Saab til chipning
Fra : Simon Jacobsen

Dato : 09-06-04 13:14

Hej...

Min Saab 9-5 2,0t årgang 2000 150 hk, er i øjeblikket i Sæby for at blive
chiptunet,
hvad kan jeg forvente, mht til hk, moment topfart osv....

Mvh

Simon

Fra : bme

Dato : 09-06-04 13:26

> Min Saab 9-5 2,0t årgang 2000 150 hk, er i øjeblikket i Sæby for at blive
> chiptunet,

hehe, hvem kan også stå for den fristelse

> hvad kan jeg forvente, mht til hk, moment topfart osv....

Det afhænger da vist af hvad du har bedt dem om. Har du bedt dem om at hente
alt hvad de kan, eller er de bare blevet bedt om at gøre den lidt friskere.
Hvad er du blevet lovet? (og hvor meget skal du bløde)

/bo

Fra : Brizz

Dato : 09-06-04 13:32

> Min Saab 9-5 2,0t årgang 2000 150 hk, er i øjeblikket i Sæby for at blive
> chiptunet,
> hvad kan jeg forvente, mht til hk, moment topfart osv....

Det fik du forhåbentlig af vide inden du afleverede den og evt også betalte
nogen penge?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 13:50

"Simon Jacobsen" <simon-j@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Min Saab 9-5 2,0t årgang 2000 150 hk, er i øjeblikket i Sæby for at blive
> chiptunet,
> hvad kan jeg forvente, mht til hk, moment topfart osv....

Hvem chipper?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- it's back!

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 14:37

Bjørn wrote:
> Hvem chipper?

Jeg gætter på Bosch. (Det hed de den gang jeg
boede i Vendsyssel)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 14:47

> Jeg gætter på Bosch. (Det hed de den gang jeg
> boede i Vendsyssel)

Hehe... Så er det Sæby Autoteknik - så kan han vist godt regne med over 200
hk ;)

Min bil havde til sammenligning 209,4hk på Sæby Autotekniks rullefelt...

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 14:56

Bjørn wrote:
> Hehe... Så er det Sæby Autoteknik - så kan han vist godt regne med
> over 200 hk ;)

Korrekt..

> Min bil havde til sammenligning 209,4hk på Sæby Autotekniks
> rullefelt...

Ergo lidt optimistisk..

Fra : Henrik B.

Dato : 09-06-04 18:35

> Jeg gætter på Bosch. (Det hed de den gang jeg
> boede i Vendsyssel)

Aw, det lyder for dyrt....

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-06-04 18:36

> [...]
> chiptunet,
> hvad kan jeg forvente, mht til hk, moment topfart osv....

En fornuftig chipning vil give dig i omegnen af 190 Hk.

Hvem chipper den? Jeg vil gætte på at du får lov at betale for meget for
"varen", sammenlignet med en chipning fra Sverige.

M.v.h.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-06-04 19:05

pil lidt i APC Boksen så hiver du nemt 240 Hk ud af en sådan een.

Kig lidt rundt i dette forum det er stort set samme maskine jeg selv har i
min 9000 og der er en betydelig mængde af disse i sverige der har gået MEGET
langt med en trimmet apc boks

http://www.saab9000.se/

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 19:25

> http://www.saab9000.se/

hva er egentlig meningen med at opgive Km-tal i "mil" når nu speedometrets
tæller kører med KILOMETER ?
http://hem.passagen.se/galleri2/besokar_johans9000i3.jpg

))

Synd at æskerne ikke har pænere fælge end std. 3 stjernede SAAB fælge, når
nu man ofrer på skørter og tuning osv.

--
Tom

Fra : Peter G C

Dato : 17-06-04 19:31

> hva er egentlig meningen med at opgive Km-tal i "mil" når nu speedometrets
> tæller kører med KILOMETER ?
> http://hem.passagen.se/galleri2/besokar_johans9000i3.jpg
>
> ))

LOL --> gigantgriner

De er skøre de ...... svensker (Fik du den Mogens?)

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-06-04 20:01

On Thu, 17 Jun 2004 20:30:36 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>De er skøre de ...... svensker (Fik du den Mogens?)

Jow, jow...

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 17-06-04 19:32

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Synd at æskerne ikke har pænere fælge end std. 3 stjernede SAAB fælge, når
> nu man ofrer på skørter og tuning osv.

Hmm, har et sæt 7.5*17 som jeg gerne bytter for et sæt 6.5*16 super Aero

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 18-06-04 01:09

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, har et sæt 7.5*17 som jeg gerne bytter for et sæt 6.5*16 super Aero

Tjah, sidstnævnte er dyrere end førstnævnte - desværre.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-06-04 01:09

> hva er egentlig meningen med at opgive Km-tal i "mil" når nu speedometrets
> tæller kører med KILOMETER ?
> http://hem.passagen.se/galleri2/besokar_johans9000i3.jpg

Svenskerne snakker generelt om mil. 1 mil = 10 km.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-06-04 01:08

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> pil lidt i APC Boksen så hiver du nemt 240 Hk ud af en sådan een.

Der er ingen APC-boks på en Saab 9-5. APC-funktionen er integreret i
motorstyringen.

M.v.h.