/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Maxi vil ikke starte når den er varm
Fra : Morten Trab


Dato : 06-06-04 13:51

Hvad kan være årsagen til / løsningen på at en Maxi ikke vil starte hvis den
er varm??

Grunden er den at jeg/vi har en Maxi, som af og til går ud (hvis man glemmer
at give den lidt gas når man bremser helt op), men hvis den er varm kan man
ikke starte den igen, før end den er blevet kold...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



 
 
Pwh (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 06-06-04 14:19

Morten Trab wrote:
> Hvad kan være årsagen til / løsningen på at en Maxi ikke vil starte
> hvis den er varm??
>
> Grunden er den at jeg/vi har en Maxi, som af og til går ud (hvis man
> glemmer at give den lidt gas når man bremser helt op), men hvis den
> er varm kan man ikke starte den igen, før end den er blevet kold...


Det kan værer din choker der hænger,
check om kablet er strammet for meget op.

/Jens



Morten Trab (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 06-06-04 16:50


> Det kan værer din choker der hænger,
> check om kablet er strammet for meget op.

Nu kan den slet ikke starte, efter sidste gang :S


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Pwh (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 06-06-04 18:27

Morten Trab wrote:
>> Det kan værer din choker der hænger,
>> check om kablet er strammet for meget op.
>
> Nu kan den slet ikke starte, efter sidste gang :S

Ja, så er der sgu mange muligheder

/Jens (der desværre ikke er synsk knallertreperatør)



KubikH (07-06-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 07-06-04 17:24


"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:c9vefu$asc$1@svr-1.homedir.dk...
>
> Nu kan den slet ikke starte, efter sidste gang :S

Start med at tjekke at der er gnist, og at den er flot stor og blå.
Er den ikke det: Nyt tændrør (ligegyldigt hvor nyt det gamle er, kan de
sagtens dø), er der rigtig afstand på platinerne, og er de rene??
Er de snaskede eller olierede, har du fejlen her = Utætte pakdåser.
Er de brændte på kontaktfladerne, så skift dem.

Er dette ok, skal du kigge på karburatoren: Er der snavs eller vand i
svømmerhuset ?(Blæs dyse mm. igennem med luft)
Hænger svømmerventil? .... der skal jo komme benzin i svømmerhuset, check
det ved at sætte slangen på uden svømmerhus, så skal det "pisse" lige
igennem.

Når den så er startet, kan du checke din kondensator, ved at kigge ind
gennem svinghjulet på platinerne.
Gas den op, og der må ikke være en stor blå gnist mellem platinerne, er der
det: Ny kondensator.

Når du så har haft den startet, kan du checke efter utætheder.

Jeg er efter en lang pause begyndt at lege med knallerter igen.
En ting jeg brugte før i tiden er denne:
Klip en cykelslange over modsat ventilen.
Sæt den ene ende ind over indsugningsstutsen, og sæt et spændebånd, eller en
strips på.
Bind en knude på den anden ende.
Klip et par runde skiver pakning, og sæt dem imellem cylinderflange og
udstødningsrør, som prop.
Kør stemlet i top(med tændrør i)
Pump slangen op med en cykelpumpe.
Den skal i princippet ikke tabe luft.
Gør den det, kan det som regel høres.
Lyt ved svinghjul (pakdåse), tag proppen ud af gearkasse og lyt der (anden
pakdåse).
Sprøjt motoren med en forstøverflaske med sæbevand i , hvis det bobler har
du en utæthed.

Held og lykke.

Niels



Brian A. (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 07-06-04 18:52

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
news:ca24qk$14so$1@news.cybercity.dk...
> er der rigtig afstand på platinerne, og er de rene??
> Er de snaskede eller olierede, har du fejlen her = Utætte pakdåser.

Hvordan kan utætte pakdåser give olierede og snaskede platiner? Bliver
olie/snask trykket ud af krumtaphuset og ind i til svinghjulet?


