Forsikring på sportsvogn
Fra : niho

Dato : 10-06-04 15:48

Hej

Det irritere mig grænseløst at mit nuværende forsikringsselskab ( Fair )
ikke vil forsikre:

En Porsche 928 fra 1981 ell. en Maserati 4.24V fra 1993.

Jeg har aldrig nogensinde haft en belastende skade. 29 skadefri år er det
blevet til !!!!!!!

Hvorfor h... kigger man ikke på personen i stedet udelukkende på bilen
(((((

Det er lige før en ansvar alene vil være tilfredsstillende, det er trods alt
bil nr. 2

Kender du et forsikringsselskab som lægger vægt på personen frem for bilen ?

mvh. Niels

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 10-06-04 15:50

niho wrote:
> [...]
>
> En Porsche 928 fra 1981 ell. en Maserati 4.24V fra 1993.
>
> Jeg har aldrig nogensinde haft en belastende skade. 29 skadefri år er

Ja, selvom du har mange skadefri år, så forsikrer Fair jo, som de kalder det
"almindelige biler", ikke noget fancy halløj :(

//Kjeldsen

Fra : niho

Dato : 10-06-04 16:22

Der må da være nogen der kan finde ud at lave et forretningskoncept med
specialbiler, lang skadefri kørsel og med høj selvrisiko.
Tjae, om jeg så skulle ligge med 5-10.000 i selvrisiko var det ok

mvh. niels

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 18:18

On Thu, 10 Jun 2004 17:22:02 +0200, "niho" <niho@c.dk> wrote:

> Der må da være nogen der kan finde ud at lave et forretningskoncept med
> specialbiler, lang skadefri kørsel og med høj selvrisiko.

Jeg har mødt megen velvilje hos Nykredit Østifternes, ligesom Alm.
Brand er til at arbejde med. Mit nuværende selskab Tryg vil ikke være
med mere, så jeg kører på dispensation.

Tryg gik helt i coma over en Lotus Omega og Maserati Quattroporto

/Mogens
Le Mans live:
www.autosport.com/newrlm/home/index.asp

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-06-04 18:22

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Tryg gik helt i coma over en Lotus Omega og Maserati Quattroporto

Overvejer du seriøst een af disse vogne? I så fald forventer vi billeder snarest
muligt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 18:27

On Thu, 10 Jun 2004 19:21:42 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Overvejer du seriøst een af disse vogne?

Jeg havde faktisk en underskrevet slutseddel den 23. december 2003 på
en Lotus Omega, men forsikringen sprang fra i tolvte time. Maserati'en
har jeg også handlet om, men jeg blev nervøs, da CarCentre fortalte
mig, at man ikke køber andre end Evoluzione-udgaven...

Men det er fortid - jeg køber ikke den slags mere. En chippet Toyota
RAV4- eller Sports-van 2,0 D-4D vil være mere relevant.....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-06-04 19:06

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> har jeg også handlet om, men jeg blev nervøs, da CarCentre fortalte
> mig, at man ikke køber andre end Evoluzione-udgaven...

Okay. Sådan en Quattroporto er ellers en ret lækker sag. Ligner en Alfa 156 på
speed :)

> Men det er fortid - jeg køber ikke den slags mere. En chippet Toyota
> RAV4- eller Sports-van 2,0 D-4D vil være mere relevant.....

Du bad selv om den:

Morfar

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 19:30

On Thu, 10 Jun 2004 20:05:52 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Du bad selv om den: Morfar

Ja måske - men jeg vil jo stadig ha' min AR 164 Q4 også!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-06-04 21:23

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Ja måske - men jeg vil jo stadig ha' min AR 164 Q4 også!

Okay, troede du ville af med alt det sjove :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter G C

Dato : 10-06-04 19:30

[klip]

> Men det er fortid - jeg køber ikke den slags mere. En chippet Toyota
> RAV4- eller Sports-van 2,0 D-4D vil være mere relevant.....

Årh hvad- det kan gå tilbage for enhver?

Hvad yder så'n chippet japaner?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 19:39

On Thu, 10 Jun 2004 20:30:17 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Årh hvad- det kan gå tilbage for enhver?

He, he - jeg kunne såmænd gøre, hvad jeg vil :)

www.powersys.dk

Fra : Peter G C

Dato : 10-06-04 19:45

[klip]

> www.powersys.dk

Hvad? Troede du skulle have en chip og ikke de pseudo-stads, dér?

Hvornår ser vi dig i en oliebrænder?

/Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 19:50

On Thu, 10 Jun 2004 20:45:16 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvad? Troede du skulle have en chip og ikke de pseudo-stads, dér?

En kendt jurist anbefaler ellers dét firma - og det ville være nok for
mig...

>Hvornår ser vi dig i en oliebrænder?

Næste gang jeg skal ud at købe en bil. Læg mærke til "ud at købe",
idet lageret indeholder nogle stykker, pt.

Jeg er helt vild med en X5 3.0d - helt vild...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111138703877&top=3&

Fra : Peter G C

Dato : 10-06-04 20:42

[klip]

> En kendt jurist anbefaler ellers dét firma - og det ville være nok for
> mig...

LOL - kendt lige frem? Fair nok.

> Næste gang jeg skal ud at købe en bil. Læg mærke til "ud at købe",
> idet lageret indeholder nogle stykker, pt.

Pjat - mere end 2 ?

> Jeg er helt vild med en X5 3.0d - helt vild...
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111138703877&top=3&

Ja, den napper jeg også gerne en. BMW har jo altid lavet nogle dejlige
motorer - også diesler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-06-04 08:14

Mogens Knudsen wrote:
> Jeg havde faktisk en underskrevet slutseddel den 23. december 2003 på
> en Lotus Omega, men forsikringen sprang fra i tolvte time.

Æv. Fed bil... .-)

> Maserati'en
> har jeg også handlet om, men jeg blev nervøs, da CarCentre fortalte
> mig, at man ikke køber andre end Evoluzione-udgaven...

Vel ikke den fra Lindholm Biler?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-06-04 17:49

On Mon, 14 Jun 2004 09:14:20 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Vel ikke den fra Lindholm Biler?

Nope - men i Jylland
En fantastisk oplevelse den dag...

/Mogens

Fra : Klaus A

Dato : 10-06-04 18:24

> On Thu, 10 Jun 2004 17:22:02 +0200, "niho" <niho@c.dk> wrote:

> Tryg gik helt i coma over en Lotus Omega og Maserati Quattroporto

Er Alfaen opgraderet til Maserati?

Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 18:39

On Thu, 10 Jun 2004 19:24:09 +0200, "Klaus A"
<dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

>Er Alfaen opgraderet til Maserati?

Ikke endnu :)

Men hvis du prøver sådan een, er du total vild i varmen for at komme
til at eje een. Den Quattroporte, jég prøvede, var en 2.8 bi-turbo,
chippet til 325 hk. Hold kæææft en køremaskine..... :)

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 10-06-04 19:24

> Jeg har mødt megen velvilje hos Nykredit Østifternes, ligesom Alm.
> Brand er til at arbejde med. Mit nuværende selskab Tryg vil ikke være
> med mere, så jeg kører på dispensation.

Jeg har mine biler i TopDanmark. De kræver at man samler forsikringer hos
dem, og at man har en fornuftig ancienitet. Desuden har de en speciel
afdeling til de biler der ikke er helt almindelige. Desuden var de et af de
få selskaber der kunne forstå, at jeg ikke kunne køre i fire biler på en
gang (flere andre ville have, at jeg startede forfra med køretøj nr.tre)

MVH Klaus

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-06-04 20:28

Mogens Knudsen wrote:
> Tryg gik helt i coma over en Lotus Omega og Maserati Quattroporto

Ja, vi sloges også en del med dem om en Ford Windstar som de ikke i første
omgang vidst var "producentland: USA"
Det endte dog med, at de fandt en fornuftig præmie, da den samlede pakke af
forsikringer åbenbart var attraktiv for dem....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-06-04 19:11

> [...]

>specialbiler, lang skadefri kørsel og med høj selvrisiko.
> Tjae, om jeg så skulle ligge med 5-10.000 i selvrisiko var det ok

Selvrisiko er kun aktuelt i forbindelse med kasko.
Flemming Jacobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-06-04 19:33

Thunderbird [7100] wrote:

> Selvrisiko er kun aktuelt i forbindelse med kasko.

Nope, jeg har da selvrisiko på min nuværende ansvarsforsikring.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 19:44

On Thu, 10 Jun 2004 16:47:41 +0200, "niho" <niho@c.dk> wrote:

> en Maserati 4.24V fra 1993.
>Det er lige før en ansvar alene vil være tilfredsstillende

OK, det er de færreste, der kun har ansvar på en bil til
"et par hundrede tusinde". Hint: dk.marked.privat.bil

Fra : niho

Dato : 10-06-04 21:06

Hej Mogens,

Rigtigt, nu har du jo set det !

Maseratien er sat til salg !

mvh. Niels

Fra : KASO

Dato : 10-06-04 22:09

"niho" <niho@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet til !!!!!!!
>
> Hvorfor h... kigger man ikke på personen i stedet udelukkende på bilen

Nu dækker en kasko jo mere end de skader, du selv forvolder. Tyveri må anses
for at være en smule mere sandsynligt i forbindelse med ovennævte end hvis
du valgte f.eks. Lada, ligesom der (desværre) findes en del uheldige
elementer, der ikke tåler synet af en speciel bil uden at de - med
janteloven i hånden - lige må tilføje den en hilsen eller to i form af
ridser, buler m.m.

Reservedelene er jo også en smule dyrere end til Fiat - så HVIS "noget"
skete, ville det hurtigt blive dyrt for forsikringen, så hvis de ikke skal
belaste de øvrige kunder, kan de vælge at sige nej tak, eller at tage en
pris, der er høj nok til at dække risikoen, men så siger du nok "nej tak".