Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ultra Kompakt Digital Kamera
Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 10-06-04 10:20

Hej

Jeg har brugt nogen tid på at finde frem til et nyt ultra kompakt digital
kamera.
Jeg brændte først varm på Canon IXUS 500, men fandt hurtigt ud af at
kameraet ikke kan håndtere SD-kort. Jeg har i forvejen to SD-kort (512MB +
256MB), og foretrækker at kunne genanvende dem.
Dernæst fandt jeg frem til Konica Minolta DiMAGE G600, som tilsyneladende
kan måle sig med Canon IXUS 500 på de fleste specifikationer. Men også her
måtte jeg opgive - idet kameraet tilsyneladende ikke har en AV-udgang til
TV-visning af billeder/filmklip - hvilket er et andet kriterie.
Nu må jeg så erkende at jeg skal bruge lidt hjælp.

1) Hvilket Ultra Kompakt Digital Kamera kan anbefales. Jeg har følgende
kriterier:
* Hukommelsestype: SD-Kort
* Min. 3 x Optisk Zoom
* TV-udgang
* Filmklip m. lyd min. 30 sek.
* Hurtig opstart
* 4+ MegaPixel

2) Hvordan måler det anbefalede kamera sig med Canon IXUS 500 og Konica
Minolta DiMAGE G600?

--
Mvh. Mesut

Fra : Morten O

Dato : 10-06-04 10:42

No Jekan Inmyadress wrote:

> 1) Hvilket Ultra Kompakt Digital Kamera kan anbefales. Jeg har
> følgende kriterier:
> * Hukommelsestype: SD-Kort
> * Min. 3 x Optisk Zoom
> * TV-udgang
> * Filmklip m. lyd min. 30 sek.
> * Hurtig opstart
> * 4+ MegaPixel
>
> 2) Hvordan måler det anbefalede kamera sig med Canon IXUS 500 og
> Konica Minolta DiMAGE G600?

Jeg har lige købt et Kyocera SL400R og det er MEGET kompakt

Det tager SD-Kort
Det har 3 x Optisk Zoom
Det har desværre IKKE TV-udgang
Med et hurtigt SD kort tager det lige så lange filmklip som der kan være på
kortet
Det har meget hurtig opstart og er generelt utrolig hurtigt
Er på ca. 4 MegaPixel

Jeg kan desværre ikke sammenligne det med IXUS'en og Minolta'en da jeg ikke
har prøvet dem
--
Morten O

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-06-04 12:11

"Morten O" <Træt@spam.dk> wrote

[Kycera SL400R]

> Jeg kan desværre ikke sammenligne det med IXUS'en og Minolta'en da
> jeg ikke har prøvet dem

To store mangler ved SL400R er at den ikke har beskyttelse af optikken
og at den ikke har AF hjælpelys. Jeg blev lidt træt af at skulle børste
støv væk fra kameraet flere gange om dagen.

Mit gamle S20 har hjælpelys og fra det er jeg vant til at fokusering
bare er noget kameraet gør. Med Kyoceraen skulle jeg huske at
kontrollere om den nu vitterligt fik fokuseret, før jeg tog billeder i
halvdårlig belysning. Ixus 500 har også hjælpelys, jeg ved ikke med
Minoltaen.

I forhold til Ixus 500 starter Kyoceraen hurtigere op. Efter min
fornemmelse er autofokuseringstiden ca. det samme som Ixus 500. Udover
de gode filmklip brugte jeg dens burst-mode en del (3.3 billeder/sek
indtil kortet er fyldt).

Selvom det har fejl er Kyoceraen er da helt klart et lækkert kamera.
15mm i tykkelsen er fint til bukselommer og det er rart at kunne stå
med kameraet nede foran maven i stedet for oppe foran hovedet - det
virker ikke så anmassende.

NB: Har du selv domænet spam.dk? Hvis ikke, så tænk på at ejeren af
domænet modtager spam på den adresse du angiver som afsender.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 10-06-04 10:46

On Thu, 10 Jun 2004 11:20:10 +0200, "No Jekan Inmyadress"
<mesut@jekanaydas.net> wrote:

>1) Hvilket Ultra Kompakt Digital Kamera kan anbefales. Jeg har følgende
>kriterier:
>* Hukommelsestype: SD-Kort
>* Min. 3 x Optisk Zoom
>* TV-udgang
>* Filmklip m. lyd min. 30 sek.
>* Hurtig opstart
>* 4+ MegaPixel

Minolta DiMage F100, F200 eller F300*
Kyocera Finecam L4V, S5* eller S5R*

* = 5 MP

>2) Hvordan måler det anbefalede kamera sig med Canon IXUS 500 og Konica
>Minolta DiMAGE G600?

Tjek www.dpreview.com

KS

Fra : Jacob Mortensen

Dato : 10-06-04 11:40

"No Jekan Inmyadress" <mesut@jekanaydas.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu må jeg så erkende at jeg skal bruge lidt hjælp.
>
> 1) Hvilket Ultra Kompakt Digital Kamera kan anbefales. Jeg har følgende

HP Photosmart R707 har de ovennævnte specs. Tv udgang fra dock.

