Kan man køre uden vario-skjold?
Fra : Brian A.

Dato : 05-06-04 02:31

Hejsa!

Nu vil jeg finde ud af hvad der er i vejen med min scooter. Umiddelbart er
det ikke til at se, men pludselig når jeg kører begynder motoren at rasle
svagt, hvorefter det brat stiger til en høj metallisk raslen. Jeg mister
samtidig trækkraften uanset hvor meget gas jeg giver. En hård opbremsning
eller lidt ventetid uden gas løser problemet - men kun indtil jeg når op på
>65km/t så begynder det igen. Nogle gang starter det ved 50 men oftest over
65.
Jeg tænkt at jeg måske bedre kunne høre (se) hvad der rasler hvis skjoldet
ikke monteret. Der er ikke lejer i skjoldet på min motor, så har det nogen
betydning, udover at holde snavs ude? Bare for en kort tur...

Undskylder lige evt. stavefejl, det er sgu ved at være sent :) men damen
havde haft en tur i byen, og hun skulle lige hentes :)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 05-06-04 10:10

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke monteret. Der er ikke lejer i skjoldet på min motor, så har det nogen
> betydning, udover at holde snavs ude? Bare for en kort tur...

Det tror jeg ikke du får andet end nye problemer af. Det kan lade sig gøre,
men du skal huske at tage elstarter tandhjulet af, den vil nok flyve A'HT.
Jeg tror heller du skal skille svinet af og kigget meget grundig på
sliddelene. Start med stemplet.
Nå du mister trækkraft, kan motoren stadig komme op i de høje omdrejninger?
(så er det nok transmitionen)

> Undskylder lige evt. stavefejl, det er sgu ved at være sent :) men damen
> havde haft en tur i byen, og hun skulle lige hentes :)

Nu var det vel ikke op scooteren hun blev hentet?

Hilsen Mikkel

Fra : Kion

Dato : 05-06-04 17:07

Hvilken scooter /motor er det det drejer sig om.. hvis det er en kort
minarelli kan du ikk da koblingen er understødet af et lejer i selve
skjoldet ellers hvis det er en anden model motor så skulle der ikk være
noget problem..

/kion

Fra : RpR

Dato : 05-06-04 17:31

> [...]
> minarelli kan du ikk da koblingen er understødet af et lejer i selve
> skjoldet ellers hvis det er en anden model motor så skulle der ikk være

Piaggio dur heller ikke at køre uden variodæksel på da variodækslet holder
elstarterakslen på plads, da den ellers vil gå mod blæserhjulet.

Eneste motor jeg er 100% sikker på du kan lave tricket på er lang Minarelli
som Neo's, Aerox, Rally og et par andre har.

Uanset hvad er det ikke så smart. Variodækslet er jo boltet fast til blokken
mange steder for at forstærke blokken. Har set en Piaggio Typhoon som
knækkede blokken fordi ejeren kun havde 2 skruer i variodækslet.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine