Service-eftersyn i Tyskland ??
Fra : bettersexinc

Dato : 09-06-04 19:27

Hej.

Er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med at køre sin
bil til Tyskland ang. autoriseret eftersyn ??
Der er vel penge at spare eller hva' ??

Ved ikke om det betyder noget for spørgsmålet, men i dette tilfælde drejer
det sig om en Citroen Berlingo.

På forhånd takker..

bsi

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 19:37

> Er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med at køre sin
> bil til Tyskland ang. autoriseret eftersyn ??
> Der er vel penge at spare eller hva' ??

Hvis du vil spare penge så tager du ned i Bilka og køber 4-5 L fuldsyntetisk
olie, et oliefilter, et pollenfilter, vindusviskere m.m. og så laver du det
selv
Der er ingen ben i at skifte tændrør, viskerblade, og fylde luft i dækket
selv.

Ellers er der en anelse at spare i tyskland, men kun fordi reservedele er
billigere....timelønnen er den samme.

--
Tom

Fra : Tobester

Dato : 10-06-04 08:23

"Tom" <t> skrev i en meddelelse

> Ellers er der en anelse at spare i tyskland, men kun fordi reservedele er
> billigere....timelønnen er den samme.

Ikke der hvor jeg har været! Jeg kan ikke huske den eksakte pris, men de
ville have det halve i arbejdsstidsbetalingen for at tage bagbroen af og
sætte den på igen. Og det meste var på timeprisen! Noget andet er, at de så
også beregnede kortere tid til operationen end SMC herhjemme....

Jeg skulle have skiftet bagbros-bøsninger på en golf III + lidt småting,
Pris SMC >5000kr., Pris VW-DE 3200kr.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-06-04 20:06

bettersexinc wrote:

> Er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med at køre sin
> bil til Tyskland ang. autoriseret eftersyn ??
> Der er vel penge at spare eller hva' ??

Jeg fik prisen ned fra godt 4000 til ca. 2500 for skift af tandrem.
Hos den autoriserede forhandler. Ikke Citroen.

Prisen på 2500kr var prisen i Flensburg. Det kunne forhandleren derefter
pludselig også klare det til....! Men pas på at de ikke finder på noget
mere undervejs.
Min forhandler ringede undervejs at de absolut måtte skifte noget andet
også. Jeg har valgt at tro på at det værkføreren sagde var sandt.

Så slutprisen blev ca. den samme (totalt) som oprindeligt..!

Mvh. Jørgen

Fra : Frank Obling

Dato : 10-06-04 15:39

Hej !

Lige ved den dansk-tyske grænse (Padborg) ligger der en Citroën
forhandler. Link:

http://www.citroen-haendler.de/ruschinski/

Jeg har gode erfaringer med service-eftersyn i Tyskland, og min
Folkevogn bliver serviceret hos:

http://www.autohaus-kath.flensburg.vw-partner.de/

som jeg varmt kan anbefale.

Venlig hilsen