KubikH (07-06-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 07-06-04 21:30


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:40c49d0e$0$3102$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> news:ca24qk$14so$1@news.cybercity.dk...
> > er der rigtig afstand på platinerne, og er de rene??
> > Er de snaskede eller olierede, har du fejlen her = Utætte pakdåser.
>
> Hvordan kan utætte pakdåser give olierede og snaskede platiner? Bliver
> olie/snask trykket ud af krumtaphuset og ind i til svinghjulet?

Jeps
Benzindampe fra krumtaphuset, iblandet olie trykkes ud gennem dårlige
tætninger.
Det fanger støv mm, og bliver hurtigt til noget fedtet stads.

Mvh
Niels



Preuthun (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 06-06-04 18:27

> Hvad kan være årsagen til / løsningen på at en Maxi ikke vil starte hvis
den
> er varm??
>
> Grunden er den at jeg/vi har en Maxi, som af og til går ud (hvis man
glemmer
> at give den lidt gas når man bremser helt op), men hvis den er varm kan
man
> ikke starte den igen, før end den er blevet kold...
>
> --
> Mvh./Best Regards,
> Morten Trab

Hej Morten.
Dårlig underkompression når maskinen er varm er en hyppig årsag til det
omtalte problem.
Hvis der ikke ligefrem er en revne et sted i blokken så: Skift pakdåserne,
stempelringene motorblokpakningen og bundpakningen. Nå den alligevel er
adskildt så skift også lige lejerne.
Hvis tændingen og karburatoren ellers er i orden skulle den atter kunne
starte igen når den er varm.

Mvh.
Jan Preuthun.



Bondemand (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Bondemand


Dato : 06-06-04 20:29

Hej Morten.

Check dit tændrør... Jeg har engang set de samme symtomer med et tændrør
hvor kærnen var defekt.

Mvh
Bondemand

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:c9v3ut$4le$1@svr-1.homedir.dk...
> Hvad kan være årsagen til / løsningen på at en Maxi ikke vil starte hvis
den
> er varm??
>
> Grunden er den at jeg/vi har en Maxi, som af og til går ud (hvis man
glemmer
> at give den lidt gas når man bremser helt op), men hvis den er varm kan
man
> ikke starte den igen, før end den er blevet kold...
>
> --
> Mvh./Best Regards,
> Morten Trab
> http://www.blackchart.dk
>
>



Preuthun (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 06-06-04 22:37

> Hej Morten.
>
> Check dit tændrør... Jeg har engang set de samme symtomer med et tændrør
> hvor kærnen var defekt.
>
> Mvh
> Bondemand

Hejsa.
Ja det var nok en god idé lige at checke det først. Samt tændingen og
forgasseren. Derefter til underkompressionen.

Mvh.
Jan Preuthun



Morten Trab (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 07-06-04 06:11

"Preuthun" <preuthun@email.dk> skrev i en meddelelse
news:ca03b8$2ct6$1@news.cybercity.dk...

> Ja det var nok en god idé lige at checke det først. Samt tændingen og
> forgasseren. Derefter til underkompressionen.

Tændrør og tænding er under 1 måned gammel, og har nok kørt 4 timer
sammenlagt...
Karburatoren er renset for lidt over en måned siden...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



GK (07-06-2004)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 07-06-04 23:01

kan lige sige til første svar at en gnist ikke skal være stor og blå ,,den
skal være lille og tynd og give et smæld når den springer ... .. en stor
blå gnist er en svag gnist og kan til tider ikke tænde under komprisionen


"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:ca0tdc$qi3$1@svr-1.homedir.dk...
> "Preuthun" <preuthun@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:ca03b8$2ct6$1@news.cybercity.dk...
>
> > Ja det var nok en god idé lige at checke det først. Samt tændingen og
> > forgasseren. Derefter til underkompressionen.
>
> Tændrør og tænding er under 1 måned gammel, og har nok kørt 4 timer
> sammenlagt...
> Karburatoren er renset for lidt over en måned siden...
>
>
> --
> Mvh./Best Regards,
> Morten Trab
> http://www.blackchart.dk
>
>



