Oile til transmissionen ? "Neo's"
Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 09:49

Hej.

Jeg har en Yamaha Neo's Scooter som jeg skal have skiftet min oile på, men
er temmelog meget i tvivl om hviken oile jeg skal bruge.

Har kikket i indstruktions bogen, men synes ikke rigtig jeg finder noget om
spec. på oilen.

Nu gør det ikke situartionen bedre at indstrukstions bogen er på tysk, men
har kikket efter spec.'s på "Getriböl", men intet fundet.

Hvad bruger I andre som de 110mL som skal på af oile ?

Thomas.

Fra : RpR

Dato : 06-06-04 12:48

> Hvad bruger I andre som de 110mL som skal på af oile ?

Gearkasseolie. I mit tilfælde "Light gear oil" fra Silkolene. Det fås i
tuber af 110ml der lige passer i til 20,- eller noget der minder om det.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Thomas

Dato : 06-06-04 15:43

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Gearkasseolie. I mit tilfælde "Light gear oil" fra Silkolene. Det fås i
> tuber af 110ml der lige passer i til 20,- eller noget der minder om det.
>
> --
>
> - RpR

Gearkasse olie...Ok.
Lyder vel meget fornuftigt set her i bagklogskabens lys.....

Tak for svaret.

Thomas.

Fra : rotel

Dato : 08-06-04 08:29

Jeg bruger Belray SAE 80W Motorcyckle Transmission Oil.
1 liter får jeg for 69 Kr. 1 liter = 1000 ml, 1000/110= 9.09 olieskift.
69/9.09= 7.59 Kr pr. olieskift.

Bare til en oplysning

Rotel

Fra : Thomas

Dato : 08-06-04 14:03

"rotel" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Belray SAE 80W Motorcyckle Transmission Oil.
> 1 liter får jeg for 69 Kr. 1 liter = 1000 ml, 1000/110= 9.09 olieskift.
> [...]

Ok...
Kan se at det også må være "Gearkasse oile", så med disse oplysninger bliver
mulighederne jo pludselig meget nemmere og flere.

Mit spørgsmål udsprang af en telefonisk kontakt til THansen efter at have
ledt i deres katalog efter egnet smøremiddel.
De vidste dog heller ikke hvilken oile man skulle bruge..Hmm... Der er vist
ind imellem stor forskel på svar evnerne alt efter hvilken medarbejder man
får fat i hos THansen..... Lidt lige som i Silvan....
Synd jeg ikke har alderen til at kunne forstå begrebet "Servicestation".
Dengang må det have været fedt at kunne køre op til den lokale Gulf / Mobil
/ BP eller hvad de hed og snakke lidt med ham der havde flest sorte fingere.

Nååå, men tak for svaret !!

Thomas.