Hvor meget strøm kan jeg tage fra cigarets~
Fra : Jan

Dato : 09-06-04 06:29

Hejsa

Vi skal til Østrig til sommer på bilferie for første gang, nu har vi lånt en
Ipaq til GPS kort, vi har en kølebox på strøm samt overvejer at låne sådan
en dvd-afspiller i en eller anden butik.

Men kan mit cigaretstik levere strøm til alle de ting eller hvordan gør
man.....

Mvh

Jan

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-04 08:20

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> en dvd-afspiller i en eller anden butik.
>
> Men kan mit cigaretstik levere strøm til alle de ting eller hvordan gør

Svjv er det en 10A sikring der sidder foran (muligvis delt med et par andre
ting - det burde stå i the holy book til bilen)
Så kommer vist til at ligge på vippen - men det kommer an på hvad køleboksen
bruger?

Alternativet er at trække et kabel ude fra batteriet og ind i kabinen til at
føde dit grej.
Det kan være et større el. mindre projekt alt efter hvilken bil det er :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thomas Johansen

Dato : 09-06-04 08:18

Kontroler sikringen til cigarettænderen.. Så ved du hvor meget strøm du kan
trække..

Beregn derefter hvor meget strøm du skal bruge. Der burde stå hvormeget de
forskellige enheder bruger af watt..

Umiddelbart vil jeg tro du kan.

Du skal dog være opmærksom på at bilens el-net er temlig støj fyldt og låne
du et for billig DVD system, kan man høre generator støj i høretelefonerne.

Fra : Torben Madsen

Dato : 09-06-04 10:00

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en dvd-afspiller i en eller anden butik.
>
> Men kan mit cigaretstik levere strøm til alle de ting eller hvordan gør

Tag for en sikkerheds skyld at trække en løs ledning. På nogle biler sidder
der nogle hovedsamlingspunkter lige inde under instrumentbordet - så behøver
du ikke at gå helt ud til batteriet. Problemet er ikke så meget sikringen på
cigartænderstikket - den skal sgu nok holde. Men stikket er ikke konstrueret
til at skulle levere store mængder strøm igennem meget lang tid - det bliver
simpelthen varmt. Jeg har før set stikket helt smeltet - og så står du altså
i Østrig uden strøm til hverken det ene eller det andet - det er sgu da for
surt...

Torben Madsen

Fra : Christabel & Anders

Dato : 09-06-04 12:20

Du er ikke tilfældigvis så heldig at din bil har stik i bagagerummet? Det
har mange nyere biler, bla. min søsters Astra fra 97 og min anden søsters
Bora fra 99.

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!