Tændrør! Hvilke skal jeg bruge? Hvad er de~
Fra : Schulz

Dato : 14-06-04 16:36

Hejsa!

Jeg har en Peugeot 505 GTI 2,2 fra 1984... Hvilke tændrør skal jeg bruge?

Den kørte godt på "EYQUEM" / "C72LJS" (ukendt fabrikat >Made in France<)
indtil for nylig, hvorefter jeg så valgte at skifte luftfilter og tændrør...

Jeg har så skiftet til NGK "BP6EFS"... Men den begyndte faktisk bare at køre
dårligere af det... Hvad er der galt? Den vil heller ikke altid starte...
Når den kører er det lidt som om, at der er vat i motoren. Den vil ikke
rigtig tage gassen - kun langsomt... Når den kører med jævn hastighed hugger
den en lille smule (absolut kun en lille smule), men der er altså noget
galt... Den kørte fint for bare 500 km siden...

Hjælp!!!

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Martin

Dato : 14-06-04 16:43

> [...]
> den en lille smule (absolut kun en lille smule), men der er altså noget
> galt... Den kørte fint for bare 500 km siden...

Jeg aner ikke, om det er de korrekte tændrør du har skiftet til, men jeg har
tidligere været ude for netop NGK tændrør der var defekte fra starten af.
Hvis du stadig har de gamle, kan du prøve at skifte tilbage - et tændrør ad
gangen, så finder du det defekte rør.

/Martin

Fra : König

Dato : 14-06-04 18:03

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
bruge?

Du kan bruge:

Bosch H6DC
NGK BP6EFS
Champion RS7YCC

MVH Peter König

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-06-04 22:01

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den en lille smule (absolut kun en lille smule), men der er altså noget
> galt... Den kørte fint for bare 500 km siden...

Brug Eyquem. Det er det originalt monterede mærke på Citroën/Peugoet og så
er de af en meget ensartet kvalitet.

Hvis den hugger så er det nok tændrørerne eller tændkablerne.

NS

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 15-06-04 07:04

Niels Skaaning wrote:

> Brug Eyquem. Det er det originalt monterede mærke på Citroën/Peugoet og så
> er de af en meget ensartet kvalitet.

Og så er de næsten gratis i BilTema ..

/Jan