|
| erfaring med www.fimotorcykler.dk?? Fra : Jesper |
Dato : 15-06-04 09:49 |
|
nogen der har erfaring med ovenstående firma og deres brugte motorcykler??
| |
Eg Egemarke (15-06-2004)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 15-06-04 12:40 |
|
Han var 8 Mnd om at skaffe een toppakning til en Husqvarna 610 til mig !!
Det er/var den ringeste service jeg nogensinde har oplevet !
Siden har jeg ikke handlet der og desværre var han eneste sted i Dk der ku
skaffe denne pakning !!
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
| |
Martin Sørensen (15-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 15-06-04 15:08 |
|
> Han var 8 Mnd om at skaffe een toppakning til en Husqvarna 610 til
> mig !! Det er/var den ringeste service jeg nogensinde har oplevet !
> Siden har jeg ikke handlet der og desværre var han eneste sted i Dk
> der ku skaffe denne pakning !!
Så er det da også bedre service end de andre steder som slet ikke
kunne/ville skaffe den pakning..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Claus Rittig (15-06-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 15-06-04 20:17 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:camvs9$a1t$1@news.cybercity.dk...
> > Han var 8 Mnd om at skaffe een toppakning til en Husqvarna 610 til
> > mig !! Det er/var den ringeste service jeg nogensinde har oplevet !
> > Siden har jeg ikke handlet der og desværre var han eneste sted i Dk
> > der ku skaffe denne pakning !!
>
> Så er det da også bedre service end de andre steder som slet ikke
> kunne/ville skaffe den pakning..
Det er der mere sandhed i end du selv aner!
Husky havde i en periode på flere år kæmpe problemer med selv de mest banale
reservedele. Det blev så slemt at næsten de eneste cykler man så på
motocross banerne var enten gamle, eller sponserede. Der var ikke mange der
ville købe en ny frivilligt.
Jeg har aldrig købt en cykel hos F.I. men jeg har brugt ham til så meget
andet. Een ting kan man ihvertfald sige: Han ved noget om motocross og
enduro cykler!
Rittig
| |
Søren Johansen (15-06-2004)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 15-06-04 12:55 |
|
"Jesper" skrev i en meddelelse:
> nogen der har erfaring med ovenstående firma og deres brugte motorcykler??
Jeg køber de fleste af mine Ducati stumper her. Jeg plejer at få fin
service, men det kan en gang imellem tage tid, hvis sagerne ikke er på
hylderne.
Mvh
Søren
888
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 15:02 |
|
"Jesper" <jesper@ja1977.dk> skrev i en meddelelse
news:40ceb864$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> nogen der har erfaring med ovenstående firma og deres brugte motorcykler??
>
>
>
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 15:18 |
|
Jesper wrote:
> nogen der har erfaring med ovenstående firma og deres brugte
> motorcykler??
________________________________________________
Har aldrig selv købt noget hos ham, men i Sorø og omegn er han (og hans
dygtige mekanikere!) kendt for at være guru'er inden for cross/enduro og
V2'ere generelt. Finn selv er *ikke* til at handle priser med og han ved,
hvad han skal have for sine ting, men så vidt jeg ved, er alt hvad de laver
112% iorden.
OT:
Jeg bor ikke ret langt fra bixen, og kender hans værkfører Phil, og hvis der
er nogen der har set Phil's tunede 916'er, som bl.a. også blev vist frem til
Ducati-dagen dernede, så må de give mig ret i, at det er ret god reklame for
firmaets kvalitet og viden! For dem der ikke har set den, kan jeg
afsløre at _alt_ overflødigt er pillet af cyklen + kåbedelene er erstattet
af kulfiber all-over, og så er alt hvad der hedder affjedring og styrdæmper
osv. speciel-fremstillet af öhlins og gaffelbenene foran, er drejet specielt
efter Phils mål og ønsker. Tørkoblingen er åbnet så man kan se lige ind i
den, hvor alt metal er guldfarvet - der er også hul i kåben op ad koblingen,
så man kan kigge ind.
Han går og overvejer, om han vil ofre penge på nogle onde bremseskiver i
guldfarve, som vist koster det samme som en lille mc, og bremser helt
urealistisk godt.
Motoren er vist en forretningshemmelighed, men mener det er en 850ccm
maskine, der yder helt sindsygt, og af samme grund er udgangen (som er det
smalleste sted ved udstødningssystemet) 55 mm = et brøl uden lige, når han
blæser den af. B-)
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 15:52 |
|
Psycho Cowboy wrote:
>Phil's tunede 916'er
> Motoren er vist en forretningshemmelighed, men mener det er en 850ccm
> maskine, der yder helt sindsygt
Hvordan hænger de to ting sammen?
Har du andre specs på cyklen?
-V-
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 16:22 |
|
-V- wrote:
> Psycho Cowboy wrote:
>> Phil's tunede 916'er
>
>> Motoren er vist en forretningshemmelighed, men mener det er en 850ccm
>> maskine, der yder helt sindsygt
>
> Hvordan hænger de to ting sammen?
_____________________________________________________
De er boltet sammen, vil jeg tro... Er det ikke meget normalt, at motorer er
boltet fast i mc-stel? Som sagt er den ret ombygget, så jeg ser intet
mærkeligt i at sætte en lettere og mere højtydende motor i fx. en 916'er.
_____________________________________________________
> Har du andre specs på cyklen?
_____________________________________________________
Ikke rigtigt, men skal da nok prøve at spørge ham næste gang jeg møder ham.
Mener den yder 150-60 hypper, men det er kun noget jeg _mener_, han har
fortalt engang.
Den er malet i den rigtige ducatirøde farve og med stafferinger fra SBK over
det hele. Den ligner stortset de SBK-malede modeller fra fabrikken, indtil
man kommer tæt på og ser alle de sindsyge specialfremstillede öhlinsdele +
at "916" og nogle andre småting står med sort skrift modsat den standart grå
skrift, mener jeg at huske.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 16:43 |
|
Psycho Cowboy wrote:
>>> Phil's tunede 916'er
>>
>>> Motoren er vist en forretningshemmelighed, men mener det er en
>>> 850ccm maskine, der yder helt sindsygt
>>
>> Hvordan hænger de to ting sammen?
> De er boltet sammen, vil jeg tro... Er det ikke meget normalt, at
> motorer er boltet fast i mc-stel?
Ha.
>Som sagt er den ret ombygget, så jeg ser intet mærkeligt i at sætte en
lettere og mere højtydende
> motor i fx. en 916'er.
Hvilken motor skulle det være, som er mere højtydende end en standard 916cc,
som den så ud i den oprindelige udgave?
Hvis man virkeligt ville have heste ud af den, så var det da bare at bore
skidtet op til de 'sædvanlige' 955 cc, som var ret almindeligt inden
998'eren kom på gaden.
Det ville heller ikke være svært for den rigtige mekker, at smide en 998
motor i et 916 stel, så jeg kan ikke rigtigt se berettigelsen i en 850 cc
motor, som måske vejer 4-5 kg mindre, men til gengæld yder væsentligt
mindre.
