Hjælp ! - jeg har ødelagt mine kofangere !
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-06-04 16:15

Hej gruppe,

Her forleden da kareten fik sin forårskur med Sonax, ville jeg også pynte op
på mine kofangere, spejle og sidefenderlister (de er i matsort plastic).
Jeg har hørt mange anbefale Sonax kofangerfarve, så det ville jeg købe - men
det havde de selvfølgelig ikke der hvor jeg handlede. I stedet havde de et
tilsvarende produkt fra Nigrin. Det var sådan et sort fluidum som skulle
påsmøres med en svamp.....
Det farver da også godt, men det er efter min mening blevet forfærdeligt at
se på - specielt efter en regnbyge...

Er der nogen her som ved hvordan jeg får hele negersværten renset af igen
? - på spejlglasset kunne jeg fint vaske det af med en svamp med lunkent
vand - også efter at det havde tørret et døgns tid.
Altså - hvordan får jeg alt skidteraset renset af ! - helst med et minimum
af fysiske udfoldelser - det gør ikke noget at det kræver en smule kemi
heller
Og hvordan behandler jeg dem så, så de holder sig pæne et stykke tid ? -
før har jeg med godt resultat brugt Armour All, men jeg synes bare ikke at
det holder særligt længe.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 12-06-04 17:04

> Og hvordan behandler jeg dem så, så de holder sig pæne et stykke tid ? -
> før har jeg med godt resultat brugt Armour All, men jeg synes bare ikke at
> det holder særligt længe.

Hej.
Skal du ha' et produkt til at holde længe, så skal du
ha' et produkt som tørrer ind, istedet for at fordame/blive
vasket væk med tiden. Kan ha' sin fordel, men også sine ulemper.

Der er forskellige fabrikater med forskellig fordampning/holdbarhed.

Armor All synes jeg er OK, selvom regnbyger i dagevis
kan gøre kål på glansen. Er tilgengæld nemt at arbejde med
og formår alligevel at holde plastdelene på Ford'en pænt sorte,
selvom den skinnende finish, som når det lige er lagt på, forsvinder.

Vil tro du skal bruge noget fedtopløser til at få kofangerne
rene igen. Tør dog ikke anbefale hverken det ene eller andet,
da plasten måske kan blive ødelagt af for megen kemi.

Vent til det forsvinder af sig selv, og gi' så en omgang
af noget andet.