Lidt OT men hvor køber man værktøj ?
Fra : Allan Møller

Dato : 14-06-04 19:44

Hvor køber man værktøj - gerne online - i en
kvalitet som er lidt bedre end Eks. Silvans "PowerTool"
men dog ikke skal være proff ?
Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.
Jeg er træt af knækkede skruetrækkere og unbrakonøgler som bliver runde !

Mvh. Allan

Fra : Propellen

Dato : 14-06-04 21:00

On Mon, 14 Jun 2004 20:43:59 +0200, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

> [...]
>Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.
>Jeg er træt af knækkede skruetrækkere og unbrakonøgler som bliver runde !

http://bak-uhrenfeldt.dk/

Ganske glimrende værktøj & mange andre ting. Der er vel kun "det
billige" værktøj, og så det proff.?
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 09:06

"Propellen" <not@Valid.Invalid> wrote in message

> http://bak-uhrenfeldt.dk/
>
> Ganske glimrende værktøj & mange andre ting. Der er vel kun "det
> billige" værktøj, og så det proff.?

Hvordan ser det ud med salg til private ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-06-04 10:05

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:

> Hvordan ser det ud med salg til private ?

Fint, jeg har hvert fald købt værktøj direkte fra butikken i
Aalborg. Om man kan bestille online eller postordre har jeg så ikke
den store anelse om. Men man kan jo altid give dem et ring for at
høre.

/Thomas

Fra : Peter C:\\>

Dato : 14-06-04 21:18

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.
> Jeg er træt af knækkede skruetrækkere og unbrakonøgler som bliver runde !

Jeg køber stort set alt mit værktøj i Harald Nyborg. De er generelt de
billigste med Bahco, som jeg har en svaghed for.
Men jeg ser også tit de har Stanley til yderst rimelige priser.

De lidt mere specielle ting kan jeg nogengange finde hos www.lve.dk men der
skal man være opmærksom på priserne. Det er ikke alt de er billige med.

MVH Peter C:\

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-06-04 22:24

"Allan Møller" wrote:

> [...]
> Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.
> Jeg er træt af knækkede skruetrækkere og unbrakonøgler som bliver runde !

Jeg køber mit hos Frederikssunds Autodele, de har værktøj i
forskellige kvaliteter. Hvis det skal være online, så bliver du
næsten nødt til at kigge lidt på
<http://www.wareco.dk/katalog/index.asp> der er plads til et par
timers savlen. En af mine personlige favoritter er Stahlwille,
specielt deres stjernegaffelnøgler er guf - de er smalle i
hovedet, dvs. de har lettere ved at komme ind på vanskelige steder
og så er de generelt meget svære at ødelægge..

Hvad angår det med at det ikke skal være proff. så synes jeg du
bør tage det op til overvejelse. Ja, proff. værktøj er dyrt, men
til gengæld får du noget værktøj du kan have "evigt". Et
topnøglesæt til 2000 kroner er dyrt når du anskaffer det, men det
er ikke dyrt når du om 15-20 år stadig kan bruge det. Hvis du
allerede har noget billigt værktøj, så start med at udskifte de
dele du bruger mest til noget "kvalivare", så kan du lave
udskiftningen løbende over et par år så det ikke føles helt så
voldsomt.

Forbandet være de gange hvor man har slået knoerne til blods fordi
en eller anden 15 kroners "bilka"-gaffelnøgle knnækkede, livet er
sgu for kort til det bras..

--
Hygge..
Thomas

Fra : .J.S...

Dato : 14-06-04 23:27

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forbandet være de gange hvor man har slået knoerne til blods fordi
> en eller anden 15 kroners "bilka"-gaffelnøgle knnækkede, livet er

Enig.

For nylig slog det klik for mig da jeg var henne i Silvan, jeg havde travlt
og så en kabelsko-tang med tilhørende sko sortiment,... ahhh fint den
snupper jeg....
Ak Ak...Mage til ubrugeligt bras skal man lede længe efter !
Det er ikke bare sådan at den er lidt halvdårlig, den duer simpelthen ikke
!.
Håndtagene bøjer og går ved siden af hindanden når man forsøger at klemme en
sko sammen og ledningen sidder overhovedet ikke fast bagefter.
Skoene er iøvrigt ikke af forzinket jern som de gode men rå hvidblik, og
plastik-isoleringen er sådan noget sprød noget som knækker af når man
klemmer på det .

Egentligt utroligt de vil være bekendt at sælge lortet.

Nu var det så billigt det dårligt er benzinen værd at køre der hen og klage,
men jeg burde jo nok få dem til at fjerne det fra hylderne.

mvh/JS

Fra : Sp@cey

Dato : 15-06-04 10:18

> [...]
> kvalitet som er lidt bedre end Eks. Silvans "PowerTool"
> men dog ikke skal være proff ?
> Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.

Jamn det gør man da i Biltema!

Sp@cey, Næstved

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-06-04 15:45

Allan Møller wrote:
> [...]
> Altså et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.
> Jeg er træt af knækkede skruetrækkere og unbrakonøgler som bliver

Hvis du ikke har noget i mod at købe brugt, så prøv evt at finde noget
rigtigt kvaliværktøj på den måde, evt fra et eller andet konkurssalg fra et
værksted eller lignende.
Rigtigt værktøj slides/ødelægges ikke på samme måde, som det billige
"engangs" værktøj man kan købe i Silvan og lignende steder.
Jeg har for eksempel en del værktøj, som er over 25 år gammelt, og stadig
100% i orden.
Og nej, det er ikke fordi det ikke er blevet brugt

Per
www.perbeer.ninja.dk