>> Har du andre specs på cyklen?
>> _____________________________________________________
>
> Ikke rigtigt, men skal da nok prøve at spørge ham næste gang jeg
> møder ham. Mener den yder 150-60 hypper, men det er kun noget jeg
> _mener_, han har fortalt engang.
En 850'er med 150-160 heste?
Det er vildt, taget i betragtning af den seneste udgave af 998 har 136 hp.
På kranken, that is.
Det giver ham en literydelse på ca. 175-190 hp. Meget, meget imponerende for
en twin.
Hvad har Testastrettamotorerne i WSB?
Jeg hører gerne mere.
Som sædvanligt lader jeg mig gerne korrigere, hvis andre med større viden
melder sig på banen.
-V-
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 17:26 |
|
Glem hvad jeg skrev... Har lige forhørt mig, og motoren er en "modificeret"
(hvad det så end betyder?) 955-maskine, som ganske rigtigt yder omkring
150-60 hk, og det kommer fra Phil selv.
> Hvad har Testastrettamotorerne i WSB?
_________________________________________
Ifølge mc-revyen 2004 yder R-modellen 139 hk, men mon ikke der kunne hentes
en del mere, hvis man måtte tune på dem?
_________________________________________
> Jeg hører gerne mere.
> Som sædvanligt lader jeg mig gerne korrigere, hvis andre med større
> viden melder sig på banen.
_________________________________________
Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men det ville undre mig meget,
hvis der var andre der kendte synderligt meget mere til den, end allerede
beskrevet. Brian er nemlig ikke typen, der vil fortælle så meget om den og
skrige ud om diverse overdrevne data osv, og hans erfaring og personlighed
taget i betragtning, samt den generelle stand at cyklen, er jeg ikke et
øjeblik i tvivl om, at den yder de 150-60 hk han siger. Dessuden har han
altså adgang til *alt* hvad der står Ducati på, da han er importørens "højre
hånd."
Men nok om det - det er jo egentlig slet ikke hvad denne tråd handlede om i
starten.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 17:56 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Glem hvad jeg skrev... Har lige forhørt mig, og motoren er en
> "modificeret" (hvad det så end betyder?) 955-maskine, som ganske
> rigtigt yder omkring 150-60 hk, og det kommer fra Phil selv.
Ahem, godtså.
Jeg klapper lige mig selv lidt på ryggen.
>> Hvad har Testastrettamotorerne i WSB?
>> _________________________________________
>
> Ifølge mc-revyen 2004 yder R-modellen 139 hk, men mon ikke der kunne
> hentes en del mere, hvis man måtte tune på dem?
Helt sikkert. MKS ved garanteret mere, hvis han ellers lige gad at blande
sig et øjeblik?
>> Som sædvanligt lader jeg mig gerne korrigere, hvis andre med større
>> viden melder sig på banen.
>
> Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men det ville undre mig
> meget, hvis der var andre der kendte synderligt meget mere til den,
> end allerede beskrevet. Brian er nemlig ikke typen, der vil fortælle
> så meget om den og skrige ud om diverse overdrevne data osv, og hans
> erfaring og personlighed taget i betragtning, samt den generelle
> stand at cyklen, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at den yder de
> 150-60 hk han siger. Dessuden har han altså adgang til *alt* hvad der
> står Ducati på, da han er importørens "højre hånd."
Det var såmænd ikke så meget Brians eget ord, men mere sandsynligheden for
at det var en 850'er, der sad i.
Det viste sig jo så at jeg alligevel havde ret.
Problemet med 955 er såvidt jeg husker, at de er meget svære at køre på
gaden. Har nogen herinde rent faktisk prøvet én?
> Men nok om det - det er jo egentlig slet ikke hvad denne tråd
> handlede om i starten.
Sådan er usenet.
Det bliver svært at ændre.
Lige til sidst:
Tak fordi du vendte tilbage med nye oplysninger. Det er ikke altid, at folk
retter sig selv, så når det sker skal det sandelig applauderes.
-V-
| |
MKS - 74 (16-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-06-04 18:29 |
|
On Wed, 16 Jun 2004 18:56:27 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:
> Ifølge mc-revyen 2004 yder R-modellen 139 hk, men mon ikke der kunne
>> hentes en del mere, hvis man måtte tune på dem?
>
>Helt sikkert. MKS ved garanteret mere, hvis han ellers lige gad at blande
>sig et øjeblik?
Det bliver et meget kort øjeblik så, WSB interesserer mig meget lidt -
Officielt opgiver de 189 hk ved 12500 for 04' Fila'en - den slags er
dog ofte (og sjovt nok modsat gadecykler) lidt underdrevet, her nok
ikke meget - omkring 200 plus-minus 10 er nok ret præcist, Suzuki's
2003 WSB-1000'er ydede iøvrigt angiveligt 208 hk.
Og så skal det da også lige nævnes at Ten Kate's CBR1000RR med
Vermeulen vandt et løb i weekenden som den første 4-cylindrende
1000'er nogensinde (og det er ikke engang et fabriksteam) så selvom
alt bliver forsøgt i fuskerserien for at en Fila skal vinde så
lykkedes det altså ikke hvergang.
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 20:44 |
|
MKS - 74 wrote:
> Det bliver et meget kort øjeblik så, WSB interesserer mig meget lidt -
> Officielt opgiver de 189 hk ved 12500 for 04' Fila'en - den slags er
> dog ofte (og sjovt nok modsat gadecykler) lidt underdrevet, her nok
> ikke meget - omkring 200 plus-minus 10 er nok ret præcist, Suzuki's
> 2003 WSB-1000'er ydede iøvrigt angiveligt 208 hk.
_______________________________________________
Skal de ikke være så standart som overhovedet muligt, eller har jeg
misforstået noget? Det er måske kun i supersport-klassen?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
MKS - 74 (16-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-06-04 20:58 |
|
On Wed, 16 Jun 2004 21:43:30 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:
>Skal de ikke være så standart som overhovedet muligt, eller har jeg
>misforstået noget?
De er bestemt ikke std. nej, men er dog underkastet visse regler og
fri tuning er det ikke, reglementet er pt og har altid været genstand
for meget voldsom kritik - kritikere hævder at det er lagt til rette
for at give et bestemt mærke en fordel, men i år er selv dette ikke
nok (altid).
> Det er måske kun i supersport-klassen?
Tættere på, men stadig ikke std - så langt fra endda, den hurtigste
cykel i serien (Ten Kate's CBR600RR) yder +30% mere end std, Ten Kate
er så også med stor sandsynlighed den dygtigste private CBR-tuner i
verden...I nogle tilfælde bedre end HRC. Men mange andre elementer
skal være absolut std. og det har iår givet anledning til noget der
var meget tæt på en skandale.....
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 21:48 |
|
MKS - 74 wrote:
> Det bliver et meget kort øjeblik så, WSB interesserer mig meget lidt -
Et kort øjeblik er som regel nok til at du sætter tingene på plads.
Tak.
> Officielt opgiver de 189 hk ved 12500 for 04' Fila'en - den slags er
> dog ofte (og sjovt nok modsat gadecykler) lidt underdrevet, her nok
> ikke meget - omkring 200 plus-minus 10 er nok ret præcist, Suzuki's
> 2003 WSB-1000'er ydede iøvrigt angiveligt 208 hk.
Så 190 heste for en hjemmebygger, det kan vi godt blive enige om er ret
imponerende.
-V-
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 21:58 |
|
-V- wrote:
> Så 190 heste for en hjemmebygger, det kan vi godt blive enige om er
> ret imponerende.
_________________________________________________
Hvis du stadig mener Phil's, så har den max. 160 hypper og så vil jeg nu
ikke kalde importørens værkfører for hjemmebygger, men okay. ...måske du
skulle tjekke lidt op på, hvad den mand kan lave så. He he
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 22:12 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> -V- wrote:
>
>> Så 190 heste for en hjemmebygger, det kan vi godt blive enige om er
>> ret imponerende.
> _________________________________________________
>
> Hvis du stadig mener Phil's, så har den max. 160 hypper og så vil jeg
> nu ikke kalde importørens værkfører for hjemmebygger, men okay.
Jeg mente naturligvis en literydelse på 190 hp, og det er vel en
hjemmebygger i den forstand at han ikke har en fabrikstuner til rådighed.
At han kan få de dyre dele til en billig penge laver vel ikek om på det
faktum.
> ...måske du skulle tjekke lidt op på, hvad den mand kan lave så. He he
Du kan måske henvise mig til nogle passende links, så denne diskussion kan
afsluttes med lidt ærefrygt fra min side?
-V-
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 08:34 |
|
-V- wrote:
>> ...måske du skulle tjekke lidt op på, hvad den mand kan lave så. He
>> he
>
> Du kan måske henvise mig til nogle passende links, så denne
> diskussion kan afsluttes med lidt ærefrygt fra min side?
_________________________________________________
Jamen hov... Gælder det om at ramme ære her?
Det er jeg under ingen omstændigheder ude på i hvert fald, og hvis det er
målet med det hele, så bakker jeg ud. Vi havde en sjov konstruktiv debat om
at jeg mener, de er dygtige til at lave cykler hos Finn Ingemann, og jeg kom
med et (måske dumt?) eksempel. Dertil har jeg fået skrevet nogle forkerte
oplysninger omkring motoren, da Ducati'er generelt ikke interesserer mig
synderligt, og jeg har derfor ikke nogen særlig viden på dette område. Det
fik vi rettet, og nu skal jeg skabe ærefrygt hos dig? Hmm...
Der findes hverken passende links, eller passende udtalelser, billeder,
film, rullefeltsmålinger eller noget. Manden der har bygget den og kører på
den er anonymiteten selv, og vil du se nærmere på den, skal du køre ned til
F.I og bede om at snakke med Phil, og så vil han sikkert gerne vise dig den,
hvis du spørger interesseret til det. Længere er den ikke, og jeg gider ikke
fremskaffe links, beviser eller noget for mine udtalelser, for det er ikke
vigtigt for mig, om du tror på min viden om en bekendts grej og evner eller
ej.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 10:31 |
|
Psycho Cowboy wrote:
>> Du kan måske henvise mig til nogle passende links, så denne
>> diskussion kan afsluttes med lidt ærefrygt fra min side?
>> _________________________________________________
>
> Jamen hov... Gælder det om at ramme ære her?
> Det er jeg under ingen omstændigheder ude på i hvert fald, og hvis
> det er målet med det hele, så bakker jeg ud. Vi havde en sjov
> konstruktiv debat om at jeg mener, de er dygtige til at lave cykler
> hos Finn Ingemann, og jeg kom med et (måske dumt?) eksempel. Dertil
> har jeg fået skrevet nogle forkerte oplysninger omkring motoren, da
> Ducati'er generelt ikke interesserer mig synderligt, og jeg har
> derfor ikke nogen særlig viden på dette område. Det fik vi rettet, og
> nu skal jeg skabe ærefrygt hos dig? Hmm...
Du læser overhovedet ikke, hvad jeg skriver.
Prøv nu at forstå:
Det er *mig* der skal blive slået med ærefrygt over mandens maskine og hans
evner som tuner.
Jeg er ikke ude på, at du skal have ærefrygt over mig (selv om det da ville
være rart... ).
Læs vores diskussion igen om nogle dage, så kan du sikkert se den i det
rette lys.
I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor du er så fornærmet over udviklingen i
denne tråd.
Du kom med nogle oplysninger, som jeg stillede spørgsmålstegn ved, og i
samme anledning argumenterede ganske sagligt for skulle være forkerte.
De forkerte oplysninger har du nu gjort rede for, hvilket da er prisværdigt.
Til gengæld bliver du fornærmet og flytter istedet fokus på mit handle og
mit navn. Hvilket ikke er mere udbredt end at du selv kunne have fundet det,
hvis du havde gjort dig den besværlighed at bruge googlegroups.
> Der findes hverken passende links, eller passende udtalelser,
> billeder, film, rullefeltsmålinger eller noget. Manden der har bygget
> den og kører på den er anonymiteten selv, og vil du se nærmere på
> den, skal du køre ned til F.I og bede om at snakke med Phil, og så
> vil han sikkert gerne vise dig den, hvis du spørger interesseret til
> det. Længere er den ikke, og jeg gider ikke fremskaffe links, beviser
> eller noget for mine udtalelser, for det er ikke vigtigt for mig, om
> du tror på min viden om en bekendts grej og evner eller ej.
Når der ikke findes passende links eller dokumentation for din påstand, så
må du finde dig i at der bliver stillet spørgsmålstegn ved dine oplysninger.
Sådan er det i den virkelige verden, og sådan er det også her, hvor
machismoen i visse tilfælde blomstrer lidt for højt. Det har andre måttet
sande før dig, og undertegnede har selv måttet krybe til korset, når andre
ved lidt mere end én selv.
Det stikker lidt i stoltheden i 3 min, og så er det væk igen.
Din sidste sætning synes jeg at du skal tænke lidt over.
Hvis du virkeligt mener at det ikke er vigtigt om *jeg* tror på dig, så
gælder det vel også alle andre? Med andre ord er du ligeglad om nogen
*overhovedet* herinde tror på dine ord?
Det er en holdning, men en lidt uheldig holdning - imo.
Må jeg afslutningsvis sige, at 916/998 i mine øjne stadig er en af de
smukkeste cykler i verden.
Han er en heldig mand, din ven.
-V-
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 12:16 |
|
-V- wrote:
> Psycho Cowboy wrote:
>> Jamen hov... Gælder det om at ramme ære her?
