Rundkørsler!
Fra : Propellen

Dato : 13-06-04 09:01

Hvem designer dem? Åbenbart ikke nogen der har hovedet med sig.
I Arden (nær Hobro) er der blevet lavet 2 rundkørsler & en
viadukt,(rundkørsel - viadukt - rundkørsel) så futtoget kan komme
hurtigt frem, det er såmænd godtnok. Men de kan vel for hulan da lave
dem, så man kan komme igennem rundkørsel og viadukt, uden at man skal
op og køre på kantsten 100-200 meter? Det kan simpelthen _ikke_ lade
sig gøre med trækker/trailer (sættevogn) uden at ramme kantsten.
Heller ikke hvis man køre helt ud til kanten med forhjulene, så
"skærere" trailer stadig, så det ene hjulpar kommer op at køre på
inderkanten af rundkørslen. Og når man drejer ud af rundkørslen,
kommer det andet hjulpar op på kantstenen igennem viadukten.
Men selvfølgelig hvis kommunen eller hvem det nu er, vil bruge mange
kroner på at reparere kantsten, så er det vel godtnok.
Tænker de slet ikke på den tunge traffik? Jeg kunne forstille mig, at
13,7 meter busser har lidt problemer osse.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Leonard

Dato : 13-06-04 09:59

Propellen <not@Valid.Invalid> wrote:

>Hvem designer dem?

Det kommer anpå om vejen er en kommunal, amts eller statsvej. Da det
ikke er en motorvej er den sikkert ikke en statsvej.

[Fordomsfuld mode on]

Det er en vejingeniør, en kvinde der ikke kunne få andet job, da hun
ikke har kørekort.
Hendes erfaring med trafik stammer fra cyklistundervisningen i 3. kl.
Hun har tegnet det hele, men har aldrig været ude at se stedet, heller
ikke nogle af de andre kryds og rundkørsler hun har tegnet har hun set
i verkeligheden.

[Fordomsfuld mode off]

--
Leonard

Fra : Basil

Dato : 13-06-04 10:15

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hun har tegnet det hele, men har aldrig været ude at se stedet, heller
> ikke nogle af de andre kryds og rundkørsler hun har tegnet har hun set

[Fordomsfuld mode on]
Det er sikkert samme kvinde der designer Føtex's parkeringspladser, og
opkørselsramperne til samme.
[Fordomsfuld mode off]

Propellens spørgsmål har jeg desværre ikke noget svar på, men undrer mig,
ind i mellem, også.

Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-06-04 10:19

> [...]

>Hun har tegnet det hele, men har aldrig været ude at se stedet, heller
>ikke nogle af de andre kryds og rundkørsler hun har tegnet har hun set

Man kunne forledes at tro du besad insider_viden ;)

Af og til, må man dælme tage sig til hovedet, når man ser "deres"
konstruktioner - det kan godt være de kalder sig noget med
"ingeniører" i navnet, men det er sgisme en skændsel for faget.
Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Rasmus

Dato : 13-06-04 11:07

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
> konstruktioner - det kan godt være de kalder sig noget med
> "ingeniører" i navnet, men det er sgisme en skændsel for faget.

.....hvem siger overhovedet der har været en ingeniør med i spillet?
Jeg kunne nemt forestille mig nogle kommunalpolitikere som mener det er
spild af penge og tegner lortet selv.

En mindre by i det midtjyske, hvor nogle beboere selv tegnede forslaget til
kommunen om chikaner/fartbumb, resulterede det i at Brugsen ikke kunne få
leveret vare mere. En af chikanerne var placeret ved deres indkørsel, så
lastbilen ikke kunne komme ind. Det kostede så lige lidt ekstra da de blev
nødt til at fjerne chikanen igen....

mvh
Rasmus

Fra : Carsten Holck

Dato : 14-06-04 11:18

Heldigvis faldt jan@stevns.net <jan@stevns.net> over tastaturet og
skrev følgende i news:7u6oc0l94jucp15sauvvsgrljdnnvubjaa@dtext.news.tele.dk:

> [...]
> konstruktioner - det kan godt være de kalder sig noget med
> "ingeniører" i navnet, men det er sgisme en skændsel for faget.

He he, så check lige den her - den er absolut for viderekomne - Har været
der, gys
http://www.armin-grewe.com/holiday/wiltshire/swindon-roundabout.htm
eller
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm

--
/carsten

Fra : hanzen

Dato : 13-06-04 10:36

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tænker de slet ikke på den tunge traffik? Jeg kunne forstille mig, at
> 13,7 meter busser har lidt problemer osse.

For nogle år siden var Randers kommune ramt af en virus der dikterede
midterrabatter i massevis.
En af dem anlagde man på en af bybussernes hovedruter. Den var placeret i en
blød kurve et sted hvor vejen ikke var ret bred. I ved selv hvordan gaderne
ser ud i gamle byer nær centrum.
Resultatet udeblev ikke.
Busserne kunne ikke komme rundt uden at ride på kanterne. Så måtte man
redesigne og det endte med at midterrabatten i dag næsten kun består af 2
rækker kantsten.

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Propellen

Dato : 13-06-04 10:40

Og fandt lige et link:
http://www.arden.dk/Teknisk/Underforing/index_underf.html

Man kommer fra Østergade til venstre igennem rundkørsel ud af Ny vej
igennem 2nd. rundkørsel ud af Vestergade. Det er simpelthen ufattelig
dårligt lavet :o/