Standard for blink
Fra : Nenad Dragic

Dato : 14-06-04 19:28

Hejsa

Skal vi ikke lave en standard for blink med forlygterne, det er ret
irriterende at man ikke kan finde ud af hvad ham der kør mod en vil
sige. Især når man kikker på ham og men kan ikke kende ham og ens
forlygter virker og de er rigtigt justeret....

Mit forslag:

Antal blink      Betydning
1         Hejsa
2         Din forlygte er gået / tænd lyset
3         Fare forude / politi / radar

Hvad synes I?

Mvh
Nenad

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 15-06-04 00:20

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige. Især når man kikker på ham og men kan ikke kende ham og ens
> forlygter virker og de er rigtigt justeret....

Hejsa. Udemærket ide, men kan vi ikke skippe nr 1? ellers bliver det ret
træls ude på landevejen hvis jeg skulle give et blink til alle.... og det er
ret svært at se på afstand hvem der er medlem af d.f.b, og kun blinke til
dem

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-06-04 00:26

Hej!

Nenad Dragic wrote:

> Hvad synes I?

Jeg tror vi kommer til at drukne i underlige lyssekvenser... Jeg slukker og
tænder nærlyset for at signalere at en bil mangler en lygte og blinker for at
indikere hastighedskontrol.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 09:09

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> wrote in message
> [...]
> sige. Især når man kikker på ham og men kan ikke kende ham og ens
> forlygter virker og de er rigtigt justeret....

Nej ikke under nogen omstændigheder, det er trafikken ikke tivoli.

> 2 Din forlygte er gået / tænd lyset

1 Du har noget med lyset
flere noget andet alvorligt

> 3 Fare forude / politi / radar

Vil kun skabe forvirring.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-06-04 10:00

"Nenad Dragic" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse news:ehrrc0d8cn7svbpmrfsje98c4monlasd1r@4ax.com...

> Antal blink Betydning
> 1 Hejsa

Unødvendigt.

> 2 Din forlygte er gået / tænd lyset

Et blink for fejl på lyset.

> 3 Fare forude / politi / radar

Flere blink for fare (f.eks. uheld eller kø). Politi/radar er det ikke nødvendigt at
advare om - man kører vel efter reglerne (ellers må man være klar til at tage
skraldet!)

/Jakob
- der ikke er hellig (ligesom Roberto

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-06-04 22:31

On Mon, 14 Jun 2004 20:28:26 +0200, Nenad Dragic <newsgroup@dragic.com>
wrote:

> [...]
>
>Antal blink      Betydning
>1         Hejsa
>2         Din forlygte er gået / tænd lyset

Så en der kørte med en defekt venstre baglygte her i weekenden og vidste
ikke hvordan at jeg skulle få gjort opmærksom på det, i tilfædle af at
personen ikke vidste det i forvejen.
Flemming Jacobsen

Fra : Nenad Dragic

Dato : 16-06-04 19:59

On Tue, 15 Jun 2004 23:31:00 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Så en der kørte med en defekt venstre baglygte her i weekenden og vidste
>ikke hvordan at jeg skulle få gjort opmærksom på det, i tilfædle af at
>personen ikke vidste det i forvejen.

Jeg plejer når jeg overhaler at blinke med det bagerste lys ved et
blidt tryk på bremsen 2 gange. Men tvivler på om det hjælper.

Det samme hvis de har tåge lyset tændt bagud, blinker med mit eget
efter overhaldningen.

Sjovt som lastbil chaufører har deres egne "standarder" som man kender
i hele europa mens bilisterner ikke har nogle...

Mvh
Nenad

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-06-04 20:06

Nenad Dragic wrote:
> Antal blink Betydning
> 1 Hejsa
> 2 Din forlygte er gået / tænd lyset
> 3 Fare forude / politi / radar

Ja, det unne så have hjulpet i dag...
Jeg kunne faktisk have sparet 2k på det...
PIS.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-06-04 23:31

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev

> Ja, det unne så have hjulpet i dag...
> Jeg kunne faktisk have sparet 2k på det...
> PIS.

Man skulle ellers tro at 4 sprungne pærer a´ 500kr. var noget man selv
opdagede
..
> www.CF-OFFROAD.DK -

<SNIP>

> fart pilot og meget andet...

Mvh.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-06-04 06:21

Uffe Ravn wrote:
> Man skulle ellers tro at 4 sprungne pærer a´ 500kr. var noget man selv
> opdagede

Er det en hentydning?
Der har fartpilot, men det når buksti kan nå 173 uden at vide det, kan jeg
vel også nå 73...
Normalt kører jeg ikke (så) for stærkt i byer - selvom vejen var god. Da
padden stoppede mig, troede jeg heller ikke, at jeg havde været over 60, men
den trillede åbenbart for godt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-06-04 10:05

> [...]

> Normalt kører jeg ikke (så) for stærkt i byer - selvom vejen var god. Da
> padden stoppede mig, troede jeg heller ikke, at jeg havde været over 60,

Nu er min eneste fartbøde fra 18 års kørsel, også fra knap 70 km. i byen, så
jeg skal ikke forsøge at være hellig, selvom priserne heldigvis var
anderledes dengang.
Men jeg vil mene at en korrekt designe fartpilot, med en eller anden for for
akkustisk hastighedsadvarsel, ville kunne spare en for mange "Bukstibøder" ,
her ikke tænk med hensyn 173km/h , men at man nemt kommer højere op i fart
end man lige lægger mærke til.

Mvh.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-06-04 10:09

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> "Bukstibøder" , her ikke tænk med hensyn 173km/h , men at man nemt
> kommer højere op i fart end man lige lægger mærke til.

Når du hører ordet "fartpilot", tænker du så det samme so mig?
Fartpilot = cruise control, dvs. noget der holder en bestemt fart, når den
er sat.

Generelt kører jeg altid lidt for stærkt, men aldrig 70 km/t i en byzone -
det var en svupper, og præcis på det tidspunkt stod de der. Der værste er,
at jeg var den sidste, så var jeg kommet 30 sek. senere, så havde de ikke
taget mig. Mon det var straffen for liiiige at nå med over inden bommen gik
ned i Randers...

På arbejde mener de, at de forlod stedet bagefter, da de havde tjent deres
timeløn hjem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-06-04 10:17

meddelelse news:40d15f9e$0$23867$14726298@news.sunsite.dk...

> Når du hører ordet "fartpilot", tænker du så det samme so mig?
> Fartpilot = cruise control, dvs. noget der holder en bestemt fart, når den
> er sat.

Jo det tænker jeg faktisk, men hvad ved jeg om moderne biler, jeg kører jo
selv rundt i en 20 år gammel slæde
Og jo jeg synes selv at cruicecontrol er fedt, specielt på motorveje.

Jeg undrer mig bare over at der ikke åbenbart ikke endnu er lavet nogle
fartalarmer der feks får speederen til at vibrerer let når bilen kører
imellem 55 og 75 og imellem 85 og 105 og over 135. Det er faktisk meget
enkelt at lave, måske jeg brude lave en prototuype selv..

Mvh.