RpR (08-06-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-06-04 07:45

> kan lige sige til første svar at en gnist ikke skal være stor og blå ,,den
> skal være lille og tynd og give et smæld når den springer ... .. en stor
> blå gnist er en svag gnist og kan til tider ikke tænde under
komprisionen

Vrøvl? Den blå farven tyder på der er meget energi i den (varme, blåt og
hvidt er varmere end rød f.eks.), og tykkelsen tyder på at spændingen er høj
da den skal bruge mere "plads" på at komme af med strømmen.

Det var den hurtige fordanskede version

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



KubikH (08-06-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 08-06-04 14:39


"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:40c5604e$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > kan lige sige til første svar at en gnist ikke skal være stor og blå
,,den
> > skal være lille og tynd og give et smæld når den springer ... .. en
stor
> > blå gnist er en svag gnist og kan til tider ikke tænde under
> komprisionen
>
> Vrøvl? Den blå farven tyder på der er meget energi i den (varme, blåt og
> hvidt er varmere end rød f.eks.), og tykkelsen tyder på at spændingen er
høj
> da den skal bruge mere "plads" på at komme af med strømmen.
>
> Det var den hurtige fordanskede version
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
Det er nemlig rigtigt
Mvh
Niels



Preuthun (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 08-06-04 23:03

Hej.
Sjovt nok kom vi i DVK (Dansk Veteran Knallertklub) her i aften til, at
drøfte dette problem med, hvordan man bedst kan chekke om der er
"gnistkraft" nok.
Fra en af de meget garvede kom følgende afprøvede forslag:
Af med tændrørshætten. Hold enden af tændkablet ca. 6 - 10 mm fra frit (ej
rustet eller lakeret) stel. Turne motoren. Gnist ved 10mm: God tænding. Kun
gnist ved 6mm: Svag tænding.

Mvh.
Jan Preuthun



RpR (09-06-2004)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 09-06-04 11:44

> Af med tændrørshætten. Hold enden af tændkablet ca. 6 - 10 mm fra frit (ej
> rustet eller lakeret) stel. Turne motoren. Gnist ved 10mm: God tænding.
Kun
> gnist ved 6mm: Svag tænding.

Puha, kan de gamle modeller virkelig klare den test?
Kan huske at hverken min FS-1 eller Maxi kunne trække en gnist på 1cm.

Men rigtigt nok, jeg husker dengang "vi" alle lige havde fået knallert og at
vi engang skulle se hvilken tænding der var mest smæk på, og så lavede vi
ovennævnte test

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Preuthun (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 09-06-04 21:03

> > Af med tændrørshætten. Hold enden af tændkablet ca. 6 - 10 mm fra frit
(ej
> > rustet eller lakeret) stel. Turne motoren. Gnist ved 10mm: God tænding.
> Kun
> > gnist ved 6mm: Svag tænding.
>
> Puha, kan de gamle modeller virkelig klare den test?
> Kan huske at hverken min FS-1 eller Maxi kunne trække en gnist på 1cm.
>
> Men rigtigt nok, jeg husker dengang "vi" alle lige havde fået knallert og
at
> vi engang skulle se hvilken tænding der var mest smæk på, og så lavede vi
> ovennævnte test
> - RpR

Tja... jeg har ikke selv afprøvet det, men jeg har da tænkt mig at gøre det
ved lejlighed.
Det kan jo være at afstandsbedømmelsen er lidt usikker når det er på
lutterkik, men vi får se.
Mht. god tænding vil jeg lige blære mig lidt: Jeg kan starte min Velo fra 59
ved blot at give svinghjulet et godt drej med fingrene. Jeg bruger det dog
ikke så tit, fordi både motorbøjlen og svinghjulsdækslet skal være fjernet
for at komme til det.

