Har bænkebidere nogen naturlige fjender ?
Fra : Bo

Dato : 04-05-01 15:08

I mit drivhus er der i år fantastisk mange bænkebidere. Jeg har flere gange
sat (små) tomatplanter ud i jorden, men i et tilfælde var hele planten pist
væk næste morgen, i et andet var der gnaver rundt om stænglen i jordniveau,
så planten skvattede om død.
En peberrod, som er sat i jorden i drivhuset for nogle måneder siden, kæmper
med at få noget grønt til at overleve. Jeg har set store klynger af
bænkebidere omkring de nævnte planter, og det er helt sikkert dem, der laver
balladen.

Har nogen et forslag til at komme problemet til livs ? Selvfølgelig vil der
altid være bænkebidere, men jeg har aldrig før oplevet så mange og så sultne
af slagsen.

Mvh

Bo K

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-05-01 20:47

On Fri, 4 May 2001 16:07:42 +0200, "Bo" <Bo@ferie.dk> wrote:

>Har nogen et forslag til at komme problemet til livs ? Selvfølgelig vil der
>altid være bænkebidere, men jeg har aldrig før oplevet så mange og så sultne
>af slagsen.

Skubtudser kan lynhurtigt gøre kål på problemet.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Bo

Dato : 05-05-01 06:53

> Skubtudser kan lynhurtigt gøre kål på problemet.

Tak. Det lyder som en rigtig god og oven i købet økoligisk idé.
Men hvor får man nu lige fat i sådan en fætter når man bor i Brønshøj ?

Mvh.

Bo K

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-05-01 16:17

On Sat, 5 May 2001 07:53:01 +0200, "Bo" <Bo@ferie.dk> wrote:

>Tak. Det lyder som en rigtig god og oven i købet økoligisk idé.
>Men hvor får man nu lige fat i sådan en fætter når man bor i Brønshøj ?

Nu er jeg ikke lige kendt i Brønshøj, men der må da være nogle søer?
Og så er det bare at gå efter lyden, de kræ kvækker jo som bare fa..
de her tider. Jeg kan høre dem her i haven hver aften i hvert fald.

Padder er i øvrigt fredet, så de må vist ikke bare samles sammen. Men
hvis man nu passer godt på dem...

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : havesider.dk

Dato : 06-05-01 10:59

"Bo" <Bo@ferie.dk> skrev i en meddelelse

> Tak. Det lyder som en rigtig god og oven i købet økoligisk idé.
> Men hvor får man nu lige fat i sådan en fætter når man bor i
Brønshøj ?

Der er da ikke langt fra Brønshøj til Utteslev mose
se iøvrigt www.havesider.dk under Plantebeskyttelse der 2 sider
der omhandler nyttedyr.
mvh
Leif
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk