Uuunderlig polo
Fra : Spuck

Dato : 08-06-04 20:49

Hej gruppe

Jeg har en polo 1,3 cl fra '92. Bilen har kørt upåklageligt lige indtil i
søndags.
Da der var ca. 10 liter tilbage i tanken, begyndte den at opføre sig som om
den var ved at løbe tør (udsættere) - ved den tankstand er der normalt over
100 km tilbage.
Jeg troede det var skidt i karburatoren, så jeg prøvede at rense den ved at
starte bilen, holde noget for indsugingen, så den sugede skidtet ud.
Derefter tankede jeg lidt ekstra, så der ihvertfald var benzin nok på den.
Efter denne operation kørte den strålende igen, men da måleren igen kom ned
til ca. 10 liter, kom problemerne tilbage. Nu har jeg tanket igen, og det
lader til at være ok.
Spørgsmålet er så: Kan tankmåleren uden videre bare sådan gå ud af ture???
Kan det være sugeslangen i tanken der er blevet gennemtæret, så den suger
falsk luft, og så altså skal have noget mere i tanken for at kunne suge ren
benz??

Håber der er nogen der har nogle kvalificerede svar, da det er lidt
belastende at køre med

På forhånd tak for hjælpen

Søren

Fra : John Sahl

Dato : 08-06-04 20:53

Spuck wrote:
> Håber der er nogen der har nogle kvalificerede svar, da det er lidt
> belastende at køre med

Der dannes vist vacuum i din tank, bor et LILLE hul i dit
tankdæksel eller køb et nyt, så skulle problemet være væk

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Frandsen

Dato : 08-06-04 21:01

> bor et LILLE hul i dit
> tankdæksel eller køb et nyt, så skulle problemet være væk

Og husk at pille dækslet af - INDEN - du borer

Mvh John

Fra : Kim S

Dato : 08-06-04 22:34

> Der dannes vist vacuum i din tank, bor et LILLE hul i dit
> tankdæksel eller køb et nyt, så skulle problemet være væk

Hmm...Ku' han ikke prøve at pille dækslet af når fænomenet opstår ?
Jeg mener for at konstatere om det ER dækslet ??

Mvh, Kim

Fra : John Sahl

Dato : 09-06-04 09:07

Kim S wrote:
> Hmm...Ku' han ikke prøve at pille dækslet af når fænomenet opstår ?
> Jeg mener for at konstatere om det ER dækslet ??

Jo da..

Fra : spuck

Dato : 09-06-04 12:09

He he.. vil lige teste om det er dækslet inden jeg begynder at bore..
Og jeg skal nok huske at pille dækslet af inden jeg borer :)

Søren