mvh.
Jan Preuthun



Tony Jensen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Tony Jensen


Dato : 09-06-04 17:18


"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:c9v3ut$4le$1@svr-1.homedir.dk...
> Hvad kan være årsagen til / løsningen på at en Maxi ikke vil starte hvis
den
> er varm??
>
> Grunden er den at jeg/vi har en Maxi, som af og til går ud (hvis man
glemmer
> at give den lidt gas når man bremser helt op), men hvis den er varm kan
man
> ikke starte den igen, før end den er blevet kold...
>
> --
> Mvh./Best Regards,
> Morten Trab
> http://www.blackchart.dk
>
>
Hej Morten

Har selv haft problemet engang.
Den kørte uden problemer når man startede den kold,
men når den var blevet varm og man slukkede den, var den
umulig at starte.
Løsningen var at skifte tændspole OG kondensator.
Jeg kunne godt have en mistanke om at du har skiftet
tændspole men ikke kondensatoren, så er det der du har
problemet.
Håber du finder problemet.

Hilsen Tony
Kawasaki zx9r
Vil du frem, må du holde a´ kabel stram.



Morten Trab (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 09-06-04 18:18

"Tony Jensen" <lillebror@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:PKGxc.1077$Mv1.535@news.get2net.dk...

> Løsningen var at skifte tændspole OG kondensator.
> Jeg kunne godt have en mistanke om at du har skiftet
> tændspole men ikke kondensatoren, så er det der du har
> problemet.

Forkert...ALT er skiftet i tændingen...Selv ankerpladen (den knækkede da jeg
skulle have den gamle kondensator ud :-/)


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Henning Lund (12-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-06-04 23:13

Morten Trab skrev:

> Forkert...ALT er skiftet i tændingen...Selv ankerpladen (den knækkede
> da jeg skulle have den gamle kondensator ud :-/)

Er det originale dele du har købt, eller nogle skævøje dele?
Jeg spørger fordi der mange gange er bøvl med de lavpris uoriginale
tændingsdele man kan købe.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Morten Trab (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 13-06-04 07:34

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:40cb832b$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er det originale dele du har købt, eller nogle skævøje dele?
> Jeg spørger fordi der mange gange er bøvl med de lavpris uoriginale
> tændingsdele man kan købe.

Det er THansen dele...

Men jeg har nu fået skilt motoren ad, og fandt 2 utætte pakninger, den ved
topstykket og den under selve motorblokken...Ved ikke om de 2 er nok til at
den ikke kan starte / køre når den bliver varm...

Tændrøret tænder fint som det skal, og der er ikke synlige utætheder andre
steder...
Karburatoren blev lige renset igennem igen, ved samme lejlighed, dog uden at
jeg kunne se noget galt på den...

Dog så luftfiltret fugtigt ud, somom der var løbet benzin baglæns ind i det,
er det normalt, eller er det et tegn på at karb er utæt et eller andet
sted??


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 08:33

Morten Trab skrev:


> Det er THansen dele...

Ohhhhhhh så kan det meget sikkert være kondensatoren eller spolen som
halter når den er blevet varm.

>
> Men jeg har nu fået skilt motoren ad, og fandt 2 utætte pakninger,
> den ved topstykket og den under selve motorblokken...Ved ikke om de 2
> er nok til at den ikke kan starte / køre når den bliver varm...

Svært at sige

>
> Tændrøret tænder fint som det skal,

Ja uden for cylinderen, mon også den gør inde i cylinderen, nu ved jeg
ikke lige om du har skrevet nogen steder at den bliver våd ved
startforsøg?

>
> Dog så luftfiltret fugtigt ud, somom der var løbet benzin baglæns ind
> i det, er det normalt, eller er det et tegn på at karb er utæt et
> eller andet sted??

Normalt.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Morten Trab (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 13-06-04 09:21

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:40cc034e$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ohhhhhhh så kan det meget sikkert være kondensatoren eller spolen som
> halter når den er blevet varm.

Njaaa...Den havde det i større omfang, inden det blev skiftet...Det er
blevet bedre, men stadig ikke helt godtnok...


