Knallert prøve??
Fra : Ulf

Dato : 14-06-04 17:02

Hej..

En som kan sige mg hvor mange fejl man må have til knallert prøven??
Skal nemlig til prøve på torsdag.. Weee

Hilsen Ulf

PS.

Hvis jeg består, som jeg håber jeg gør, skal man ud og køre på Yamse.. 4 gear

Fra : Elvis

Dato : 15-06-04 23:59

hmm det burde være ligemeget da du med garanti kan huske det hele! da det er
de samme regler( næsten) som for cyklister...

jeg kunne sagtens have fejl da jeg var oppe ig det havde jeg også, men fik
da mit kort alligevel så det...!

Fra : Ulf

Dato : 17-06-04 12:41

"Elvis" <morian@worldonline.dk> wrote in message news:<abLzc.474$p%5.27@news.get2net.dk>...
> [...]
> de samme regler( næsten) som for cyklister...
>
> jeg kunne sagtens have fejl da jeg var oppe ig det havde jeg også, men fik

Hej Elvis

Tja.. der er jo mange af vennerne som siger at det ikke er så svært..
Men jeg kan jo ikke vide, det da jeg ikke har været til prøve "
eksamen " til Knallert undervisningen..

Men alså jeg håber da på det bedste og tror da heller ikke at jeg
dumper... :(

Og hvis jeg gjorde, som jeg bare ikke vil, skal jeg igennem 10 ugers
teori, og kørsel.. Øv øv øv.

Hilsen Ulf

PS.

Skal til prøve her kl. 16:00, så vil da håbe at jeg består Weeee

Fra : Ulf

Dato : 17-06-04 18:32

atagu@gmx.net (Ulf) wrote in message news:<553e41bd.0406170340.2970775f@posting.google.com>...

> [...]
>
> Hilsen Ulf
>
> PS.
>
> Skal til prøve her kl. 16:00, så vil da håbe at jeg består Weeee

Wee...

Nu skal trafikken gøres usikker.. ( fra den 27 juli ) heh.
Ej, jeg bestod knallert prøven, og fik ris og ros.. Lige som næsten
alle de andre..

Men nu er det forbi, og nu gider man ikke høre på det mer.. Dog er det
nok en god ide at kunne reglerne..!

Hilsen Ulf

Skal først ud og købe mig en Yamaha 4 gears, til 3500 - 4000 kr. Håber
jeg kan få den i den prisklasse

Og så skal der ellers bare køres.. ud og scores nogle Point's hos
vennerene...

Fra : Brian A.

Dato : 17-06-04 20:25

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Ej, jeg bestod knallert prøven, og fik ris og ros.. Lige som næsten
> alle de andre..

Hvad fik du ris for?

Fra : Ulf

Dato : 18-06-04 20:32

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> wrote in message news:<40d1e1c9$0$200$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Hvad fik du ris for?

Heh, "ris" nu ikke, de sagde dog at jeg var en af de bedste til
teori..
Og hellerikk dårlig til at køre... Hehe..

Ej, til min køreteknik sagde de to engligt ikke noget. ( Vi havde to
politi_folk til prøven, dog er begge lærere. )

En kammerat skulle tage den Praktiske prøve om igen, fordi han glemte
et "par" højre og ubetinget vigepligts..

Hilsen Ulf

Fra : Brian A.

Dato : 19-06-04 01:04

> En kammerat skulle tage den Praktiske prøve om igen, fordi han glemte
> et "par" højre og ubetinget vigepligts..

Så har de strammmet op siden jeg tog kortet for lidt over 5år siden... der
dumpede man ikke pga. det :-/

Fra : Corty

Dato : 19-06-04 17:52

> "Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Så har de strammmet op siden jeg tog kortet for lidt over 5år siden...
> der dumpede man ikke pga. det :-/

Det er da oz på tide de strammer op på det - jeg er ved at tage alm.
kørekort til bil, og det er mega-farligt, når en knallertkører overser en
højrevigepligt - for ikke at sige en ubetinget vigepligt.

Billisten får en del af skylden - desværre - men den det gør mest avs på
er knalleristen... det kan gøre ondt at få en tur med ryggen i forruden
på en bil.

