Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
XD Picture Card
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 13-06-04 12:22

Har lige bestilt et fujifilm finepix s5000 camera - men sidder og bliver i
tvivl - er novice - de flashcard der benyttes ...er fuji de eneste
producenter af den type flash ....og hvordan er disee compatible med dicerse
andet tilbehør og så videre

På forhånd tak
Arne Rasmussen

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-06-04 12:30

On Sun, 13 Jun 2004 13:22:18 +0200
"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> wrote:

> [...]
> eneste producenter af den type flash ....og hvordan er disee
> compatible med dicerse andet tilbehør og så videre

der er mange forskellige producenter af de kort (søg f.eks. på
edbpriser.dk).
Herhjemme er sandisk de billigste jeg har kunne finde. f.eks. 128mb her:

http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2590
(levering max 4 dag).

I tyskland skulle de være lidt billigere men jeg har endnu ikke søgt
der.
hvad mener du med kompatibel med andet tilbehør?
Sidder kortet i kameraet og kameraet er forbundet til computeren via
usb, så virker det som med alle andre kort/kamera kombinationer.
Der findes massere af kortlæsere og lignende til XD kort. Jeg er f.eks.
lidt lun på en fiks lille usbstick hvor man kan sætte XDkortet i og så
bruge det som memory stick hvis man har lyst - eller blot bruge den som
kortlæser.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : mikkel

Dato : 13-06-04 12:33

Hej
har du et link til den lille fikse xd kortlæser/stick
m.m

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-06-04 12:39

On Sun, 13 Jun 2004 13:33:02 +0200
"mikkel" <mbx04574@nrdc.dk> wrote:

> Hej
> har du et link til den lille fikse xd kortlæser/stick

http://www.nomatica.com/index.asp?Devise=DKK&Langue=DK&pays=DK&Chargement=photo/fps5000DK.htm
nede under fujifilm

eller fra tyskland:
http://www.preisvergleich-idealo.de/1960R1000P109700K0-Digitalkamera-Zubehoer-Fujifilm-Fuji-DPC-UD1.html

den hedder
Fujifilm DPC-UD 1

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 13-06-04 13:23

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tvivl - er novice - de flashcard der benyttes ...er fuji de eneste
> producenter af den type flash ....og hvordan er disee compatible med

Takker for svarene - kan nu lette åndet op
Mvh
Arne Rasmussen