Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kommentar til modelfotos?
Fra : Martin Gleit

Dato : 06-06-04 20:17

Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..
http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/index.htm

Fra : Claus Smith

Dato : 06-06-04 20:21

Spændende billeder, kan godt lide de anderledes vinkler som du har brugt
samt at også du tager vidvinkelobjektivet i brug til portrætfoto....lige min
smag!

Claus Smith

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-06-04 20:35

Martin Gleit wrote:

> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
> yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..
> http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/index.htm

Tja - alle billederne er skarpe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-06-04 20:43

> Tja - alle billederne er skarpe...

har du nu fået taletid igen Fjotte?...nu du er her, kan du ikke lige give
mig et par professionele råd med på vejen...som prof- fotograf med 30 års
erfaring har du jo en hel del talent og viden at tære på...

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-06-04 23:03

Martin Gleit wrote:
> [...]
> give mig et par professionele råd med på vejen...som prof- fotograf
> med 30 års erfaring har du jo en hel del talent og viden at tære på...

Jeg tror man skal købe sig et middelmådigt point'n'shoot-kamera og knipse
tilfældige bygningsstilladser og lignende interessante motiver, for at kunne
blive anerkendt hos Ebbesen.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-06-04 23:22

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> wrote in
message news:EuMwc.1360$Yi6.959@news.get2net.dk...

> Jeg tror man skal købe sig et middelmådigt point'n'shoot-kamera og knipse
> tilfældige bygningsstilladser og lignende interessante motiver, for at
kunne
> blive anerkendt hos Ebbesen.

Der tager du helt fejl Morten...man skal ha en masser fancy udstyr og
derefter skal man gå på jagt efter "tilfældige byggestilladser og lignende
interessante motiver"...og hvis man lader øjet blive hjemme, så er den ved
at være hus...

Fra : Claus Smith

Dato : 07-06-04 04:33

> Jeg tror man skal købe sig et middelmådigt point'n'shoot-kamera og knipse
> tilfældige bygningsstilladser og lignende interessante motiver, for at
kunne
> blive anerkendt hos Ebbesen.

Nej da, der vil jeg gerne tage Ebbesen i forsvar.

Han kigger jo nok bare med andre kritiske øjne end de fleste, så de gange
han er kommet med kritik til mine billeder har det været sagligt og noget
som jeg godt selv kunne se, når jeg nu fik det at vide.

Han kommer med kritik og siger tingene rent ud, så tag det som hans kritik
af billederne eller lad være med at udstille jeres værker offentligt.

Ups...bare jeg nu ikke bliver overfaldet

Claus Smith

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-06-04 05:38

On Mon, 7 Jun 2004 05:32:56 +0200, Claus Smith wrote:

[Ebbesen]
> Han kigger jo nok bare med andre kritiske øjne end de fleste, så de gange
> han er kommet med kritik til mine billeder har det været sagligt og noget
> som jeg godt selv kunne se, når jeg nu fik det at vide.

Synes du da, at hans kritik af modelbillederne var lødig og brugbar?

Jeg fandt at den lugtede fælt af, at der er noget knas mellem ham
og Gleit.

Og den slags kan de jo holde i mail - det her handler vel om foto
og ikke om at grave gamle stridsøkser op - hvad kommer det os
ved?

> Ups...bare jeg nu ikke bliver overfaldet

Ikke af mig, men læs lige Ebbesen's "kritik" igen - den var ikke
saglig og slet ikke brugbar for fotografen.

Har iøvrigt intet imod hverken Ebbesen eller Gleit - kender
hverken til dem eller deres fortid!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Claus Smith

Dato : 07-06-04 05:44

Nu mente jeg det mere generelt, da jeg holder mig udenfor de interne
intriger, som nogle fotografer ynder at holde gang i.

Claus Smith

Fra : Rene

Dato : 07-06-04 09:46

Fin billedserie du har lavet. Nogle af billederne synes jeg dog at modellen
får lidt små ben. Har du brugt vidvinkel ?

- Rene

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 11:57

"Rene" <ross@coyol.dk> wrote in message
> Fin billedserie du har lavet. Nogle af billederne synes jeg dog at
modellen
> får lidt små ben. Har du brugt vidvinkel ?

Tak, René...ja har brugt vidvinkel til mange af dem (dog ikke noget særligt
godt af slagsen)...enkelte med 50 mm...synes det giver et mere interesant
udtryk når man får lidt omgivelser med og utraditionelt perspektiv...lidt i
stil med dine billeder (håber jeg...)...hvad obj. bruger du normalt?
forsøger at undgå at lave typiske og lidt kedelige headshots, som vi ser
overalt.. men kommer dog af og til til det alligevel....

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-04 07:23

> Tja - alle billederne er skarpe...