> > Tændrøret tænder fint som det skal,
>
> Ja uden for cylinderen, mon også den gør inde i cylinderen, nu ved jeg
> ikke lige om du har skrevet nogen steder at den bliver våd ved
> startforsøg?

Den så en smule fugtig ud, da jeg pillede det ud...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 10:16

Morten Trab skrev:


> Den så en smule fugtig ud, da jeg pillede det ud...

Jeg har ærligt taget ikke meget fidus til de billige stumper fra Fyn,
for få år siden da jeg drev værksted, havde jeg mange gange bøvl med
knallerter som folk selv havde skiftet tændingsdele i, især de Fynske
lavprisstumper.
Jeg vil anbefale dig at prøve at låne en ankerplade fra en anden
knallert, smække den i og se om skidtet kan køre, hvis det er tilfældet,
så invister i lidt bedre stumper og du er kørende i mange år. Jeg har en
gammel knallert stående hvor jeg for 11 år siden skiftede platiner,
kondensator samt tændspole i, den starter lystigt uanset om den er kold
eller varm, der var så Bosh platiner og kondensator jeg smed i den ved
skiftet, de koster en 2-3 gange mere end de skævøjede, men de holder og
virker hvergang.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 16:40

Henning Lund wrote:
> Morten Trab skrev:
>
>
>> Den så en smule fugtig ud, da jeg pillede det ud...
>
> Jeg har ærligt taget ikke meget fidus til de billige stumper fra Fyn,
> for få år siden da jeg drev værksted, havde jeg mange gange bøvl med
> knallerter som folk selv havde skiftet tændingsdele i, især de Fynske
> lavprisstumper.

Man skal ihvertilfælde ikke købe deres billigste dele, jeg køber dem der
hedder "superkvalitet" som vel svarer til "brugbar kvalitet" eller mærkevarer.
Jeg kan huske at jeg prøvede at købe de billigste platiner fra TH, dem var
jeg nød til at ligge og file på før de kunne arbejde. Den billigste kæde fra ham
kunne jeg heller ikke få spændt op så der var ens frigang hele vejen rundt.
Nu har jeg lige monterer hans "superkæde" og den var der ingen probs med.

/Jens



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 17:43

Pwh skrev:

>Jeg kan huske at jeg prøvede at købe de billigste
> platiner fra TH, dem var
> jeg nød til at ligge og file på før de kunne arbejde. Den billigste
> kæde fra ham kunne jeg heller ikke få spændt op så der var ens
> frigang hele vejen rundt.

hehe for ikke at snakke om kædehjulene fra dem, de centrerer overhovedet
ikke, et sted er kæden stram, et andet er den slap, jøsses da.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Morten Trab (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 13-06-04 17:01

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:40cc1c36$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> så invister i lidt bedre stumper og du er kørende i mange år.

Kan du henvise til et sted, gerne med nethandel, hvor de sælger sådan
noget?? ;)
De cykel / knallert folk der er her i omegnen, og som jeg kender til
(Horsens / Skanderborg) er ALT ALT ALT for dyre med stumper til Maxi...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 17:42

Morten Trab skrev:


> Kan du henvise til et sted, gerne med nethandel, hvor de sælger sådan
> noget?? ;)


Hvis du køber ved thansen så gå efter Bosh, det er helt ok, men dyrere.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Morten Trab (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 13-06-04 17:52

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:40cc83be$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvis du køber ved thansen så gå efter Bosh, det er helt ok, men dyrere.