>> Det er jeg under ingen omstændigheder ude på i hvert fald, og hvis
>> det er målet med det hele, så bakker jeg ud. Vi havde en sjov
>> konstruktiv debat om at jeg mener, de er dygtige til at lave cykler
>> hos Finn Ingemann, og jeg kom med et (måske dumt?) eksempel. Dertil
>> har jeg fået skrevet nogle forkerte oplysninger omkring motoren, da
>> Ducati'er generelt ikke interesserer mig synderligt, og jeg har
>> derfor ikke nogen særlig viden på dette område. Det fik vi rettet, og
>> nu skal jeg skabe ærefrygt hos dig? Hmm...
>
> Du læser overhovedet ikke, hvad jeg skriver.
> Prøv nu at forstå:
> Det er *mig* der skal blive slået med ærefrygt over mandens maskine
> og hans evner som tuner.
__________________________________________________
Præcis, og det er nøjagtigt dét jeg mener Valdemar! ...Der er da ingen
grund til at slå dig med ærefrygt, eller hvad det er du fabler om. Jeg er
ligeglad med ære herinde, vil bare snakke motorcykler, men du har vendt det
til et spørgsmål om at have ret og uret, og det er jeg da i og for sig
ligeglad med om du tror jeg har eller ej. Har skrevet mine synspunkter, og
med dem har jeg ikke prøvet at vinde større ære, eller ramme din - det er
noget middelalderligt / muslimsk / værre sludder at komme ind på.
__________________________________________________
> Jeg er ikke ude på, at du skal have ærefrygt over mig (selv om det da
> ville være rart... ).
> Læs vores diskussion igen om nogle dage, så kan du sikkert se den i
> det rette lys.
__________________________________________________
Jeg har ingen problemer med at se vores diskussion i "det rette lys." Nu
bliver det i dine øjne et spørgsmål om, hvem der løber med æren, men skal vi
ikke tage den i news:dk.middelalder.hvem.løber.med.æren ?
__________________________________________________
> I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor du er så fornærmet over
> udviklingen i denne tråd.
> Du kom med nogle oplysninger, som jeg stillede spørgsmålstegn ved, og
> i samme anledning argumenterede ganske sagligt for skulle være
> forkerte.
> De forkerte oplysninger har du nu gjort rede for, hvilket da er
> prisværdigt.
__________________________________________________
LOL Valdemar, jeg er ikke fornærmet. Vi snakker motorcykler hér og ikke ære
og hvem der har mest ret.
__________________________________________________
> Til gengæld bliver du fornærmet og flytter istedet fokus på mit
> handle og mit navn. Hvilket ikke er mere udbredt end at du selv kunne
> have fundet det, hvis du havde gjort dig den besværlighed at bruge
> googlegroups.
__________________________________________________
Never mind, gider sq ikke mere... he he
__________________________________________________
>> Der findes hverken passende links, eller passende udtalelser,
>> billeder, film, rullefeltsmålinger eller noget. Manden der har bygget
>> den og kører på den er anonymiteten selv, og vil du se nærmere på
>> den, skal du køre ned til F.I og bede om at snakke med Phil, og så
>> vil han sikkert gerne vise dig den, hvis du spørger interesseret til
>> det. Længere er den ikke, og jeg gider ikke fremskaffe links, beviser
>> eller noget for mine udtalelser, for det er ikke vigtigt for mig, om
>> du tror på min viden om en bekendts grej og evner eller ej.
>
> Når der ikke findes passende links eller dokumentation for din
> påstand, så må du finde dig i at der bliver stillet spørgsmålstegn
> ved dine oplysninger. Sådan er det i den virkelige verden, og sådan
> er det også her, hvor machismoen i visse tilfælde blomstrer lidt for
> højt. Det har andre måttet sande før dig, og undertegnede har selv
> måttet krybe til korset, når andre ved lidt mere end én selv.
> Det stikker lidt i stoltheden i 3 min, og så er det væk igen.
__________________________________________________
Er du en ærekær muslim, eller hvad? LOL
De tanker har jeg slet ikke gjort mig, for jeg bliver ikke ramt af at få
skrevet 850 istedet for 955, da jeg egentlig ikke interesserer mig særlig
meget for ducati og deres modeller.
__________________________________________________
> Din sidste sætning synes jeg at du skal tænke lidt over.
> Hvis du virkeligt mener at det ikke er vigtigt om *jeg* tror på dig,
> så gælder det vel også alle andre? Med andre ord er du ligeglad om
> nogen
> *overhovedet* herinde tror på dine ord?
> Det er en holdning, men en lidt uheldig holdning - imo.
__________________________________________________
Det er da 100% op til folk selv, hvad de tror, og det kan jeg sagtens leve
med. Vi lever jo i et samfund, hvor det er lovligt at have sine egne
holdninger og meninger, så det lader jeg selvfølgelig folk om.
__________________________________________________
> Må jeg afslutningsvis sige, at 916/998 i mine øjne stadig er en af de
> smukkeste cykler i verden.
__________________________________________________
Det kan vi godt blive enige om, men de mangler stadig 2 cyl. i en
rækkekonstruktion! ...ej spøg til side, du kan ta' det!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 15:48 |
|
Psycho Cowboy wrote:
>> Det er *mig* der skal blive slået med ærefrygt over mandens maskine
>> og hans evner som tuner.
>> __________________________________________________
>
> Præcis, og det er nøjagtigt dét jeg mener Valdemar! ...Der er da
> ingen grund til at slå dig med ærefrygt, eller hvad det er du fabler
> om. Jeg er ligeglad med ære herinde, vil bare snakke motorcykler, men
> du har vendt det til et spørgsmål om at have ret og uret, og det er
> jeg da i og for sig ligeglad med om du tror jeg har eller ej. Har
> skrevet mine synspunkter, og med dem har jeg ikke prøvet at vinde
> større ære, eller ramme din - det er noget middelalderligt / muslimsk
> / værre sludder at komme ind på.
Beklager at måtte sige det på denne måde, men din seneste post demonstrerer
med al ønskelig tydelighed, at du stadig ikke fatter, hvad det er jeg mener.
Du er åbenbart ikke i stand til at forstå betydningen af ordet 'ærefrygt' i
konteksten.
Det er naturligvis min egen fejl, jeg skulle istedet have brugt noget mindre
avanceret.
Lad os bare stoppe her.
Fred og kærlighed.
-V-
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 18:10 |
|
-V- wrote:
>> Præcis, og det er nøjagtigt dét jeg mener Valdemar! ...Der er da
>> ingen grund til at slå dig med ærefrygt, eller hvad det er du fabler
>> om. Jeg er ligeglad med ære herinde, vil bare snakke motorcykler, men
>> du har vendt det til et spørgsmål om at have ret og uret, og det er
>> jeg da i og for sig ligeglad med om du tror jeg har eller ej. Har
>> skrevet mine synspunkter, og med dem har jeg ikke prøvet at vinde
>> større ære, eller ramme din - det er noget middelalderligt / muslimsk
>> / værre sludder at komme ind på.
>
> Beklager at måtte sige det på denne måde, men din seneste post
> demonstrerer med al ønskelig tydelighed, at du stadig ikke fatter,
> hvad det er jeg mener. Du er åbenbart ikke i stand til at forstå
> betydningen af ordet 'ærefrygt' i konteksten.
> Det er naturligvis min egen fejl, jeg skulle istedet have brugt noget
> mindre avanceret.
___________________________________________________
Desværre kan man ikke besvare dig pr. mail, da du tilsyneladende også har
valgt at holde den anonym... Så nu må læserne (de evt. stadigt
tilbageværende) trættes med endnu en masse OT flueknepperi, fordi jeg ikke
finder mig i at blive kaldt intelligensmæssigt underdannig af en person, der
ikke engang kan snakke om motorcykler, uden at komme ind på ordet "ærefrygt"
som iøvrigt er et synonym til ordet "ærbødighed", og betyder agtelse /
højagtelse, underdannighed, ydmyghed, respektfuld, pietet eller veneration.
Har haft dansk og psykologi på A-niveau, som belv bestået med gode
karakterer, så belær mig ikke, hvad simple ord som ærefrygt betyder!
Når det er sagt, vil jeg endnu en gang bønfalde og bede dig om at holde
ærbødighed eller ærefrygt, eller hvad du nu kalder dine "sydlandske"
principper, udenfor snakken om motorcykler, da det drejer en god debat om
til en decideret diskussion, som ikke omhandler mc'er.
___________________________________________________
> Lad os bare stoppe her.
___________________________________________________
Ja, for din evne til at skelne mellem angreb og saglig debat er godt nok
ikke ret stor, og det samme kunne man fristes til at sige om din
intelligens, skønt man ved dig; som anonym person, slet ikke har noget
grundlag at sige det ud fra, andet end at du kan skrive fænomenalt meget
ligegyldigt bæ i et indlæg.
___________________________________________________
> Fred og kærlighed.
___________________________________________________
Del du den med din puch, for jeg har slet ikke hjerne til at fatte dig.
Og få så lige oprettet dig en mail, så vi i fremtiden kan klare disse
latterlige debatter uden for dette herlige forum, som ellers er til så meget
glæde og hjælp for folk, der vil snakke motorcykler.
*Definitivt slut herfra!*
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 18:56 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Desværre kan man ikke besvare dig pr. mail, da du tilsyneladende også
> har valgt at holde den anonym.
Du gør virkeligt ikke dig selv nogle tjenester, når du skriver den slags
indlæg.
Mener du virkeligt nedenstående citat seriøst?:
>ordet "ærefrygt" som iøvrigt er et synonym til ordet "ærbødighed", og
betyder agtelse /
>højagtelse, underdannighed, ydmyghed, respektfuld, pietet eller veneration.
>Har haft dansk og psykologi på A-niveau, som belv bestået med gode
>karakterer, så belær mig ikke, hvad simple ord som ærefrygt betyder!
Min mail er aldeles ikke anonym, det kræver bare at man ved hvor man skal
lede - og det er bestemt ikke svært.
Diplomaten@snotmail.com (erstat 'sn' med 'h').
Hvis du virkeligt ønsker det.
Så kan du passende forklare mig, hvad du mener med sætningen "dine
"sydlandske"
principper".
-V-
| |
Claus Rittig (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 17-06-04 20:19 |
|
"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d1dc24$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så kan du passende forklare mig, hvad du mener med sætningen "dine
> "sydlandske"
> principper".
Egentlig synes jeg bare I skal lade den ligge her, tråden er ikke
interessant for andre end jer to mere.
Rittig
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 22:47 |
|
Claus Rittig wrote:
> Egentlig synes jeg bare I skal lade den ligge her, tråden er ikke
> interessant for andre end jer to mere.
Du har helt ret, tak for 'the wake-up call'.
Christian vælger så at skrive til mig privat.
-V-
| |
MKS - 74 (16-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-06-04 22:12 |
|
On Wed, 16 Jun 2004 22:47:53 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:
>Så 190 heste for en hjemmebygger, det kan vi godt blive enige om er ret
>imponerende.
Jow, hvis det_havde_ været en 850'er med 160 hk (svarende til de 190 i
litereffekt)...det var det jo så ikke lige .
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 22:22 |
|
MKS - 74 wrote:
>> Så 190 heste for en hjemmebygger, det kan vi godt blive enige om er
>> ret imponerende.
>
> Jow, hvis det_havde_ været en 850'er med 160 hk (svarende til de 190 i
> litereffekt)...det var det jo så ikke lige .
Nej, jeg er klar over det.
Måske du overser min hemmelige og næsten usynlige smiley?
-V-
| |
MKS - 74 (16-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-06-04 22:30 |
|
On Wed, 16 Jun 2004 23:21:43 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:
>Nej, jeg er klar over det.
>Måske du overser min hemmelige og næsten usynlige smiley?
He-he - not really no.... Nå nu skal vi være ordentlige - peace out.
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 20:52 |
|
-V- wrote:
> Problemet med 955 er såvidt jeg husker, at de er meget svære at køre
> på gaden. Har nogen herinde rent faktisk prøvet én?
___________________________________________________
Svær at køre på gaden? Det er i denne sammenhæng kun motoren, der er fra en
955, og resten af cyklen (læs: stellet) er en 916. Tror nu alligevel at den
er sat rimelig kraftigt op til bane den han har, så den bliver ikke kørt
særlig meget på offentlig vej.
___________________________________________________
> Lige til sidst:
> Tak fordi du vendte tilbage med nye oplysninger. Det er ikke altid,
> at folk retter sig selv, så når det sker skal det sandelig
> applauderes.
___________________________________________________
He he, det plejer jeg nu også at gøre, synes jeg.
Hvis vi lige skal kneppe fluen en gang, så kan det tilgengæld irritere mig
lidt, at jeg kun bliver svaret med et ret anonymt "V" uden mulighed for at
se, hvad du kører på osv., men det er nok bare mig?
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 21:56 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Svær at køre på gaden? Det er i denne sammenhæng kun motoren, der er
> fra en 955, og resten af cyklen (læs: stellet) er en 916. Tror nu
> alligevel at den er sat rimelig kraftigt op til bane den han har, så
> den bliver ikke kørt særlig meget på offentlig vej.
Jeg tror ikke at du helt forstår.
Jeg ved skam godt, at det kun er motoren som er ændret.
Svjv er det ganske små forskelle på stellet, selv om der på de dyrere
modeller vist kan ændres på kronhovedevinklen - er det ½-1 grad?
Grunden til at den skulle være svær at køre er pga et højt 1. gear., et
stort moment og en hulens masse heste.
Som sagt har jeg aldrig prøvet at køre en, så det er udelukkende
andenhåndsinfo.
>> Lige til sidst:
>> Tak fordi du vendte tilbage med nye oplysninger. Det er ikke altid,
>> at folk retter sig selv, så når det sker skal det sandelig
>> applauderes.
> ___________________________________________________
>
> He he, det plejer jeg nu også at gøre, synes jeg.
>
> Hvis vi lige skal kneppe fluen en gang, så kan det tilgengæld
> irritere mig lidt, at jeg kun bliver svaret med et ret anonymt "V"
> uden mulighed for at se, hvad du kører på osv., men det er nok bare
> mig?
Ja, det er bare dig. Du er bare en dårlig taber, fordi jeg havde ret....
Der er aldrig nogen der har undret sig over det før. Overhovedet aldrig.
Iøvrigt er det ikke anonymt - der er ingen andre der skriver med det handle,
så du kan bare søge lidt og vupti!
http://www.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&threadm=7o81vvo7uruqvhb609hkob0pjmhn9emiva%404ax.com&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3Dvaldemar%26safe%3Dimages%26ie%3DUTF-8%26as_ugroup%3Ddk.fritid.motorcykel%26lr%3D%26hl%3Den
-V-
| |
Psycho Cowboy (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 16-06-04 22:05 |
|
-V- wrote:
>> Hvis vi lige skal kneppe fluen en gang, så kan det tilgengæld
>> irritere mig lidt, at jeg kun bliver svaret med et ret anonymt "V"
>> uden mulighed for at se, hvad du kører på osv., men det er nok bare
>> mig?
>
> Ja, det er bare dig. Du er bare en dårlig taber, fordi jeg havde
> ret....
____________________________________________________
LOL Jeg skrev noget forkert som jeg blankt indrømmer... Men flot, at du
kunne "løse" mysteriet selv!
____________________________________________________
> Der er aldrig nogen der har undret sig over det før. Overhovedet
> aldrig.
____________________________________________________
Heller ikke den kære Gruby?
____________________________________________________
> Iøvrigt er det ikke anonymt - der er ingen andre der skriver med det
> handle,
> så du kan bare søge lidt og vupti!
____________________________________________________
Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler flasker til
din første maxi puch Valdemar.
Slut med flueknepperiet herfra...
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
MKS - 74 (16-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-06-04 22:21 |
|
On Wed, 16 Jun 2004 23:05:10 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:
>Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler flasker til
>din første maxi puch Valdemar.
Jeg forstår personligt ikke helt dit ønske om at vide hvad folk
har/kører på - for mig har det meget lidt at gøre med folks viden og
indsigt, denne gruppe er da et tydeligt bevis på at det ikke er folks
maskine der er afgørende for deres vidensniveau - Jeg har godt nok
mødt mange clueless bastards på store sportsmaskiner der havde flere
penge end cerebrale synapser...
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 03:02 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
news:i1e1d0p1llr3f231lee74o3ofhof3al8kc@4ax.com...
>
> .......denne gruppe er da et tydeligt bevis på at det ikke er folks
> maskine der er afgørende for deres vidensniveau
> Jeg har godt nok mødt mange clueless bastards på store sportsmaskiner
> der havde flere penge end cerebrale synapser...
Jup!
Som den lokale værftsejer svarede da han en morgen blev overrasket over at
blive tiltalt af en nysgerrig matros fra en lille norsk coaster der var
nysgerrig omkring størrelsen og prisen på hans BMW (var det?) 735CSi: "Øhh?
Det ved jeg sgu' da ikke - Det er den største!!" (og at dét var sandt
begrundes i at han blev nødt til at få sig en 750'er da de kom nogle år
senere - Ergo: "topmodel" var háns eneste kriterie ved køb)
En anden gang, da jeg var friskt medlem i klubben, bestod en post på et
opgaveløb af spørgsmål omkring diverse motorcykler. I dén forbindelse kunne
klubbens formand ikke engang fremkomme med et regulært bud på hvilken
nominel ydelse hans egen motorcykel (BMW R100RS) havde
"cerebrale synapser", Michael - Der er sgu' ikke nogen der kan holde gang i
min fremmed-ordbog som dig!
Men denne gang stod den li'godt af på "synapser"! Det er så også kun en
almen udgave og ikke den medicinske (og så meget mere imponerende at
"cerebrale" forekom)
--
Armand.
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 08:22 |
|
MKS - 74 wrote:
>> Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler
>> flasker til din første maxi puch Valdemar.
>
> Jeg forstår personligt ikke helt dit ønske om at vide hvad folk
> har/kører på - for mig har det meget lidt at gøre med folks viden og
> indsigt, denne gruppe er da et tydeligt bevis på at det ikke er folks
> maskine der er afgørende for deres vidensniveau - Jeg har godt nok
> mødt mange clueless bastards på store sportsmaskiner der havde flere
> penge end cerebrale synapser...
______________________________________________
Sikkert ikke Michael, men jeg får skam _personligt_ meget ud af at se hvad
folk kører på / interesserer sig for, og jeg synes det giver et bedre
billede af, hvilken type person man i virkeligheden snakker med. Ikke noget,
der er nødvendigt for at have en debat selvfølgelig, men mere fordi jeg
bedre kan gennemskue baggrunden for personens udtalelser, hvis jeg kan se om
gutten har haft hele ducati-rækken i pasion for mærket, eller det (som du så
fint beskriver) er en smartass, der kun har en cykel for at slynge fine tal
ud og blive set i byen. Men never mind... Det undrer mig bare, at folk ikke
vil deltage åbent i et fællsesskab og vise hvad man kører på, og samtidig
benytte det geniale dfmc.dk til dette formål. Min mening, og den er
indiskutabel
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
MKS - 74 (17-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 17-06-04 10:43 |
|
On Thu, 17 Jun 2004 09:21:51 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:
>Sikkert ikke Michael, men jeg får skam _personligt_ meget ud af at se hvad
>folk kører på / interesserer sig for
Se interesserer sig for det lyder yderst fornuftigt men kører på nej,
det forstår jeg ikke helt, faktisk er det jo ret udbredt det med at
folk næsten indledningsvis spørger hvad man nu kører på og straks
klassificerer andre efter det fordi man har brug for at sætte folk i
små kasser som man kan overskue - mit udgangspunkt er at jeg tager
stilling til hvad de skriver og nix weiter, om de kører på en Duc 999
eller en MZ, bruger et handle eller kalder sig Jens Hansen, tilhører
socialklasse 1 eller socialklasse 5 er mig a priori ligegyldigt.
>, og jeg synes det giver et bedre
>billede af, hvilken type person man i virkeligheden snakker med.
Fair nok, jeg synes bare at man på den måde ofte vil lave præmature
fejlslutninger fordi en sådan sammenhæng ofte ikke eksisterer og tit
lige modsat, at nogles maskinvalg kan være en kompensation for egne
mangler.
> Ikke noget,
>der er nødvendigt for at have en debat selvfølgelig, men mere fordi jeg
>bedre kan gennemskue baggrunden for personens udtalelser, hvis jeg kan se om
>gutten har haft hele ducati-rækken i pasion for mærket,
Hvis man istedet vælger interesserer sig for som du gjorde tidligere
så er jeg egentlig meget enig, men man kan sagtens interessere sig for
Ducati, være hardcore Ducatist og have dyb indsigt på området uden
nødvendigvis endnu at ha' haft råd til at anskaffe sig drømmen, hvis
en sådan person tøffer rundt på en GS500 skal man da ikke afskrive
hans/hendes udtalelser af den grund, tilsvarende på alle andre
områder.
