Billige dæk
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 15-06-04 07:58

Jeg har fundet denne site på nettet: http://www.AMJ-dæk.onlinesalg.dk
Det tog 3 dage fra jeg indbetalte pengene til jeg havde mine dæk.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-06-04 10:11

Jørgen Jensen wrote:
> Jeg har fundet denne site på nettet: REKLAME
> Det tog 3 dage fra jeg indbetalte pengene til jeg havde mine dæk.

Ja, og jeg har "fundet" dette:
www.cf-offroad.dk:4567/index.php

Der kom dækkene dagen efter "de" havde fået pengene...

Er det tilfældigt, at du har samme afsender IP nr. som "Hans Hansen", som
indrykkede en anden reklame?

Den Hans Hansen, som skrev med e-mail adressen hanshansen@frac.dk - dvs.
samme domæne, som ovenstående site tidligere benyttede....

Nemlig www.amjdaek.frac.dk

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-06-04 10:29

Jørgen Jensen wrote:
> Jeg har fundet denne site på nettet: http://www.AMJ-dæk.onlinesalg.dk
> Det tog 3 dage fra jeg indbetalte pengene til jeg havde mine dæk.

Haha enorm dårlig reklame.. Amatørside, se hvad den skriver:

FEJL!

Af sikkerhedsmæssige årsager kræver teknologien bag Onlinesalg, at din
browser er opsat til at acceptere COOKIES.

Jeg har ikke slået cookies fra.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 15-06-04 11:42

> Haha enorm dårlig reklame.. Amatørside, se hvad den skriver:

Enig...

> Jeg har ikke slået cookies fra.

Det er ikke siden der er lavet forkert. Internet Explorer har en funktion
der hedder "Automatic cookie handling", som af (for mig) ukendte årsager,
blokerer visse cookies. Det vil du se på mange hjemmesider. Du finder
indstillingen under "Tools > Internet options > Privacy > Advanced" fra
internet explorer.
Og nej jeg har intet med siden at gøre - men jeg er dog webprogrammør.

/Kasper Hansen

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-06-04 12:00

> [...]
> internet explorer.
> Og nej jeg har intet med siden at gøre - men jeg er dog webprogrammør.

Hvor er så lige sikkerheden i at slå cookies til?

Per

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 15-06-04 18:20

> Hvor er så lige sikkerheden i at slå cookies til?

Der er såmend ikke noget som helst farligt ved cookies - det er en lille
tekstfil, hvori websites kan lagre informationer i. Det folk brokker sig
over, er at visse websites bruger disse informationer til at "spore" hvilke
sider de besøgende har været på. Så hvis man værner meget stærkt om sit
privatliv, kan det da godt være problematisk. Men man kan altså hverken få
virus eller blive hacket af en cookie.

/Kasper Hansen

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-06-04 07:47

> [...]
> privatliv, kan det da godt være problematisk. Men man kan altså hverken få

Så må jeg omformulere mig: Hvad er det der giver ekstra sikkerhed ved at
placerer en tekstfil på min computer?

Per

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-06-04 10:54

> Så må jeg omformulere mig: Hvad er det der giver ekstra sikkerhed ved at
> placerer en tekstfil på min computer?

Ingenting. Det enste "problem" ved cookies er som nævnt, at folk kan bruge
dem til at holde øje med hvilke sider man har været inde på. Men sikkerhed,
har cookies altså ingen ting at gøre med.

Har jeg misforstået dit spørgsmål?

/Kasper Hansen

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-06-04 12:59

> [...]
> dem til at holde øje med hvilke sider man har været inde på. Men
sikkerhed,
> har cookies altså ingen ting at gøre med.

Det tror jeg (eller jeg har måske udtrykt mig forkert :)).
Hvis du går ind på siden skriver den, at du af sikkerhedsgrunde kun kan
benytte sitet hvis du tillader cookies. Det syntes jeg er dybt useriøst og
ønsker derfor ikke at benytte sitet.

Per

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-06-04 20:03

> [...]
> benytte sitet hvis du tillader cookies. Det syntes jeg er dybt useriøst og

Jeg havde ikke lige lagt mærke til formuleringen på siden :) - Men så er vi
jo som sådan også helt enige - dybt useriøs side.

/Kasper Hansen