De har ikke en Bosch tændspole, de har kun den model jeg allerede har...(Kan
ikke lige huske mærket, men mener ikke det er Bosch)

Har nu leget lidt mere med den, og er ved at blive tilbøjelig til at tro at
det er tændingen (endelig tænker i så), da jeg ved nærmere eftersyn kan
konstatere at gnisten ikke er så voldsom kraftig alligevel :S


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 18:17

Morten Trab skrev:



> Har nu leget lidt mere med den, og er ved at blive tilbøjelig til at
> tro at det er tændingen (endelig tænker i så), da jeg ved nærmere
> eftersyn kan konstatere at gnisten ikke er så voldsom kraftig
> alligevel :S

Gør som os fra landet, af med tændhætten og ledningen ind i øret, får du
kun synsforstyrrelser på det ene øje, så er spolen for svag

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 18:59

Henning Lund wrote:
> Morten Trab skrev:
>
>
>
>> Har nu leget lidt mere med den, og er ved at blive tilbøjelig til at
>> tro at det er tændingen (endelig tænker i så), da jeg ved nærmere
>> eftersyn kan konstatere at gnisten ikke er så voldsom kraftig
>> alligevel :S
>
> Gør som os fra landet, af med tændhætten og ledningen ind i øret, får
> du kun synsforstyrrelser på det ene øje, så er spolen for svag

LOL Og mister du synet på begge øjne er spole iorden )

/Jens



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 19:53

Pwh skrev:


> LOL Og mister du synet på begge øjne er spole iorden )

Nå, endnu en fra landet
--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 21:20

Henning Lund wrote:
> Pwh skrev:
>
>
>> LOL Og mister du synet på begge øjne er spole iorden )
>
> Nå, endnu en fra landet

Næh du, djævleøen, Kbh for at det ikke skal værer løgn

/Jens http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420



Kristian (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 13-06-04 18:24

Hej !

"Henning Lund" skrev i en meddelelse :

> Jeg har ærligt taget ikke meget fidus til de billige stumper fra Fyn,
> for få år siden da jeg drev værksted, havde jeg mange gange bøvl med
> knallerter som folk selv havde skiftet tændingsdele i, især de Fynske
> lavprisstumper.

Det er vel også det ringeste af alting de sælger...

Men jeg kom til at tænke på, om man kan stille
afrivningen på tændspolen, på en maxi ?
Man kunne på de gamle Puch 2 og 3gears,
og monza/grandprix.
Og det havde da en del at sige mht. til gnistlængde.

Mhv
Kristian thomsen



Henning Lund (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 13-06-04 19:54

Kristian skrev:


> Men jeg kom til at tænke på, om man kan stille
> afrivningen på tændspolen, på en maxi ?
> Man kunne på de gamle Puch 2 og 3gears,
> og monza/grandprix.
> Og det havde da en del at sige mht. til gnistlængde.

Så skal du bore hullerne op.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Kristian (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 13-06-04 20:34

Hej!

"Henning Lund" skrev i en meddelelse :

> Så skal du bore hullerne op.

Ok, Dvs at ankerpladen ikke kan drejes på en maxi?
Jeg har aldrig skruet i en, men troede faktisk den
brugte den samme tænding/ankerplade som de
gamle Puch´er.


Mvh
Kristian



Morten Trab (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 13-06-04 21:04

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:40ccac38$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ok, Dvs at ankerpladen ikke kan drejes på en maxi?
> Jeg har aldrig skruet i en, men troede faktisk den
> brugte den samme tænding/ankerplade som de
> gamle Puch´er.

Ikke at jeg er helt 100% sikker, men synes at kunne mindes fra da jeg
skiftede tændingen på den, at den gundt kunne drejes nogle grader...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Pwh (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-06-04 21:23

Morten Trab wrote:
> " Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> news:40ccac38$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Ok, Dvs at ankerpladen ikke kan drejes på en maxi?
>> Jeg har aldrig skruet i en, men troede faktisk den
>> brugte den samme tænding/ankerplade som de
>> gamle Puch´er.
>
> Ikke at jeg er helt 100% sikker, men synes at kunne mindes fra da jeg
> skiftede tændingen på den, at den gundt kunne drejes nogle grader...


Jamen det kan den da også på alle de mange Maxier jeg har haft,
jeg er lige blevet belært her i gruppen om at tændingen skal stå på
1.5mm før top, det kører min perfekt med.

