en lille hilsen
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-06-04 21:47

v14 Og ligesom Moses ophøjede slangen i ørkenen, sådan må Menneskesønnen
ophøjes, v15 for at enhver, som tror, skal have evigt liv i ham. v16 Thi
således elskede Gud verden, at han gav sin Søn den enbårne, for at enhver,
som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. v17 Thi Gud sendte
ikke sin Søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses
ved ham. v18 Den, som tror på ham, dømmes ikke; den, som ikke tror, er
allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne Søns navn. v19 Og

Joh 3,13 - Joh 3,19

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://jesusnyt.webbyen.dk

http://www.trojesus.webbyen.dk
Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Syng for Herren, hele jorden! Forkynd hans frelse dag efter dag!"
(1 Krøn 16,23)

--
Alle mail kontrolleret indgående og udgående med Norman Virus Control

Fra : Britt Malka

Dato : 14-06-04 22:08

On Mon, 14 Jun 2004 22:47:10 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

> Den, som tror på ham, dømmes ikke

Meget smart.

Det fritager én for en hvilken som helst gerning.
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 14-06-04 23:21

I news:vr4sc01ffeoov4disncri8hrelri15abcm@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Meget smart.
>
> Det fritager én for en hvilken som helst gerning.

Vel gør det da ikke nikke nej.

Men det betyder ganske enkelt, at vi ikke kan frelse os selv ved
gerninger (sådan som jøderne tror de kan det), men vi frelses
udelukkende af tro ved Guds nåde. Og denne tro avler gerninger.

Læs 1. Johannesbrev og Jakobs brev, - og sammenhold dette med hvad
Paulus siger, så vil du opdage at hverken er loven ophævet, eller
gerninger afskaffet.

Men loven og gerninger er blot sat på deres rette plads og i det rette
perspektiv. Loven frelser ingen, ej heller gerninger. Loven viser os
Guds karakter, og dermed hvilke gerninger troen vil avle og ikke avle.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-06-04 22:59

"Børge Højlund Jensen" skrev

> [...]
> ved ham. v18 Den, som tror på ham, dømmes ikke; den, som ikke tror, er
> allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne Søns navn. v19 Og

Facaden fejler i hvert fald intet ...

Jeg gentager (nødbremsen muligvis defekt):

Børge ... træet kendes på dets frugt!

Hvis der kommer *alvorlige* klager fra mennesker i jeres omgangskreds, og
her taler vi ikke om ligegyldige bagateller såsom dåbsspørgsmål (apropos
Luk.23,42-43), burde man så ikke lytte til disse klager ?

Der ér kommet klager ...

Date: 13. juni 2004 CET 22:43
Subject: Fremgangsteologi - Skal vi gøre noget for at blive anerkendt af Gud
?
2538 news:d03zc.13254$Vf.665099@news000.worldonline.dk

Undlader man dette, *da* går min alarmklokke i hvert fald igang !!!
(konstruktiv kritik)

Et kendetegn ved sund kristendom er, at *enhver* RENSER sig selv, ligesom
Han (Kristus) er ren, 1.John.3,3 ...

Kunne jeg be' dig om - anmode dig om - at kommentere mit indlæg, fordi jeg
så herved har fået en feedback på, at du har forstået problemstillingen.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2475 news:iBLxc.10366$Vf.570870@news000.worldonline.dk