Peugeot 405 - centrallås springer op
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 12-06-04 12:28

Periodevis virker centrallåsen ikke: Hvis bilen låses med nøgle eller
remotecontroller, låser bilen alle døre, som den skal, men ca 1 sek.
efter låses hele bilen op igen.

Problemet kan være der i 5 minutter eller i en uge, men pludselig kan
den låse igen!

Er der en ide til, hvor jeg skal starte med at kigge efter en fejl,
eller (endnu bedre) andre, som har fået afhjulpet et lignende problem
med deres Peugeot?

Lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-06-04 12:50

On Sat, 12 Jun 2004 13:28:16 +0200, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

>Er der en ide til, hvor jeg skal starte med at kigge efter en fejl?

De steder på bilen, hvor du kan aktiverer centrallåsen med nøglen,
sidder der i princippet en switch, som kan "hænge". Derved opstår
ovennøævnte fejlsituation. Check derfor med nøglen, om der er særligt
eet af stederne, hvor problemet er hyppigt...
(har selvfølgelig også indflydelse på remoten)

/Mogens

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 12-06-04 12:57

On Sat, 12 Jun 2004 13:50:03 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>eet af stederne, hvor problemet er hyppigt...
>(har selvfølgelig også indflydelse på remoten)

Tak for dit svar!
Det er lidt det, som er problemet, for jeg har haft problemet i over et
halvt år nu, og jeg synes faktisk ikke, at der er en speciel side
(nøgle-låsning aktiverer kun centrallås fra fordørene - ikke bagklappen)

Man kan sige: Det må være venstre fordør, for der er løsen mest slidt.
Omvendt kan det være højre dør, for der er der måske størst risiko for
at tingene får lov til at gro lidt sammen!

Jeg tror jeg prøver at hælde en liter låseolie i hver af låsene!??

Lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-06-04 13:00

On Sat, 12 Jun 2004 13:57:04 +0200, Lars Holm Thomsen
> [...]

>Omvendt kan det være højre dør, for der er der måske størst risiko for
>at tingene får lov til at gro lidt sammen!

På min var det bagklap-låsen, jeg "aldrig" bruger...

/Mogens

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-06-04 13:58

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> skrev i en
meddelelse news:duplc094nc6ir0etu72cjagcv614dh3jch@4ax.com...
> [...]
>
> Er der en ide til, hvor jeg skal starte med at kigge efter en fejl,
> eller (endnu bedre) andre, som har fået afhjulpet et lignende problem

Sjovt(?) nok havde vi det modsatte problem med en Peugeot 405. Den låste af
sig selv, dog heldigvis ikke venstre fordør. Jeg fik f..... et chok første
gang, jeg stod ved siden af den med motoren i gang, og jeg pludselig hørte
lyden af en centrallås
Bilen stod dog til skrotning, så vi fik den ikke lavet.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars

Dato : 13-06-04 08:10

> Er der en ide til, hvor jeg skal starte med at kigge efter en fejl,
> eller (endnu bedre) andre, som har fået afhjulpet et lignende problem
> med deres Peugeot?

På mange Peugeot'er er der problemer med at kabler i døre ikke er lange
nok.
Det er i selve døråbningen at kablet med tiden bliver "slidt over".

Dette kan afhjælpes ved at købe et "reparations-sæt" hos Peugeot
forhandleren.
Det kan være en ide at lade værkstedet ordne det, da det svjv er alle
ledningerne
i døren som skal loddes.

mvh
Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 13-06-04 10:48

On Sun, 13 Jun 2004 09:09:54 +0200, "Lars" <lovegreenNOSPAM@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>forhandleren.
>Det kan være en ide at lade værkstedet ordne det, da det svjv er alle

Tak for dit svar! Jeg vil prøve at undersøge det! Dog tror jeg ikke, at
det er der, problemet ligger, fordi at det igennem så lang tid har været
der og så ikke alligevel!

Eller hvad?

Lars