New zip får den for meget
Fra : KlausB

Dato : 08-06-04 13:23

Hej NG

Jeg rendte lige over noget andet på Zippen.
Når jeg bremser ned til et kryds så er det som om at den ikke vil går ned i
omdrejninger.

Min teori er at den dyse jeg har proppet i efter jeg to risten ud af 17.5 mm
karben er for stor alligevel.

Jeg kan mærke at den ligesom har noget benzin den ikke får forbrændt og så
giver den et lille ryk hvor jeg kan mærke at motoren går ned i tomgang. Jeg
synes at tomgangen er rimelig fornuftig.

Hvad siger i?

Venlig hilsen
klaus

Fra : Hekto

Dato : 08-06-04 13:59

KlausB wrote:

> Hvad siger i?

At risten højst sansynligt ikke er en begrænsning; men sidder der for at
give 'rolig' indsugningsluft!

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 08-06-04 20:34

"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> At risten højst sansynligt ikke er en begrænsning; men sidder der for at
> give 'rolig' indsugningsluft!

Risten er en begrænsning.
De har simpelthen sparet pengene på at skifte alle karbs til 10mm ved at
lave en rist der begrænser til 10mm

TT: Lej med luftskruen. Skru den helt ind. Stram ikke hårdt til. Det kan
ødelægge skruen. Og løsn den 1½ omgang. Vrik lidt på gassen og lad den falde
til ro. Juster så en kvart omgang af gangen (til hver side med
udgangspunktet 1½) indtil du finder det sted hvor den står højest i tomgang.
Juster så tomgangen ned til der hvor den var før og juster ind igen indtil
den ikke kan stå højere i tomgang kun ved hjælp af luftskruen.

Husk hvad udgangspunkts indstillingen var hvis det hele skulle gå i ged for
dig så kan du altid sætte den der igen!

Fra : Elbarto

Dato : 12-06-04 01:36

> At risten højst sansynligt ikke er en begrænsning; men sidder der for at
> give 'rolig' indsugningsluft!

Det er en begrænsing .. Motoren er en HiPer2 hvor der sidder 17,5 karbu

Nu skriver du ikke hvad dyse du har i men 78er så fremt resten er lovlig
(evt anden ikke knæk potte) så køre den

Elbarto

Fra : KlausB

Dato : 15-06-04 12:38

Hej Elbarto

Jeg har lige tjekket, dysen
den originale der sad på før er 56. Og ja jeg er helt sikker.
Den der sidder i nu hvor risten er fjernet er en 62ér

Jeg er godt klar over at, cat potten ikke tillader så meget, så tænker på et
eller andet med en startraffic og så sætte det gamle plastic skilt/skjold
ovenpå.
hvis jeg gør det skal jeg så dyse længere op.

på støttefod og uden luftfilter slår CDIen fra i toppen.

venlig hilsen
Klaus