Så skete det ;O(
Fra : Mythos

Dato : 04-06-04 15:14

Hej i gruppen

Så fik jeg min første alvorlige fejl på min Aprilia Rally. Der er gået et
topstykke, cylinder, stempel, stempelringe, lejer, krumtap og pakninger.
Nyanskaffelses pris, ca.. 3200.- kr., surt.

Kim Larsen

Fra : Brian A.

Dato : 04-06-04 17:32

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> topstykke, cylinder, stempel, stempelringe, lejer, krumtap og pakninger.
> Nyanskaffelses pris, ca.. 3200.- kr., surt.

Av av! Hvad havde du monteret? 47.6mm, større karbu, knæk-udstødning og
"tun-vario" på std. tap :)
Hvor langt har den gået?

Fra : RpR

Dato : 04-06-04 17:01

> Av av! Hvad havde du monteret? 47.6mm, større karbu, knæk-udstødning og
> "tun-vario" på std. tap :)

Ja det lyder utroligt hvis det skulle være sket som afdroslet eller lovlig

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Mythos

Dato : 04-06-04 20:05

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Av av! Hvad havde du monteret? 47.6mm, større karbu, knæk-udstødning og
> "tun-vario" på std. tap :)
> Hvor langt har den gået?

Jeg havde Polini kit2 på og selvfølgelig fjernet begrænsningerne, større
studs i karburatoren og en gearing, så er der en Giannelli udstødning på,
det var det.
Nu skulle jeg så have nyt, jeg kunne dog ikke få Kit 2 igen, det er udgået,
men jeg får så et kit 3 til samme penge, større og kraftigere krumtap og en
racing vario, resten forbliver det samme.
Jeg har rundet 40.000 km, hvor af jeg har kørt de godt 15.000 med kit2 på.
Det værste var dog at jeg ikke kunne høre der var noget galt. Jeg kom til et
T-kryds og stoppede for trafikken, så gik den i stå, og kunne ikke startes
igen.

Kim Larsen

Fra : Brian A.

Dato : 05-06-04 02:25

> [...]
et
> T-kryds og stoppede for trafikken, så gik den i stå, og kunne ikke startes

Okay. Ingen mislyde du bare havde vænnet dig til? Synd, men nu står du så
med en hurtigere scooter bagefter, så lidt har du da fået ud af det :)

Fra : Mythos

Dato : 05-06-04 08:45

> [...]
>
> Okay. Ingen mislyde du bare havde vænnet dig til? Synd, men nu står du så
> med en hurtigere scooter bagefter, så lidt har du da fået ud af det :)

Det med om den bliver hurtigere, det ved jeg ikke om den gør, men den får et
par HK eller 3 mere, så det vil jeg tro den gør
Nej, der var ikke nogen mislyde, der var lidt ringen fra Vario, men jeg
havde bestilt en ny hjem, og den var på trapperne. Den var slidt i de der
trekant stykker i nylon eller hvad de nu er lavet af..

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 05-06-04 17:28

> Jeg havde Polini kit2 på og selvfølgelig fjernet begrænsningerne, større
> studs i karburatoren og en gearing, så er der en Giannelli udstødning på,
> det var det.

Det burde tappen dælme ikke stå af for. Hvilken olie har du kørt med?

Fra : Mythos

Dato : 06-06-04 01:11

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Jeg bruger den røde Motul i olietanken, og den blå kommer jeg et skvæt af i
benzinen, også Motul.

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 06-06-04 12:47

> Jeg bruger den røde Motul i olietanken, og den blå kommer jeg et skvæt af
> benzinen, også Motul.

Du får intet ud af at blande to olie sammen. Den bedre blir bare lige så
ringe som den ringe af de to.
Og Motul rører jeg personligt ikke med en ildtang.

IP GPX-Pro 2 er en kanon olie der sælges af alle Aprilia forhandlere. Den
koster 118,- literen, soder ikke og er beregnet helt op til 2-takts MC'ere.

Ellers så kører jeg på Shell Ultra 2T til 98,- literen. Den smører lige så
godt som IP men forbrændes ikke helt så godt så den har en tendens til at
lave løbesod ud af udstødningen.

Så er der self' Motorex' den dyre olie til knap 150,- literen svjh. Den har
jeg intet at udsætte på, ud over prisen =)

Fra : Mythos

Dato : 06-06-04 15:18

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Jeg har nu ikke haft problemer med den olie jeg bruger, mit originale
cylindersæt, det ser ud som nyt inden i da det blev pillet af efter godt
25.000 km. Grunden til at jeg putter den billige i benzinen, det er
udelukkende for at få en lidt federe blanding nu jeg kører med tun. Det er
jo ikke sådan at jeg kommer mere af den "billige" i end at den selv putter
i.

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 06-06-04 22:07

> Jeg har nu ikke haft problemer med den olie jeg bruger, mit originale
> cylindersæt, det ser ud som nyt inden i da det blev pillet af efter godt
> 25.000 km.

Der er også en verden til forskel på hvad dit lovlige kit yder og hvad Kit2
yder.

> [...]
> jo ikke sådan at jeg kommer mere af den "billige" i end at den selv putter

Det får du intet ud af. Minarelli motoren blander 1,5% i fra fabrikken.
Kører du med en god olie er det nok til motorer der smider ~10 - 15hk på
baghjulet, bare olien er god nok.
Og som jeg skrev før så nytter det intet at bruge en bedre olie at blande i
når du stadigvæk har den billige også. En olieblanding blir aldrig bedre end
den ringeste del du blander i.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 04-06-04 18:51

> [...]
> topstykke, cylinder, stempel, stempelringe, lejer, krumtap og pakninger.
> Nyanskaffelses pris, ca.. 3200.- kr., surt.

Hvad skete der? Forklar og fortæl!

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

> [...]