Hvad er det, der er faldet af min bil?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 09:47

Hejsa

Jvf. billeder: Message-ID: <news:73$0$3094$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>

Vores bil har nu i et stykke tid raslet lidt. Vi fandt så denne jernklods,
der bare lå løs nede i motorrummet. Er der nogle, der ved hvad den har været
brugt til, og om den er vigtig

Den er som sagt i jern, og der sidder noget gummi på den på den ene side,
hvor jeg tror den har været sat fast på noget andet jern. Jeg synes godt, at
jeg kan se et sted, hvor den kunne have siddet, men den vil bare stritte ud
i luften så.

Bilen er en 3 dørs Corolla 1.3 XLi fra '90.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 09:50

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40cac2fd$0$3072$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jvf. billeder: Message-ID: <news:73$0$3094$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>

Rettelse:

Fra : alexbo

Dato : 12-06-04 10:00

"Frank K. Jensen" skrev

> [...]
at
> jeg kan se et sted, hvor den kunne have siddet, men den vil bare stritte

Det er en vibrationsdæmper, de kan have forskelligt udseende og sidde
forskellige steder, men fælles for dem alle er, at man ikke kan mærke
forskel om de er på eller ej.

Rent logisk skulle man mene, at når fabrikken har sat dem på, så må de have
en vis betydning, men jeg ser mange der sidder løse, dem brækker jeg af og
smider væk.

mvh
Alex Christensen

Fra : N/A

Dato : 12-06-04 15:34

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 15:34

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message

> side,
> godt,

> have
>
> Lyder yderst betryggende, jeg håber, ikke at du gør det på kunders vogne,
> for så klapper fælden en dag, jeg kan mærke forskel!

Ja, I er jo ikke helt enige Jeg har lagt nogle flere billeder op

Hvis det "bare" er sådan en vibrationsdæmper, og vi ikke kan mærke forskel,
er det så lige meget? Skal den så bare ud?

mvh Frank

Fra : alexbo

Dato : 12-06-04 16:22

"Frank K. Jensen" skrev

> er det så lige meget? Skal den så bare ud?

Ja, den sidder på det nederste motorophæng.
Til venstre på dit billede 1 kan du på øverste motorophæng se en fladere
klods, den kan man også undvære.

Det er svingningsdæmpere, men deres betydning kan ikke sammenlignes med
dæmpere på kardanaksler, ratstammer, remskiver, eller lignende.

Motorophænget må du, som Møller meget seriøst skriver, ikke smide væk, så
falder motoren ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 19:42

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, den sidder på det nederste motorophæng.
> Til venstre på dit billede 1 kan du på øverste motorophæng se en fladere

Den er godt nok lavet af gummi, men ja den sidder på samme måde, som jeg
tror den anden har siddet. Der sidder også en på der foreste ophæng, som
ligner den på det venstre, men som er ud af metal. Jeg kan ikke umiddelbart
se nogle på det højre, men det er også godt gemt.

> Det er svingningsdæmpere, men deres betydning kan ikke sammenlignes med
> dæmpere på kardanaksler, ratstammer, remskiver, eller lignende.

Ok, så hvis vi ikke kan mærke forskel, er det vel fint?

> Motorophænget må du, som Møller meget seriøst skriver, ikke smide væk, så
> falder motoren ud.

Nej, det er jeg med på

mvh Frank

Fra : alexbo

Dato : 13-06-04 09:34

"Frank K. Jensen" skrev

> Ok, så hvis vi ikke kan mærke forskel, er det vel fint?

Ja, hvis nu klodsen var faldet ned på vejen havde du aldrig opdaget noget.

Jeg forstår godt du er i tvivl, når nu Møller synes det modsatte, men han
har nu også blandet både bremsecaliber og bagsæde ind i sagen.

Forøvrigt kan du godt smide bagsædet væk, hvis du ønsker det.

Nu vi er ved at smide væk, så ser det om som nogen har smidt dit skjold over
udstødningsmanifolden væk.
Det er også helt normalt.

mvh
Alex Christensen

Fra : N/A

Dato : 12-06-04 19:25

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 19:25

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message

> forskel,
> Du brugere vel heller ikke bagsæder, bagruder og bagegeklap :0))

Jo dem bruger jeg, men man kan da sagtes køre uden

> Den har en virkning/mening : se mit svar i binaer.motor

Tror ikke at det er helt det samme, se også mit svar i dk.binaer.motor, men
ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-04 15:30

> [...]
ud
> i luften så.
>
> Bilen er en 3 dørs Corolla 1.3 XLi fra '90.

Her er nogle flere billeder: Message-ID:

mvh Frank