> 2) Hvordan måler det anbefalede kamera sig med Canon IXUS 500 og Konica
> Minolta DiMAGE G600?

I forhold til Ixus 500 kan du se -
http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle.asp?ART=/artikler/037_hp707_ixus500/

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-04 12:37

No Jekan Inmyadress wrote:
> [...]
> kameraet ikke kan håndtere SD-kort. Jeg har i forvejen to SD-kort
> (512MB + 256MB), og foretrækker at kunne genanvende dem.

Så skal du købe et Canon Ixus II.
Næsten på højde med ixus 500, meget billigere, og så bruger det SD-kort.
Jeg mener stadig Ixus er det bedste kamera i ultra-kompakt-klassen.
Jeg har kun ros til overs for det Ixus V og Ixus 400 jeg har haft.

Peter

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-06-04 13:01

Peter Holm wrote:

> [...]
> ultra-kompakt-klassen.
> Jeg har kun ros til overs for det Ixus V og Ixus 400 jeg har haft.

Ixus II koster for tiden 1999 hos computercity. Godt køb, dog kan man få et
HP R707 til 2999 og man får 400 tilbage fra hp, via deres smil kampangne.
Det er et MEGET lækkert kamera til 2600 kr

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-04 13:55

> Ixus II koster for tiden 1999 hos computercity. Godt køb, dog kan man
> få et HP R707 til 2999 og man får 400 tilbage fra hp, via deres smil
> kampangne. Det er et MEGET lækkert kamera til 2600 kr

Jeg ville dog aldrig købe et kamera fra HP. Men de laver rigtig goe printere

Canon ER bare de bedste til at lave digicams.

Mvh
Peter

Fra : emj

Dato : 10-06-04 14:04

On Thu, 10 Jun 2004 14:55:29 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Canon ER bare de bedste til at lave digicams.

Siden hvornår?
Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-04 14:15

emj skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er måske nok lidt risikabelt at påstå at Canon er de bedste, men de
er absolut i den bedste ende - hvad HP aldrig har været tidligere.

Men det kan det ikke udlukkes, at de er ved at komme godt med ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-06-04 16:07

Peter Holm wrote:

> Jeg ville dog aldrig købe et kamera fra HP. Men de laver rigtig goe
> printere

Tjae, nu har du så aldrig set et HP r707

> Canon ER bare de bedste til at lave digicams.

Jeg deler din holdning, men må indrømme at r707 virker til at
kvalitetsmæssigt i samme klasse som Ixus, som HP ellers aldrig har kunne
kapere.

r707 starter på omkring 1,5 sek. Har lækkert finish, deres "plast" er noget
rågummi historie der virker rigtigt lækkert.

Har du prøvet at bruge søgeren i et ixus? man står med kameraet ind over
næsen og holder det skråt. r707 har en bue der passer ind mod din næse, og
søgeren er sat så man kan bruge kameraet siddende inde ved øjet, smart lille
detalje.

Alt i alt syntes jeg at du skal prøve et r707 før du kritisere det.

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-04 16:57

> Tjae, nu har du så aldrig set et HP r707

korretkt.

> Har du prøvet at bruge søgeren i et ixus?

ja, ca 8500 gange med stor fornøjelse.

> Alt i alt syntes jeg at du skal prøve et r707 før du kritisere det.

Jeg kritiserer det skam ikke - jeg siger blot at JEG ikke ville købe det -
og så foreslår jeg blot, hvad jeg tror er et bedre og lækrere kamera :)

Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 10-06-04 21:11

Jeg kan godt forstå din begejstring for IXUS - jeg er også vild med
500'eren, hvis ikke liiiiige det var for manglende SD support.

Hvad angår IXUS IIs matcher den ikke følgende af mine krav

* Min. 3 x Optisk Zoom
* 4+ MegaPixel

--
Mvh. Mesut

Fra : Peter Holm

Dato : 10-06-04 22:08

No Jekan Inmyadress wrote:
> [...]
> 500'eren, hvis ikke liiiiige det var for manglende SD support.
>
> Hvad angår IXUS IIs matcher den ikke følgende af mine krav

Det er rigtigt, men jeg betvivler at du vil bemærke denne lille forskel. Jeg
betalte selv ca 3000kr for at gå fra IxusV til Ixus400, altså 1x zoom extra
og fra 2,1 til 4.0 Mpx, men det er de dårligste 3000kr jeg har givet ud.
Forskellen er så lille, at den er ligegyldig.

Mvh
Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-06-04 13:08

"No Jekan Inmyadress" <mesut@jekanaydas.net> wrote in news:40c827d2$0$422
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> 1) Hvilket Ultra Kompakt Digital Kamera kan anbefales. Jeg har følgende
> kriterier:
> * Hukommelsestype: SD-Kort
> * Min. 3 x Optisk Zoom
> * TV-udgang
> * Filmklip m. lyd min. 30 sek.
> * Hurtig opstart
> * 4+ MegaPixel

Måske
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Pentax/pentax_optios4i.asp

Forsøg evt at søge efter features med ->
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

> 2) Hvordan måler det anbefalede kamera sig med Canon IXUS 500 og Konica
> Minolta DiMAGE G600?

Aner det ikke

--
Regards / Med venlig hilsen