æv. Det ville være SÅ fedt. :)

>Tandrem og rust giver problemer.

På alle modeller? Øv da!

>Nissan Primera eller Mazda 626 kunne være et par bud.

Primera ...... hmm. det var måske en mulighed. Mazda 626? Nix!! Den er
sq ikek spændende nok :) Mazda 6 derimod er rigtig lækker. Men det er
jo så lige i et andet prisleje desværre.

--
Beowulf

Fra : Snusken

Dato : 15-06-04 13:55

Beowulf Schaeffer skrev:

> [...]
> helt så vigtig længere, selv om den da meget gerne må gå over 10km/l.
>
> Diesel er ingen hindring, men i det pris-leje er det lidt svært at

Sunde (common/PD)-Dieseler med god plads er svære at finde under 150 kkr.

> [...]

> Derudover har jeg savlet lidt over en 200-hestes Rover 620ti med fuld
> læder og masser af udstyr. Ufatteligt at den er så billig.. hvad

Fed bil, men MANGE dele (motor+gearkasse mv) holder ikke til at der i

Fra : Martin P.

Dato : 15-06-04 14:29

"Beowulf Schaeffer" <no@mail.exists> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørsesbehov er blevet væsentligt lavere så benzin-økonomien er ikke
> helt så vigtig længere, selv om den da meget gerne må gå over 10km/l.

Jeg ville anbefale dig Nissan Primera P11 2.0GT. Den har 150HK.

> Specifikt har jeg checket Honda accord 2-liters udgaven fra før -99 og
> 1,8 fra 99.

Det er vist også et godt valg.

> Derudover har jeg savlet lidt over en 200-hestes Rover 620ti med fuld
> læder og masser af udstyr. Ufatteligt at den er så billig.. hvad
> stikker der mon under her? :)

Det er vist ikke et så godt valg mht. stumpe priser og disse der skal
udskiftes.

> Derudover har jeg overejet noget med noget Opel Vectra da der findes
> rigtigt mange af dem brugt. 2-liters og 4-5 dørs og st. car.

Blød hat .. :)

> Andre forslag til hvad man skulle kigge efter?

Skal det være 4 dørs? Hvad med Bora 1.8T, Seat Toledo m.m.

> Et andet vigtigt krav for mig er at det er en bil der er skruet
> ordentligt sammen og ser pæn ud i kabinen også.

Så forstår jeg ikke du kigger på Roveren.

--
- Martin

Nissan Almera GTi