Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ordentlig batterioplader søges
Fra : Anders Trolle

Dato : 09-06-04 17:21

Hej med jer,

Jeg har nu søgt vidt, bredt og forgæves på nettet, for at finde en
batterioplader som kan opfylde følgende krav:

* Skal kunne rumme minimum 5 stk. AA NiMH celler
* Opladetid for 2000 mAh celler højest 1 time, uanset antallet af celler i
laderen
* Skal have afladefunktion hvor jeg kan vælge (læs: gennemtvinge) at starte
en afladning før opladningen
* Individuel ladestyring og afladning af de enkelte celler
* Skal også kunne lade AAA celler, men antal og hastighed er underordnet

Skulle der også være mulighed for opladning via cigarettænder i bilen, ville
det være lækkert men ikke noget krav.

Det tætteste jeg er kommet, er Energy8 fra batterier.dk, men den tager 3,5
timer om at oplade en 2000mAh celle, og så vidt jeg kan se, kan jeg ikke
selv vælge om en celle skal aflades eller om den bare lader oveni. Det lyder
som om den selv finder ud af det, hvilket jeg ikke stoler på.

Er der nogen som kender et produkt der kan opfylde ovenstående?

Mvh.
Anders Trolle

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 09-06-04 20:17

> Er der nogen som kender et produkt der kan opfylde ovenstående?
>
> Mvh.
> Anders Trolle

Hej

Det er vist ikke let at finde en lader som kan leve op til alle dine krav.
Hvis du kan nøjes med 4 AA / AAA celler på en gang er her et par forslag:

Jeg har selv den her, som fungere rigtig godt:
http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product=304

Hvis jeg skulle købe idag ville jeg overveje den her alvorligt:
http://www.photocare.dk/?side=39&vare_id=108

Mvh Morten

Fra : KASO

Dato : 10-06-04 07:15

"Anders Trolle" <spam@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lyder
> som om den selv finder ud af det, hvilket jeg ikke stoler på.

Jeg har den større Energy16, der vist er svarer til Energy8 bortset fra
antallet af batterier, den kan lade samtidig. Du behøver ikke at frygte for
dens automatiske funktion - hos mig har den fungeret perfekt i 2½ år - og
med væsentlig længere driftstid pr. opladning på batterierne end jeg havde
med tidligere, uintelligente ladere (selv om jeg jævnligt sørgede for at
aflade batterierne i en lommelygte). Det tyder derfor på at dens automatik
fungerer efter hensigten, da mine batterier ellers nu burde have været
mærbart forringet. Ladetiden på 1 time kommer den heller ikke ned på, men en
er rimeligt hurtig omend der findes andre ladere idag, der er hurtigere.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 10-06-04 09:11

"Anders Trolle" <spam@trolle.dk> skrev i en meddelelse

> * Opladetid for 2000 mAh celler højest 1 time, uanset antallet af celler i
> laderen

Hej

Køb du hellere et ekstra sæt batterier, og en Energy8, for hvis dine
batterier hele tiden skal lades på en time, så er de nok hurtigt brændt ud.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Anders Trolle

Dato : 12-06-04 02:57

Hej igen,

Jeg har så - som anbefalet - valgt at gå på kompromis med opladetiden og
købt en Energy8. www.batterier.dk leverer hurtigt, så jeg har allerede
modtaget den. Så satser jeg på at dens indbyggede automatik gør jobbet
ordentligt, men jeg må sige at de første par opladninger med den, har virket
ganske tillidsvækkende. Tak for anbefalingerne.

/Anders

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-04 10:39

"Anders Trolle"
> [...]
> ordentligt, men jeg må sige at de første par opladninger med den, har virket
> ganske tillidsvækkende. Tak for anbefalingerne.

Jeg har haft forskellige - du har købt den rigtige! -max-