Forskel på Escorter? Billig gearkasse?
Fra : rbv

Dato : 10-06-04 12:40

Jeg har en Ford Escort 1,3 CL fra 87, med defekt gearkasse.
hvor finder jeg billigst en ny gearkasse? Jeg ringede til et autoophug,
de ville have 4000,- for en gearkasse!!!! Bilen har 1 år tilbage inden
syn, derefter tror jeg den skal skrottes. Den skal bare lige kunne køre
det næste års tid.

Jeg har set en billig Escort 1,3 fra 86. Kan gearkassen sættes i min fra 87
?

Mvh.
Rasmus

P.s
Er der nogle der har en gearkasse de vil af med?
skriv/ring endelig. Tlf.: 22994949 (nordjylland)

Fra : JK (please reply to ~

Dato : 10-06-04 13:30

On Thu, 10 Jun 2004 13:39:50 +0200, "rbv" <rasmus81@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>P.s
> Er der nogle der har en gearkasse de vil af med?
> skriv/ring endelig. Tlf.: 22994949 (nordjylland)

Prøv www.dataophug.dk (ja det er ikke edb-udstyr)

og klik dig frem. Det virker da hos mig.

Du får nogle nemme kontakt-telf-numre ud af det.

Jeg synes da nok at 4000 er meget. For 10 år siden købte jeg en brugt
gearkasse til Golf (privat) for 1500 og fik sat den i af en
mekanikerven for 1000.

En ny koster imellem 10 og 20 tusinde.

mvh

John

Fra : JK (please reply to ~

Dato : 10-06-04 13:43

Jeg får ca. 10 hits på gearkasser m. 5 gear.

Vælg Lager, søg i Lager, vælg Ford, osv.

Gearkasser er under Transmission/gear

Det ser faktisk ud til at de er ens fra 1986 - 1990.

mvh

John

Fra : rbv

Dato : 10-06-04 14:11

> [...]
>
> Vælg Lager, søg i Lager, vælg Ford, osv.
>
> Gearkasser er under Transmission/gear
>
> Det ser faktisk ud til at de er ens fra 1986 - 1990.

1000 tak.... det vil jeg da lige undersøge..!!

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-06-04 20:30

rbv wrote:

> 1000 tak.... det vil jeg da lige undersøge..!!

Pis og lort... Nu mangler jeg også én....!

Fandt du nogen, Rasmus?

/Esben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-06-04 21:23

Hej!

Esben Tærsker wrote:

> Pis og lort... Nu mangler jeg også én....!

Crap, har sølvpilen ædt den? Hvad har du lavet? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-06-04 22:11

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Crap, har sølvpilen ædt den? Hvad har du lavet? :)

Ja, min mekanikker havde godt advaret mig om, at den var ved at være
dårlig.
Den hviner. Ikke rumler eller skurrer, men hviner... Håber lige den kan
slæbe sig selv på værksted... Nu må vi se...

/Esben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-06-04 22:43

Hej!

Esben Tærsker wrote:

> [...]
> Den hviner. Ikke rumler eller skurrer, men hviner... Håber lige den kan
> slæbe sig selv på værksted... Nu må vi se...

Surt. Men hvorfor laver du det ikke selv? Der er da "ingen" ben i at skifte en
gearkasse hvis man har faciliteterne til det. Du må da for syv sytten se at
blive medlem af PF Auto. Vi har lige fået to ekstra lifte og
dækmonteringsmaskine.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Esben Tærsker

Dato : 10-06-04 12:26

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> gearkasse hvis man har faciliteterne til det. Du må da for syv sytten se at
> blive medlem af PF Auto. Vi har lige fået to ekstra lifte og

Hehe...

Ser du. Jeg blev aldrig ingeniør. Er autoriseret elinstallatør. Så jeg
har _ikke_ faciliteterne. Desuden er jeg flyttet til Horsens...

Men jeg er ved at se om jeg kan få arrangeret noget hjemme-biks....

/Esben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-04 08:12

Hej!

Esben Tærsker wrote:

> Ser du. Jeg blev aldrig ingeniør. Er autoriseret elinstallatør. Så jeg
> har _ikke_ faciliteterne. Desuden er jeg flyttet til Horsens...

Okay, fair nok. Men det burde heller ikke være det _helt_ store problem hvis du
har nogle bukke og "god" tid.

> Men jeg er ved at se om jeg kan få arrangeret noget hjemme-biks....

God ide :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-06-04 10:49

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> gearkasse hvis man har faciliteterne til det. Du må da for syv sytten se at
> blive medlem af PF Auto. Vi har lige fået to ekstra lifte og

Skal du ikke øve et eller andet til d 28.? ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-04 15:24

Hej!

Roberto Saldo wrote:

> Skal du ikke øve et eller andet til d 28.? ;)

Hmm, der skal bare laves lidt overheads og jeg er klar :)

Hvor har jeg ladet den dato sive henne?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : bme

Dato : 11-06-04 15:37

> Hmm, der skal bare laves lidt overheads og jeg er klar :)
>
> Hvor har jeg ladet den dato sive henne?

Er det den afsluttende?

Så skulle du have fået den flyttet til fredag d. 2. juli, så havde du været
berettiget til SU hele juli

/bo
Som først har den afsluttende d. 5 juli

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-04 15:53

Hej!

bme wrote:

> Er det den afsluttende?

Jeps. Far bliver Civil Elektro (med retningsbetegnelse) :)

> Så skulle du have fået den flyttet til fredag d. 2. juli, så havde du været
> berettiget til SU hele juli

Pff, SU. Sidste klip var i Marts

> Som først har den afsluttende d. 5 juli

Der er jo laaaaaang tid til så

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : bme

Dato : 11-06-04 16:01

> Jeps. Far bliver Civil Elektro (med retningsbetegnelse) :)

Knæk og bræk

> Pff, SU. Sidste klip var i Marts

he, jeg holder stadig den normerede tid

> Der er jo laaaaaang tid til så

jeps, desværre. Mangler lige små 14 dage på specialet Så ingen LeMans
til mig i weekenden.

/bo
Som snart bliver cand. geom.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-06-04 16:29

On Fri, 11 Jun 2004 16:23:55 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, der skal bare laves lidt overheads og jeg er klar :)

Det er da forhåbentligt løgn - man bruger vel ikke overheads mere?

/Mogens
Le Mans live:
www.autosport.com/newrlm/home/index.asp

Fra : bme

Dato : 11-06-04 16:38

> Det er da forhåbentligt løgn - man bruger vel ikke overheads mere?

jow da - selvfølgelig gør man da det man ved jo ikke hvornår windåse og
powerpoint vælger at strejke

/bo
Som altid har fremlæggelsen med som OH - just in case.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-06-04 17:21

bme wrote:

> jow da - selvfølgelig gør man da det man ved jo ikke hvornår windåse og
> powerpoint vælger at strejke
>
> /bo
> Som altid har fremlæggelsen med som OH - just in case.

Du skal nok blive til noget :)

Mvh
Roberto

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-06-04 17:20

Mogens Knudsen wrote:

> Det er da forhåbentligt løgn - man bruger vel ikke overheads mere?

Der er intet at grine af, når alle sammen står og fedter med deres
power-points der ikke ser ud som den skal så dur celluid altid.

Om ikke andet kan man holde dem op i et vindue under pludselige
strømafbrydelser :)

Mvh
Roberto (har altid hardcopy's med)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-06-04 17:17

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Hmm, der skal bare laves lidt overheads og jeg er klar :)
>
> Hvor har jeg ladet den dato sive henne?

Det står i Ørsted bulletin'en så det er rimeligt meget insider-viden :)

Mvh
Roberto

Fra : rbv

Dato : 10-06-04 23:54

> Pis og lort... Nu mangler jeg også én....!
>
> Fandt du nogen, Rasmus?
>
> /Esben

Jeg har desværre ikke fundet en endnu, men ringer rundt i morgen.
Min begyndte også at hvine for en uges tid siden, nu er det så skidt
at den ikke engang kan sættes i frigear.......sørgeligt. Bliver nok
nød til at få falck til at smide den på værkstedet.

sig endeligt til hvis du finder nogle billige...