Personligt har jeg allerede måttet hugge bremsen et par gange fordi en
knallertkører har overset en vigepligt og svinget ud på vejen uden nogen
form for orientering... især ham idioten der overhalede mig udenom på en
vej hvor jeg kørte 60 km/t.. hvilket er den højest tilladte hastighed på
netop den vej. 10 meter foran mig hugger han derefter bremsen for at
lave et venstresving... og ja, det var en 30'er knallert der kørte mindst
80.. uden hjelm... hvis ikke den 307'er (lækker øse forresten) jeg sad i
havde gode bremser og jeg havde trampet så hårdt på klodsen som jeg
kunne, ja så havde han været hindbærgrød nu....

Jeg glæder mig til de indfører nummerplader på 30'erne...

/Corty

/Corty

Fra : -mjp- / Odense

Dato : 20-06-04 00:34

> [...]
> havde gode bremser og jeg havde trampet så hårdt på klodsen som jeg
> kunne, ja så havde han været hindbærgrød nu....

Tja.. Jeg er da enig med dig, men man har jo også pligt til at sikre sig, at
andre overholder deres vigepligt..

Specielt den højre vigepligt, da mange trafikanter (både billister,
cyklister m.m.) slet ikke kender den..

-mjp- / Odense..
--
Mail: mjp-nospam78@hotpop.com
De to cifre fjernes ved besvarelse via mail...

Fra : RpR

Dato : 20-06-04 01:13

> Specielt den højre vigepligt, da mange trafikanter (både billister,
> cyklister m.m.) slet ikke kender den..

Bilister er efter min mening de absolut ringeste til at overholde højre
vigepligt specielt.
Jeg ved snart ikke hvor tit jeg har lavet forskrækkelses manøvre med at
holde farten og så klodset bremserne i de sidste meter. Kan godt love jer
for de blir forskrækket, om det så er en 89kg scooter eller en 1,5t Audi jeg
gør nummeret med
Så kan det ske de kan se sig bedre for en anden gang.

Jeg er allerede blevet sendt på sygehuset efter at være blevet overset af en
bilist der bare svingede ind over cykelstien fordi han skulle ind på en
Shell tank.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-06-04 09:09

On 18 Jun 2004 12:32:24 -0700, atagu@gmx.net (Ulf) wrote:

>En kammerat skulle tage den Praktiske prøve om igen, fordi han glemte
>et "par" højre og ubetinget vigepligts..

Det er det klart. Hvis ikke man skulle dumpe på det, hvad skulle man
så dumpe på?

Uanset hvilket køretøj man benytter - om det så er cykel - så er det
vanvid at glemme disse.

/Knud

Fra : Ulf

Dato : 23-06-04 10:12

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message news:<bdhad0dqqfidcsvere1j0k56h1ke9juuuf@4ax.com>...

> [...]
> så dumpe på?
>
> Uanset hvilket køretøj man benytter - om det så er cykel - så er det

Jeg syntes dog det er rimligt godt at man snart skal køre med plader
på 30 knallert ( EU 25 knallert, kun de nye... ), fordi det på en
eller anden måde giver en form for sikkerhed..

Jeg har da også oplevet et par ting, hvor jeg kommer cyklende sammen
med et par venner ude i skoven, hvor der så kommer en scooter nærmest
flyvende hen over hovederne, på os. Kan sige at jeg bor i udkanten af
Ballerup, og har en skov lige bag huset... Og der køre hele tiden
knallerter/scootere..

Bla. med musik-anlæg kørende, som om aftenen og evt. natten kan være
rimligt "irreterende".

Hilsen Ulf

PS.

Hvis politiet ville stå ude i "min skov" ( den bag huset ) ville de
kunne tage mindst. 5 knallerter/scootere, hvoraf mindst tre er enten
stjålet, og alle dem som sidder på scooteren/knallerten har igen hjælm
på.

Ser tit 3 på en scooter :( kan bare sige av hvis de falder med en fart
på ca. 60 km/t.

Fra : Brian A.

Dato : 23-06-04 10:40

> Ser tit 3 på en scooter :( kan bare sige av hvis de falder med en fart
> på ca. 60 km/t.

Jeg kunne nok finde på at sige, eller nærmere råber "HAHA! Så kan i fandme
lære det!" ;)
Jeg ser også tit 2 på en scooter her ved mig, også uden hjelm. Det er
utroligt de tør, en ting er sikkert, de kører kun galt én gang uden hjelm!