Kan de være der???
Fra : Preben Seerup

Dato : 09-06-04 19:53

fælge fra en vw sharan med målene 5 x 112, navcenter 57,1 og indpresningsmål
55 kan de gå på følgende....

vw caravelle T2 med målene 5 x 112, navcenter 57,1 og indpresningsmål 40

kommer de for lang indt så de går på noget????

Fra : Verner Johnsen

Dato : 09-06-04 20:39

On Wed, 9 Jun 2004 20:53:00 +0200, "Preben Seerup"
<seerup@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>vw caravelle T2 med målene 5 x 112, navcenter 57,1 og indpresningsmål 40
>
>kommer de for lang indt så de går på noget????

Det kommer selvfølgeligt an på, hvor brede dæk du vil sætte på, men
det kommer nok til at knibe.

Jeg kører med 215 mm brede dæk og ET = 30, og der er ikke meget over
20 mm frit på indersiden af hjulene.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 09-06-04 21:52

On Wed, 9 Jun 2004 21:53:00 +0200, "Preben Seerup"
<seerup@post.tdcadsl.dk> wrote (in mail):

>jeg skal bare have standard dæk på???
>195/60/15
>så kan de vel sagtens være der???

Sagtens og sagtens !

Hvis vi holder fast i, at jeg har 20 mm luft, at du vil flytte hjulet
25 mm længere ind, og at dit hjul er 10 mm smallere i hver side, så
vil du teoretisk have 5 mm luft.

Men der er flere usikre ting omkring dette.
Den reelle bredde på dækket varierer formodentligt en smule afhængig
af fælg bredden, og de 20 mm er målt (med fingerene) ved normal
stilstand. Hvor meget det ændrer sig ved belastning/kørsel er jeg ikke
klar over.

I forhold til standard hjulmontering 185/14 med ET 40 mm får du ca 20
mm mindre plads.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-06-04 08:08

Preben Seerup wrote:
> [...]
>
> vw caravelle T2 med målene 5 x 112, navcenter 57,1 og indpresningsmål 40
>
> kommer de for lang indt så de går på noget????

Du skal være opmærksom på om der skal særlige varevognsfælge til.

--
Roberto Saldo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-06-04 17:20

On Thu, 10 Jun 2004 09:08:19 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Du skal være opmærksom på om der skal særlige varevognsfælge til.

ROFL

/Mogens
Le Mans live:
www.autosport.com/newrlm/home/index.asp

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-06-04 18:30

>Du skal være opmærksom på om der skal særlige varevognsfælge til.

Åh, mon ikke det går.
De to modeller har ca samme totalvægt.

Jeg er mest bekymret for ET.