/Jens



Morten Trab (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 14-06-04 06:08

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ccb7a6$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jamen det kan den da også på alle de mange Maxier jeg har haft,
> jeg er lige blevet belært her i gruppen om at tændingen skal stå på
> 1.5mm før top, det kører min perfekt med.

Nu er det ikke fordi jeg har rodet voldsomt meget med tændinger før, men med
de 1.5mm menes der at den skal tænde når stemplet er 1.5mm fra top, eller er
det noget andet der skal regnes efter??


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Pwh (14-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 14-06-04 19:19

>> Jamen det kan den da også på alle de mange Maxier jeg har haft,
>> jeg er lige blevet belært her i gruppen om at tændingen skal stå på
>> 1.5mm før top, det kører min perfekt med.
>
> Nu er det ikke fordi jeg har rodet voldsomt meget med tændinger før,
> men med de 1.5mm menes der at den skal tænde når stemplet er 1.5mm
> fra top, eller er det noget andet der skal regnes efter??


Det skal regnes 1.5mm før stemplet når sit toppunkt (dødpunkt)

/Jens



Morten Trab (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 16-06-04 16:50

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40cdec1e$0$425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det skal regnes 1.5mm før stemplet når sit toppunkt (dødpunkt)

Der er den nu, men tænde, det vil den sq stadig ikke :(
Dog er der kommet en pæn blå gnist på den nu...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Pwh (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 16-06-04 18:56

Morten Trab wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40cdec1e$0$425$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Det skal regnes 1.5mm før stemplet når sit toppunkt (dødpunkt)
>
> Der er den nu, men tænde, det vil den sq stadig ikke :(
> Dog er der kommet en pæn blå gnist på den nu...

Du har vel ikke lavet klassikeren med ikke at sætte svinghjulet
korrekt ind over noten, det er jo det der styrer fortændingen.
Jeg købte engang en Maxi billigt af en der ikke kunne få den startet,
han havde lavet den bøf )

/Jens



Morten Trab (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 16-06-04 21:56

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40d089db$0$489$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Du har vel ikke lavet klassikeren med ikke at sætte svinghjulet
> korrekt ind over noten, det er jo det der styrer fortændingen.
> Jeg købte engang en Maxi billigt af en der ikke kunne få den startet,
> han havde lavet den bøf )

Kilen (noten) sidder en den slids der er, i svinghjulet, til den...


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Brian A. (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 17-06-04 07:39

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:caqc36$tdi$1@svr-1.homedir.dk...
> > Du har vel ikke lavet klassikeren med ikke at sætte svinghjulet
> > korrekt ind over noten, det er jo det der styrer fortændingen.
> > Jeg købte engang en Maxi billigt af en der ikke kunne få den startet,
> > han havde lavet den bøf )
>
> Kilen (noten) sidder en den slids der er, i svinghjulet, til den...

Ja så kan det vel for f**den ikke monteres forkert, eller hvad?

:)


Pwh (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 17-06-04 17:34

>> Du har vel ikke lavet klassikeren med ikke at sætte svinghjulet
>> korrekt ind over noten, det er jo det der styrer fortændingen.
>> Jeg købte engang en Maxi billigt af en der ikke kunne få den startet,
>> han havde lavet den bøf )
>
> Kilen (noten) sidder en den slids der er, i svinghjulet, til den...

Det kunne værer sjovt at vide om du har lavet den ulovlig eller om
den er standart i motoren, meget af det hjemmetuning der bliver lavet
kan få en stakkels Maxi til at gå dårligt/ustabilt.

/Jens (med en næsten lovlig Maxi)



Morten Trab (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 17-06-04 19:16

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40d1c819$0$475$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det kunne værer sjovt at vide om du har lavet den ulovlig eller om
> den er standart i motoren

Jeg har ikke sat noget ulovligt på den, og efter hvad jeg kan se er den så
lovlig som da den i sin tid blev lavet :) (Den kan rende 35 på en god dag)


--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab
http://www.blackchart.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste