Gammelt intro til Sportslørdag
Fra : Lars Vinter

Dato : 13-06-04 15:06

Hej,

Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilket
nummer der blev brugt til intro i Sportslørdag på DR i "gamle dage"?

Det nummer jeg tænker på er meget discopræget/uptempo og lyder som om det
der fra sen-halvfjerdserne eller start-firserne. Det kunne lyde som noget
Earth, Wind & Fire, men jeg kan ikke lige genkende nogle af deres numre som
det jeg tænker på. Det starter med en lang intro, hvor der er et markant
tema spillet af nogle blæser-instrumenter (sikkert trompet).

Mvh
Lars

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-06-04 15:42

"Lars Vinter" <larsvintersnabelahotmail@erskrevet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det jeg tænker på. Det starter med en lang intro, hvor der er et markant
> tema spillet af nogle blæser-instrumenter (sikkert trompet).

Hej Lars.

Jeg tror du tænker på George Duke - Reach out.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-04 21:54

Lars Frandsen <lars@jyde.dk> wrote:

> "Lars Vinter" <larsvintersnabelahotmail@erskrevet.com> skrev i en meddelelse

> som
> >

> Hej Lars.
>
> Jeg tror du tænker på George Duke - Reach out.

Lige præcis.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : -V-

Dato : 13-06-04 23:11

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Lige præcis.

Enig.

Lars Vinter: Jeg kender én, som har en blæret version liggende.
Sig til.

-V-

Fra : Lars Vinter

Dato : 14-06-04 19:14

Hej,

George Duke - Reach out! Lige præcis den jeg tænkte på - tak til alle, der
skrev.

Mvh
Lars

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-06-04 16:41

> Hej,
>
> George Duke - Reach out! Lige præcis den jeg tænkte på - tak til alle, der
> skrev.

Velbekomme.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-06-04 19:40

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> >

> Hej Lars.
>
> Jeg tror du tænker på George Duke - Reach out.

Wow, jeg husker ikke meget fra starten af 90'erne, men den der sidder
nærmest printet på min nethinde. :)

/Rasmus

Fra : Jacob E.

Dato : 14-06-04 19:51

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:

> Wow, jeg husker ikke meget fra starten af 90'erne, men den der sidder
> nærmest printet på min nethinde. :)

Det er da ret godt, når man tænker på at "Reach out" blev brugt i
Sportslørdag i firserne...

Mvh Jacob Ekstrøm
--
www.defede80ere.dk

Fra : Ralph

Dato : 13-06-04 17:02

> [...]
> det jeg tænker på. Det starter med en lang intro, hvor der er et markant
> tema spillet af nogle blæser-instrumenter (sikkert trompet).

Mezzoforte?

--
venligst
Ralph

Fra : Michael-7500

Dato : 13-06-04 20:47

> [...]

> det jeg tænker på. Det starter med en lang intro, hvor der er et markant
> tema spillet af nogle blæser-instrumenter (sikkert trompet).

Er ret sikker på, at det er Mory Kante/Yeke Yeke du tænker på.......

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : JE

Dato : 13-06-04 21:57

"Lars Vinter" skrev :
> Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilket
> nummer der blev brugt til intro i Sportslørdag på DR i "gamle dage"?

Det må være Mezzoforte.

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-06-04 23:30

Var der ikke også en gang de brugte et Lightning Seeds nummer? (Jeg
VED godt at det ikke er det der spørges om her i tråden, men hvis der
nu er en der kan huske det?)

mvh
Thomas

Fra : Anders Mogensen

Dato : 16-06-04 11:41

"Thomas Gylstorff" <gylstorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Var der ikke også en gang de brugte et Lightning Seeds nummer? (Jeg
> VED godt at det ikke er det der spørges om her i tråden, men hvis der
> nu er en der kan huske det?)

Jeg mener at kunne huske at DR's radiosport på et tidspunkt brugte "Life Of
Riley" af Lightning Seeds.

-
Anders

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-06-04 23:46

Lars Vinter wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen i gruppen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilket
> nummer der blev brugt til intro i Sportslørdag på DR i "gamle dage"?

I meget gamle dage var det "Abraxas" med Carlos Santana.

Volds

Fra : Thomas H.

Dato : 14-06-04 09:37

"Karsten Enevoldsen" <volds@"remove"mail.dk> skrev i en meddelelse

> I meget gamle dage var det "Abraxas" med Carlos Santana.

Har Equinoxe Part 5 med Jean-Michel Jarre ikke også været brugt ?

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 14-06-04 19:28

"Karsten Enevoldsen" <volds@"remove"mail.dk> skrev i en meddelelse

> I meget gamle dage var det "Abraxas" med Carlos Santana.
>
> Volds

Sorry, Karsten - og andre- at jeg er offtopic, men har du familie på Ærø?
Slår mig bare at du hedder Enevoldsen ;)

/Rasmus

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 14-06-04 23:36

> Sorry, Karsten - og andre- at jeg er offtopic, men har du familie på
> Ærø? Slår mig bare at du hedder Enevoldsen ;)
>
> /Rasmus

Jeg har familie på Ærø, men den hedder Sørensen.

Volds

Fra : Michael Westi

Dato : 15-06-04 01:33

> [...]
> det jeg tænker på. Det starter med en lang intro, hvor der er et markant
> tema spillet af nogle blæser-instrumenter (sikkert trompet).

Har været oppe og vende før. Men det drejer sig om George Duke.
Faktisk brugte de 2 numre af ham. "Reach out" & "Overture".
Begge fra et album der hedder "Guardian of the light" 1983.

Mvh Michael

Fra : Peter Theglev

Dato : 17-06-04 09:43

Michael Westi wrote:

> [...]
> Faktisk brugte de 2 numre af ham. "Reach out" & "Overture".
> Begge fra et album der hedder "Guardian of the light" 1983.

Sågar har de brugt Europe's "Final Countdown" som intro. Og tænk -
Europe er samlet igen. Geeeeee.

/Peter