Mvh.
Rasmus

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-06-04 02:02

rbv wrote:

> [...]
> nød til at få falck til at smide den på værkstedet.
>
> sig endeligt til hvis du finder nogle billige...

Nyt i sagen:

Jeg stillede bilen hos Ford i Horsens torsdag aften, og ringede til dem
fredag morgen og bad om en pris på en ny gearkasse.
Samtidig bad jeg om en pris hos Ford i Varde, hvor øsen plejer at blive
opereret.
Endvidere har jeg en kammerat, hvis farbror har eget værksted, som også
blev bedt om at komme med et tilbud...
De tre bud i kronologisk orden:

Ford i Varde:
2000,- plus moms for gearkasse
1988,- plus moms for montage
I alt: 5000,- incl alt...

Ford i Horsens: 8800,- for en gearkasse fra Ford.
Jeg bad dem blot stille den udenfor hegnet igen, så jeg kunne hente den
i weekenden. Fandt aldrig ud af, om prisen var med eller uden
moms/montage...

Kammi'ens farbror:
4500,- incl moms og montage.
3500,- hvis jeg selv kunne lave det meste på hans værksted.

Jeg valgte Ford i Varde.
....regner med den kører igen tirsdag aften, og så ikke mere bøvl!

/Esben

Fra : Esben Tærsker

Dato : 12-06-04 02:32

Esben Tærsker wrote:

> Jeg valgte Ford i Varde.
> ...regner med den kører igen tirsdag aften, og så ikke mere bøvl!
>
> /Esben

Glemte i øvrigt at fortælle:

Vi ankommer to gutter til Ford i Horsens fredag aften medbringende et
nyindkøbt slæbetov fra T.Hansen.
Escorten starter, og kan tilsyneladen selv køre. Vi begiver os ud i
trafikken, med kurs mod Varde ad motorvejen via Kolding. Escorten
forrest, og kammien i en Corolla bagefter. Jeg tænkte, at på motorvejen
kunne jeg undgå gearskift. Det går fint. faktsik kan man næsten ikke
høre gearkassen indtil udfletning ved Kolding. Her bliver jeg nødsaget
til et garskifte, og så skal jeg love vor, at mit akustiske univers blev
udvidet. Jeg har hørt lyde, som jeg ikke troede det var muligt at
frembringe. Meget intens køreoplevelse. Men ikke desto mindre når vi
afkørslen ved Korskroen, hvor man kører nordpå mod Varde. Oppe i
rundkørslen over motorvejen må jeg indse, at det ikke længere er muligt
at skifte gear. Vi holder ind til siden - nu hvor vi havde forladt
motorvejen. Her er en markant stank af varm olie. Op med hjælmen, og jo
- gearkassen er rygende varm. Dyret slæbes ind på nærmeste
parkeringsplads, hvor den får lov at stå natten over, mens vi besøger et
par fælles venner i Esbjerg. I dag har vi så slæbt den de sidste 14 km
til Varde.

Som sagt - Jeg regner med den kører på tirsdag...:)

/Esben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-06-04 16:26

"Esben Tærsker" <esben@[remove]essers.dk> skrev

> og så skal jeg love vor, at mit akustiske univers blev
> udvidet. Jeg har hørt lyde, som jeg ikke troede det var muligt at
> frembringe. Meget intens køreoplevelse.

Malende beskrivelse.

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-06-04 16:43

Esben Tærsker <esben@[remove]essers.dk> skrev :

>og så skal jeg love vor, at mit akustiske univers blev
>udvidet. Jeg har hørt lyde, som jeg ikke troede det var muligt at
>frembringe.

Så har du tilgode at høre hvordan det lyder når man starter en Granada
2.3 Automatic, hvor startkransen's monteringsplade er revnet :

Forestil dit et gabende tomt supermarked

Forestil dig en meget høj stabel tomme blikdåser

Forestil dig nu lyden af en indkøbsvogn , der ramler ind i denne høje
stabel blikdåser .....

Nåehhh ja - det var da sjov, at vente med at starte motoren til der
stod en person med store fyldte indkøbsposer i begge hænder lige foran
bilen ...... gnæk gnæk ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!