Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort størrelser til Canon Ixus 430 ?
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 19:39

Kan den bruge eks. et 1 GB CF kort ? eller ?

Overvejer denne her : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37676
De ligger jo i meget fordelagtige priser for tiden.

--
Med venlig løvehilsen
Søren 'HDI' Wind - www.BirbaSkiver.dk

Fra : Mikkel

Dato : 11-06-04 20:32

Både og, man bør nok vælge et kort der kan overfører flere data

/Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 20:54

> Både og, man bør nok vælge et kort der kan overfører flere data

Mit gæt er at der er ikke meget gevinst på et Ixus kamera, da den så vidt
jeg er informeret, midlertidigt opbevarer alle data "ved filmoptagelser" i
en intern hukommelse og først ved optagelsens slutning gemmer på CF kortet,
og derved mener jeg ikke at jeg kan vinde noget ved at give 2x prisen for et
hi-speed kort...

Men tager jeg fejl ?

Fra : Maj

Dato : 13-06-04 08:11

> [...]
kortet,
> og derved mener jeg ikke at jeg kan vinde noget ved at give 2x prisen for

Et SD Kingston Elite Pro Hi-Speed kort der understøtter 4 bit data
overførsel og kan overføre op til 10Mbps - 5 gange hurtigere end standard SD
kort. Jf. edbpriser http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73709 noget
billigere end et tilsvarende 256 MB SD Sandisk Ultra II.
Der er i forhold til et standardkort mærkbar forskel ved lagring af
videooptagelse og kontinuerlig optagelse. Uden at have målt tidsforskellen
nøjagtigt er kameraet med Hi-Speed kortet skønsmæssigt 2-4 gange så hurtigt
klar til næste optagelse som med det medfølgende Canon kort.
Standard SD kort er baseret på multi-level celler mens Ultra Hi-Speed kort
er baseret på single-level celler, (sustained) skrivehastighed er øget fra
1,5 til 5,0 MB/s og (sustained) læsehastighed er
øget fra 2 til 10 MB/s, bl.a. jf.
http://www.kingston.com/literature/mkf_561SecureDigital.pdf.

Venligst

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-04 20:35

Søren H. Wind - 8723 skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det burde der ikke være problemer i.

CF kort bruger samme interface som en harddisk, så der er egentlig ingen
grænse for størrelsen - men det er der så alligevel pga FAT - men den
ligger først omkring 2 gb.

I mit "forhenværende" Canon A40 kørte fint med 1 gb kort selvom der stod
max 128 mb i manualen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 22:40

der kan være et fysisk problem. mit ixus 400 kan ikke tage CFII kort som er
fysisk tykkere end CFI

Poul B-H

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-06-04 23:47

svar_i_gruppen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er klart - billig-serierne fra Canon = IXUS og Axx kan kun tage type
1 kort og ikke type 2 - så det skal selvfølgelig være et Type 1 kort -
men de findes også som 1 gb.

Type 2 er især microdrive - de er lidt tykkere og de kan IKKE bruges i
Ixus og Axx serierne.

Fra : Maj

Dato : 13-06-04 08:07

> CF kort bruger samme interface som en harddisk, så der er egentlig ingen
> grænse for størrelsen - men det er der så alligevel pga FAT - men den
> ligger først omkring 2 gb.

Ixus 400, 430 og 500 understøtter FAT 32 og CF kort over 2 GB.

Venligst