>... Det undrer mig bare, at folk ikke
>vil deltage åbent i et fællsesskab og vise hvad man kører på, og samtidig
>benytte det geniale dfmc.dk til dette formål.
Hvis du nu blot accepterede at andre ikke nødvendigvis har samme
værdinormer som dig selv ville det måske ikke undre, jeg bruger meget
sjældent sitet, hvorfor kan du sikkert slutte dig til af ovenstående,
det interesserer mig ganske enkelt ikke nok, don't get me wrong -
sitet er skam ganske udmærket, _jeg_ har bare ikke meget at bruge det
til og ot andre skal kunne se hvad jeg kører på er jeg i bedste fald
ligeglad med, tit forplumrer den slags mere end det oplyser IMO.
> Min mening, og den er indiskutabel
Nej da , men den er derimod ganske sikkert uforanderlig og det er
også fint nok, jeg er så bare ikke enig.
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
Mikkel Christensen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 17-06-04 10:51 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
> og ot andre skal kunne se hvad jeg kører på er jeg i bedste fald
> ligeglad med, tit forplumrer den slags mere end det oplyser IMO.
Vil det sige at den GS450 du kører rundt på ikke er et udtryk for
din store kærlighed til Suzuki? Det synes jeg lyder utroligt...
Personligt er jeg bedst til fordrukkent sludder. Hvordan det så
hænger sammen med min MZ og min Kawa overlader jeg som en øvelse til
læseren.
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
MKS - 74 (17-06-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 17-06-04 11:02 |
|
On 17 Jun 2004 11:51:27 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:
>Vil det sige at den GS450 du kører rundt på ikke er et udtryk for
>din store kærlighed til Suzuki? Det synes jeg lyder utroligt...
*LOL* - jeg tror nu snart den GS'er skal pensioneres, den bliver brugt
som erstatning når min 3 gears SCO er pungleteret, men den kan altså
snart ikke hænge sammen mere og forsvinder lige så stille mellem
benene på mig ( det sagde hun også igår.....).
>Personligt er jeg bedst til fordrukkent sludder.
Det suverænt bedste sludder der findes..
> Hvordan det så
>hænger sammen med min MZ og min Kawa overlader jeg som en øvelse til
>læseren.
At du burde ha' købt dig en østtysk supertanker ?
--
-Michael
No. 74 riding shotgun...
| |
-V- (16-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 16-06-04 22:24 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler flasker
> til din første maxi puch Valdemar.
Tro du hvad du vil.
Du er ikke så langt fra med dit gæt.....
-V-
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 01:59 |
|
-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
news:40d0bbb3$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Psycho Cowboy wrote:
> > Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler flasker
> > til din første maxi puch Valdemar.
>
> Tro du hvad du vil.
> Du er ikke så langt fra med dit gæt.....
á: alkoholiker??
--
Armand
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 08:24 |
|
Armand wrote:
> -V- wrote:
>> Psycho Cowboy wrote:
>>> Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler
>>> flasker til din første maxi puch Valdemar.
>>
>> Tro du hvad du vil.
>> Du er ikke så langt fra med dit gæt.....
>
> á: alkoholiker??
>
________________________________________________
LOL
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 10:18 |
|
Psycho Cowboy wrote:
>>> Psycho Cowboy wrote:
>>>> Fint, jeg vælger så bare at tro, du er 15 år og stadig samler
>>>> flasker til din første maxi puch Valdemar.
>>>
>>> Tro du hvad du vil.
>>> Du er ikke så langt fra med dit gæt.....
>>
>> á: alkoholiker??
>>
> ________________________________________________
>
> LOL
It's getting warmer....
Det, eller at være skydegal er vel nærmest et tvungent kriterie for at få
lov til at bo på Nørrebro i disse dage.
-V-
| |
Hekto (16-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-06-04 22:44 |
|
-V- wrote:
>
> Grunden til at den skulle være svær at køre er pga et højt 1. gear., et
> stort moment og en hulens masse heste.
> Som sagt har jeg aldrig prøvet at køre en, så det er udelukkende
> andenhåndsinfo.
>
Flere af Duc'erne er ikke nogen nydelse ved 50 km/t. De er forholdsvis
højt gearede, og skal synkroniceres ret nøjagtigt for at gå jævnt ved de
lave omdrejninger.
På trods af at min M600-motor er gearet ned med een tand foran, er det
kun af og til at 3. gear kommer i brug. Ved 50 km/t er det
tilstrækkeligt med 2. gear. Der skal lidt luft under vingerne, for at få
hele gearboxen i sving.
At der så er tale om en pumpet motor, gør det ikke spor nemmere at
håndtere den.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 02:59 |
|
-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
news:40d0b3dc$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Svjv er det ganske små forskelle på stellet, selv om der på de dyrere
> modeller vist kan ændres på kronhovedevinklen - er det ½-1 grad?
Kommer an på hvor den dyre ende begynder!
En alm. 748'er har samme feature, men bl.a. de tyske myndigheder forlanger
at vinklen fixeres (læs: mekanismen svejses fast), hvorved .de-importerede
ikke vil være justerbare.
Af samme grund kan det tænkes at fabrikken har opgivet gimmick'en på de
mere gade-relaterede modeller idag :-/
> Grunden til at den skulle være svær at køre er pga et højt 1. gear., et
> stort moment og en hulens masse heste.
Selv V2'ere er underlagt tuningens paradokser, og med hårdere pumpning
mister også dé kræfter i det nedre omdrejningsområde :-|
At spare den roterende masse for vægt er også en klassisk tuningsmetode, og
for de fabrikanten er dét en billig måde at få mer-ydelse ud af en twin. Alt
andet lige vil manglende inerti (á "svinghjul") på krumtappen medføre en
hakkende motorgang ved lavere omdrejninger.
Højere gearing i almindelighed, samt løftet (close-ratio?) første-gear, vil
naturligvis ikke gøre problemet bedre!
> >> Lige til sidst:
> >> Tak fordi du vendte tilbage med nye oplysninger. Det er ikke altid,
> >> at folk retter sig selv, så når det sker skal det sandelig
> >> applauderes.
Hørt!
--
Armand.
| |
-V- (17-06-2004)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 17-06-04 10:42 |
|
Armand wrote:
>> Svjv er det ganske små forskelle på stellet, selv om der på de dyrere
>> modeller vist kan ændres på kronhovedevinklen - er det ½-1 grad?
>
> Kommer an på hvor den dyre ende begynder!
> En alm. 748'er har samme feature, men bl.a. de tyske myndigheder
> forlanger at vinklen fixeres (læs: mekanismen svejses fast), hvorved
> .de-importerede ikke vil være justerbare.
> Af samme grund kan det tænkes at fabrikken har opgivet gimmick'en på
> de mere gade-relaterede modeller idag :-/
OK; det var nyt for mig.
Tak, Dr. Armand
-V-
| |
Hekto (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-06-04 11:29 |
|
Armand wrote:
> Kommer an på hvor den dyre ende begynder!
> En alm. 748'er har samme feature, men bl.a. de tyske myndigheder forlanger
> at vinklen fixeres (læs: mekanismen svejses fast), hvorved .de-importerede
> ikke vil være justerbare.
> Af samme grund kan det tænkes at fabrikken har opgivet gimmick'en på de
> mere gade-relaterede modeller idag :-/
Det er pillet af igen.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Søren Johansen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 17-06-04 16:58 |
|
"Armand" skrev:
SNIP
> Kommer an på hvor den dyre ende begynder!
> En alm. 748'er har samme feature, men bl.a. de tyske myndigheder forlanger
> at vinklen fixeres (læs: mekanismen svejses fast), hvorved .de-importerede
> ikke vil være justerbare.
> Af samme grund kan det tænkes at fabrikken har opgivet gimmick'en på de
> mere gade-relaterede modeller idag :-/
SNIP
Vrøvl!
Jeg har ALDRIG set (eller hørt om) en Ducati hvor kronrørsvinkeljusteringen
var svejset fast, og jeg har set mange der var importeret fra Tyskland.
Det er lavet med en simpel excentrisk indsats, som kronrørslejet sidder i og
det ændre vinklen præcis 1 grad når man drejer den.
I dag har alle S og R modeller (desmoquattro og testatstretta) justerbare
kronrør. Basis modellerne har det ikke, men det skyldes sikkert sparehensyn
eller simpelt hen at der skal være forskel.
Mvh
Søren
| |
Søren Johansen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 17-06-04 17:09 |
|
"Søren Johansen" skrev:
> Jeg har ALDRIG set (eller hørt om) en Ducati hvor
kronrørsvinkeljusteringen
> var svejset fast, og jeg har set mange der var importeret fra Tyskland.
Et check på www.ducati.de afslører da også at de fortsat sælges i Tyskland
med justerbar kronrørsvinkel!
Mvh
Søren
888
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 21:05 |
|
Søren Johansen <soren@slet-ducati.dk> skrev i en
news:40d1bfa0$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Armand" skrev:
> SNIP
> > Kommer an på hvor den dyre ende begynder!
> > En alm. 748'er har samme feature, men bl.a. de tyske myndigheder
> > forlanger at vinklen fixeres (læs: mekanismen svejses fast), hvorved
> > .de-importerede ikke vil være justerbare.
> > Af samme grund kan det tænkes at fabrikken har opgivet gimmick'en på >
> de mere gade-relaterede modeller idag :-/
> SNIP
>
> Vrøvl!
> Jeg har ALDRIG set (eller hørt om) en Ducati hvor kronrørsvinkel-
> justeringen var svejset fast, og jeg har set mange der var importeret fra
> Tyskland.
OK!
Jeg må lige konsultere hhv. revse min kilde i dén sag :-|
> I dag har alle S og R modeller (desmoquattro og testatstretta) justerbare
> kronrør. Basis modellerne har det ikke, men det skyldes sikkert
> sparehensyn eller simpelt hen at der skal være forskel.
Jup!
Det er egentlig heller ikke så anvendelig en gimmick uden for banen, så
derfor er det vel også de mest sportsligste der dels har det for race-brug,
og dels for det race-brugs image, som hænger tungt om dé modeller endskønt
de køres på gaden!
--
Armand.
| |
Armand (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-06-04 02:55 |
|
-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
news:40d06c1d$0$236$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Psycho Cowboy wrote:
> >>> Phil's tunede 916'er
> >>
> >>> Motoren er vist en forretningshemmelighed, men mener det er en
> >>> 850ccm maskine, der yder helt sindsygt
> >Som sagt er den ret ombygget, så jeg ser intet mærkeligt i at sætte en
> > lettere og mere højtydende motor i fx. en 916'er.
>
> Hvilken motor skulle det være, som er mere højtydende end en standard
> 916cc, som den så ud i den oprindelige udgave?
> Hvis man virkeligt ville have heste ud af den, så var det da bare at bore
> skidtet op til de 'sædvanlige' 955 cc, som var ret almindeligt inden
> 998'eren kom på gaden.
> Det ville heller ikke være svært for den rigtige mekker, at smide en 998
> motor i et 916 stel, så jeg kan ikke rigtigt se berettigelsen i en 850 cc
> motor, som måske vejer 4-5 kg mindre, men til gengæld yder væsentligt
> mindre.
Og alle Duc-motorerne er bygget over omtrent samme blok, hvorved en 850'er
(hvilken Ducati kører forøvrigt med 850ccm?) vægtmæssigt vil være 916'eren
meget op af dage :-|
> > Mener den yder 150-60 hypper, men det er kun noget jeg
> > _mener_, han har fortalt engang.
>
> En 850'er med 150-160 heste?
> Det er vildt, taget i betragtning af den seneste udgave af 998 har 136 hp.
> På kranken, that is.
> Det [850ccm/160Hk] giver en literydelse på ca. 175-190 hp. Meget
> imponerende for en twin.
Personligt hopper jeg ikke på nogen effekt-opgivelser uden de er
dokumenterede qua en rulle-udskrift, og især "noget med" og "omtrent" er
ikke en pind værd til endet end værtshussnak :-|
--
Armand.
| |
Psycho Cowboy (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 17-06-04 08:14 |
|
Armand wrote:
> Personligt hopper jeg ikke på nogen effekt-opgivelser uden de er
> dokumenterede qua en rulle-udskrift, og især "noget med" og "omtrent"
> er ikke en pind værd til endet end værtshussnak :-|
_____________________________________________
Jeg indser nu, at mit OT-indæg i denne tråd har været uden faktuel
interesse, og nok kun har givet anlæg til mest fornøjelse fra min egen side,
ved at anbefale folk at køre ned og se / høre den en dag og blive imponeret
over udførelse og genialitet (samt omkostninger ved projektet!). De faktiske
tal på dyret er der nok næppe nogensinde nogen der for at vide, da manden
selv er ligeglad med de præcise data, så længe den kører perfekt mht.
køreegenskaber på en bane - og han har altså forstand på det, selvom
antallet af hk ikke interesserer ham synderligt.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Søren Johansen (17-06-2004)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 17-06-04 16:48 |
|
"Psycho Cowboy" skrev bl.a.:
> Jeg indser nu, at mit OT-indæg i denne tråd har været uden faktuel
> interesse...
SNIP
....og uden korrekte oplysninger.
Brians cykel er en 955 (nihundredeogfemoghalvtreds), hvilket opnås ved at
øge boringen på en 916 fra 94 mm. til 96 mm. (med et Performance Big Bore
Kit).
Køreegenskaberne levede ikke op til forventningerne på Ducati Dagen, så der
skal modificeres lidt igen eller måske bare prøves med en anden type dæk...
Mvh
Søren
888
| |
|
|