Sammen kommentar kunne være på sin plads ang. dine billeder.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-06-04 12:29

> Sammen kommentar kunne være på sin plads ang. dine billeder.

Nej for hans billeder er ikke altid skarpe :)

Eksempel:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_&_miljoeer/close_up/_dreng_i_tog-01.html

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/close_up/_dame_m._hat-83.html

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 12:43

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Nej for hans billeder er ikke altid skarpe :)

> [...]

OH SHIT....dette slår sgu alt....hækken er da så skarp at man kan skære sig
på den....

Fra : Jay

Dato : 06-06-04 21:54

> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
> yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..
> http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/index.htm

Rigtig lækre fotos! Flot belyst og god behandling i PS. Thumbs up!

Fra : Ole C

Dato : 06-06-04 22:59

> [...]
> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
> yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..

Undskyld mit sprog.. Men de er fandme gode ( de fleste) - eneste jeg ikke er
helt vild med er det som er meget grønt - ellers er de sq flotte, både i
toning samt komposition. Flot arbejde Martin.

Mvh Ole C
www.condrup.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-06-04 23:19

Tak for de pæne ord...

Fra : Erik W.

Dato : 06-06-04 23:35

"Martin Gleit" skrev i news:40c36db8$0$197$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/index.htm

Det her kan jeg bedst lide:
http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/crw_5555_std.jpg på grund af
vinklen og de grafiske effekter, men også på grund af den lidt 'frække'
kontakt med modellen. De billeder du toner næsten "ensfarvede" bryder jeg
mig ikke så meget om, men dem hvor hun sidder på sofaen er spændende pga. de
syrede og knaldblå farver i baggrunden samtidig med at du har bevaret
nogenlunde naturlige farver på modellen.

Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Martin Gleit

Dato : 06-06-04 23:50

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> syrede og knaldblå farver i baggrunden samtidig med at du har bevaret
> nogenlunde naturlige farver på modellen.

Hej Erik... mange tak for det detaljerede svar....sjovt nok er dit
favoritbillede det som jeg synes der er mindst godt...men sådan er det
jo..tak igen..

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-06-04 07:20

> [...]
> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
> yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..

Det er mange billeder at ønske kommentarer til og jeg så da og kun de ca 10
første:

Det er klart, at du satser på den "mode-genre" der gør sig i
livsstilsmagasiner for de unge. Og det gør du ret godt - positurer/skæve
vinkler/gennemført "skæve"farvebalancer der passer ind i situationen.
Fint............

At jeg så foretrækker en anden slags billeder er irrelevant.

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 07-06-04 10:58

> [...]
> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af min nye
> yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive værdsat...tak..

Hej

Her er min favorit:

http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/crw_5367.htm

At lyset fra vinduet er brændt ud, er helt naturligt, der er jo nok 5-10
blænders forkæl på højre og venstre arm !
Jeg savner dog nogle partier i de "grønne" billeder som ikke er grønt, et
ansigt eller andre detaljer med normal lys/farve, det vil give en god
kontrast til det grønne.
Og tag dig ikke af Ebbesens latterlige kommentar, han er nok bare jaloux på
dig, da han åbenbart er født uden kreative evner, så skulle vi ikke bare
lade ham fotografere stilladser, det er han jo god til.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 11:52

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> "Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej
>
> Her er min favorit:
>
> http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/crw_5367.htm

tak for kommentaren Leif...ja..det er folk en eller anden grund vilde med..

> [...]
> Jeg savner dog nogle partier i de "grønne" billeder som ikke er grønt, et
> ansigt eller andre detaljer med normal lys/farve, det vil give en god

Tak for forslaget..det vil jeg da prøve...

> Og tag dig ikke af Ebbesens latterlige kommentar, han er nok bare jaloux

> dig, da han åbenbart er født uden kreative evner, så skulle vi ikke bare
> lade ham fotografere stilladser, det er han jo god til.

I know...

Fra : Deaster

Dato : 07-06-04 14:15

Martin Gleit wrote:

> Fik lavet 3 forskellige modelsessions i går...dette er den ene (af
> min nye yndlingsmodel)...kritik og kommentarer vil blive
> værdsat...tak.. http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/Victoria/index.htm

Hold kæft de er gode. Kan du ikke fortælle lidt mere om teknikken, lys
osv. ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Martin Gleit

Dato : 07-06-04 16:11

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Hold kæft de er gode. Kan du ikke fortælle lidt mere om teknikken, lys
> osv. ?

Tjaa..mht til teknikken gælder det vel først og fremmest om at finde en
spændende komposition i noget godt lys...mange er disse er tro det eller ej,
taget med naturlig lys...på enkelte har min kammerat holdt en reflektorskærm
til at bounce lyset...kan varmt anbefales...herefter har jeg naturligvis
leget en del med hvidbalance, og farvetoninger mm i PS...